دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
در استان مازندران
رئیس پلیس امنیت عمومی استان مازندران با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارت بر واحد های صنفی و اماکن عمومی از یکشنبه 10 مردادماه در سطح استان، از پلمب بیش از دو هزار و 829 واحد صنفی متخلف طی سال جاری خبر داد.
به گزارش آوای خزر،سرهنگ "حسن تقوی"با اعلام این خبر افزود: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در سطح واحدهای صنفی و اماکن عمومی، طرح ویژه نظارت بر اماکن عمومی و واحد های صنفی از امروز در سطح استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران با اشاره به عملکرد پلیس در برخورد با واحد های صنفی متخلف از پلمب بیش از دو هزار و 829 واحد صنفی متخلف در طول چهار ماه گذشته در سال 1395 خبر داد .

وی با اشاره به کشف قریب به 14 کیلوگرم انواع موادمخدر، از کشف 26 هزار عدد انواع مواد محترقه و 131 هزار نخ سیگار قاچاق خبر داد و افزود:23 تالار و 243 قهوه خانه و سفره خانه سنتی متخلف نیز در این مدت پلمب شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران همچنین از نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک در این طرح خبر داد وگفت: در این طرح با تولید و عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف نیز برخورد خواهد شد.

وی درباره تولیدوعرضه«پوشاک نامتعارف اعم اززنانه ومردانه»دربرخی ازفروشگاه ها،اظهارداشت: برابرقانون مصوب سال ۶۵،  لباس هایی که دارای علائم مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب هستنددرصورت تولید،توزیع، فروش واستفاده درملاءعام جرم شناخته شده ومجازات هایی رابرای متخلفان درنظرگرفته شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به موضع قانون در این رابطه، افزود: تعطیلی محل کسب برای فروشنده ازمدت سه تاشش ماه وجریمه نقدی بین۵۰۰هزارتایک میلیون ریال و همچنین برای وارد و یا تولیدکنندگان پوشاک های نامتعارف مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

سرهنگ تقوی، خاطر نشان کرد: علایم مشخصه گروه های ضداسلام یا انقلاب، تصاویر مبتذل که عفت عمومی را خدشه دار می کند، نوشته های لاتین که خیلی از افراد از معنای آن بی اطلاع هستند و نیز نشان و پرچم کشورهای بیگانه از شاخصه های پوشاک نامتعارف به شمار می آید.

وی در پایان از عموم مردم و کسبه خواست، همکاری های لازم را با ناظران پلیس نظارت بر اماکن عمومی داشته باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها