دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران :
مدیرکل آموزش پرورش مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت موفقی بوده است ، گفت: آموزش و پرورش استان مازندران در این دولت در بسیاری از شاخص ها وضعیت مطلوبی پیدا کرد.


به گزارش خبرنگار سایت خبری – تحلیلی آوای خزر، سید علی قاسمی تروجنی ، در آئین تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت پاسداشت 17 مرداد و روز خبرنگار، که در محل باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید اهل قلم و رسانه شهید صارمی ، شهیدان حوزه علم از ابتدای خلقت تاکنون و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، اظهار کرد: در حلقه موجودات زنده انسان تنها موجودی است که بر خلاف دیگر موجودات دارای قوه عقل است  و همین وجه تمایز انسان با دیگر موجودات است.
وی افزود: جوامع انسانی بر اساس قوه عقل  شکل گرفت و سوالی که اینجا مطرح است اینکه ؛آیا نیازهای اجتماعی باعث زندگی اجتماعی شد یا شوق فکری؟!
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه با تصریح اینکه اداره جوامع انسانی پیچیدگی هایی دارد، عنوان کرد: از آنجاییکه انسان فردی مسائل و مشکلات کمتری نسبت به انسان جمعی دارد از این رو فرآیند زندگی بشر پیچیده شد و نیاکان ما بر آن شدند  تا برای اداره جامعه ، به تشکیل حکومت اقدام کنند.
قاسمی با این بیان که در فرآیند زمان، تشکیل حکومت ها موجب تکامل انسان ها و با گسترش حکومت ها لزوم نظارت برفرایند مدیریت بر جامعه بیشتر احساس شد، گفت: در وقایعی که بر تاریخ زندگی مردم و حکومت ها می گذشت نقش های واسطه ای هم وجود داشت که به واقعه نگاری می پرداختند.



** نقش رسانه ها بر صاحبان قدرت نقشی واسطه ای و نظارتی است
قاسمی، ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی و یک واقعیت بدیهی، هر انسان بدوی و مدرن دارای امیال انسانی و حیوانی است که همواره این دو میل با هم در جنگ هستند که به دینداری و بی دینی افراد ربطی ندارد.
وی ابراز داشت: اگر قدرتها در اختیار میل های حیوانی انسان قرار بگیرد؛ کار انسان های جامعه روز به روز بدتر خواهد بود در حالی که نظارت مردم بر صاحبان قدرت باعث کنترل امیال خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تصریح اینکه اگر انسانی به خود ساختگی برسد می تواند میل ها را کنترل کند عنوان کرد: چنین فردی در صورت کسب مقام امکانات و ظرفیت هایی را که در اختیار دارد، برای رشد جامعه استفاده  می کند.
قاسمی، متذکر شد:  در هر صورت انسانها و حکومت ها نیازمند نظارت هستند و بر این اساس در دین مبین اسلام مسئله امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است که نوعی نظارت عمومی است.
وی ابراز داشت:  به نظر می رسد نقش رسانه ها بر صاحبان قدرت یک نقش نظارتی است که در اینصورت بررسی می شود  منابع جامعه در رشد جامعه به کار می رود یا خیر؟ 
این مسئول در ادامه تصریح کرد: این نقش نظارتی رسانه ها کمک می کند تا  انسانها نقش خود را در جایگاهی که دارند به درستی ایفا کنند زیرا  حقوق حاکم بر مردم و به عکس حقوقی متقابل و دوسویه است.
قاسمی افزایش پیچیدگی های مدیریتی  و سیستم ها را در گذر زمان مورد اشاره قرار داد و گفت: در قرون گذشته انتقال پیام ها و مسائل راحت بود ولی اکنون با گذشت سالهای متمادی از عمر جوامع انسانی ، کار نظارتی و رسانه ای با پیچیدگی هایی همراه است.
** قلم و زبان  یک رسانه است
وی، با اشاره به نقش واسطه ای رسانه ها در بین سیستم ها و جوامع بشری و با طرح این پرسش که  رسانه ها چگونه این نقش را ایفا کنند تا در روند روبه رشد جامعه خود نقش آفرینی کنند؟ تصریح کرد: قلم و بیان یک رسانه است و هر آنچه که در ذهن است به واسطه زبان  منتقل می شود و اگر بخواهد برای نسل ها بماند با قلم انتقال می یابد .
این مسئول بار دیگر با طرح  این پرسش که آنچه که ما انتقال می دهیم مبتنی بر چه دیدگاهی است؟ گفت: انسان موجودی متفکر است ، نمی توانیم رفتاری داشته باشیم که مبتبی بر نگرش نباشد .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، با بیان اینکه رسانه ها در انتقال پیام به دنبال چه هستند ؟ ایا روش ها یی که پیام را منتقل می کنیم باید در اختیار امیال انسانی باشد یا نباشد؟ افزود:  در انجام کارهای رسانه ای  می تواند یک نگاه رو به رشد وجود داشته باشد که به نقطه اوج انسانها توجه می کند و یا اینکه وقت‌گذرانی در زمان حال باشد، ولو اینکه نقشی هم در تکامل جامعه نداشته باشد.
قاسمی افزود: فصل ممیز آدمی عقل و اندیشه است و رسانه ها به مثابه اندیشه آدمی برای ارتقای جامعه بشری هستند، هیچ اندیشه ای بر خلاف انسانیت به کار گرفته نمی شود زیرا اندیشه از کارایی گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: صاحبان قلم که بخش اعظمی از آنها خبرنگاران و رسانه ها هستند تلاش می کنند تا جامعه آنها، به نقطه ای از رشد برسد.
** حاکمانی که قدرت را ابزاری برای توسعه به کار گرفتند، ماندگار شدند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با طرح این پرسش که مدیران چگونه و با چه نگاهی جامعه را اداره  می کنند، گفت:  یکی از مشکلات جدی ما در طول تاریخ حاکمان به روند تکاملی جامعه اعتنایی نداشتند و جنگ حاکمان به خاطر لذت قدرت بوده است و در عین حال حاکمانی که  قدرت را ابزاری برای توسعه جامعه به کار گرفتند  در تاریخ ماندگار شدند.
قاسمی ادامه داد: بسیاری از صاحبنظران، انسانهایی را  شایسته مدیریت می دانند  که به لحاظ فکری توانمند تر از دیگران هستند.
وی اظهار کرد: اگر برنامه های  دولتی به گونه ای باشد که اختصاص به لایه های عوام  جامعه داشته و اقدامات پوپولیستی باشد  نمی تواند در تاریخ نقش آفرینی کند در حالی که دولتی که اهداف و گام هایی  بلند داشته باشد یک اثر خود به جا گذاشته و ماندگار خواهد شد.
** دولت تدبیر و امید موفق ترین دولت جمهوری اسلامی است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی زمانی زمام امور کشور را به دست گرفت  که جامعه در حوزه های مختلف با چالش های زیادی روبرو بوده است، تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش هم در شرایطی مدیریت را به دست گرفتیم که کشور حال مساعدی نداشت.
قاسمی در ادامه با طرح این پرسش ها که اگر دولت تدبیر و امید اداره کشور را به دست نمی گرفت ، اگر برجام شکل نمی گرفت، اگر مدیران سختی ها و چالش ها را تحمل نمی کردند، اکنون کشور  در چه وضعیتی بود؟ افزود: گاهی جلوگیری از بسیاری از شکست ها ؛خود عین موفقیت است و بی شک دولت تدبیر و امید موفق ترین دولت جمهوری اسلامی بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هر سیستمی هدف هایی دارد، اظهار کرد: اگر بررسی عمیق درون سیستمی داشته باشیم دولت تدبیر و امید دولت موفقی بوده است و استدعا ی من از شما  رسانه این است که  یک بررسی واقعی از روند کارکرد دولت تدبیر و امید داشته باشید.
قاسمی با اعلام اینکه بسیاری از مسائلی که دولت در حال بررسی آنها است در دولت گذشته مسئله تلقی نمی شد ، گفت:  در حوزه آموزش و پرورش و موفقیت های خوبی در پروژه مهر داشتیم  و این در حالی است که از دولت گذشته بیش از 200 پروژه نیمه تمام در استان تحویل دولت تدبیر و امید شد.
وی افزود: سیاست ما در برنامه های عمرانی این است که هیچ پروژه  ای را  بدون برنامه شروع نکنیم و اجرای پروژه های عمرانی اعم از سالن های ورزشی و آموزشی بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز سنجی مناطق صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در بحث ساماندهی نیروی انسانی هم، بیش از 106 هزار ساعت نیروی انسانی مازاد داشتیم ، افزود: این میزان را در دولت تدبیر و امید به 40 هزار ساعت کاهش دادیم.
** نرخ مشارکت آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی 21 درصد است
قاسمی گفت: نرخ مشارکت ما در مدارس غیر دولتی در گذشته کمتر از 15 درصد بود که اکنون به 21 درصد رسیده است.
وی به موفقیت دانش‌آموزان مازندرانی  در کنکور سراسری اشاره کرد و گفت:  تعداد رتبه‌های زیر 100 در سال 93 حدود 25 و در سال 94 حدود 27 و امسال هم تعداد رتبه زیر 100 کشوری تاکنون 39 نفر اعلام شد، افزود: رتبه زیر 100 کشوری 270 مورد بود و امسال به 300 نفر رسید.
** در دولت تدبیر و امید نظام تعلیم و تربیت، سیاسی پیش نرفت
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران رتبه کنکور سراسری در منطقه دو را در رتبه زیر 100 حدود 150 نفر اعلام کرد و ادامه داد: امسال مازندران در منطقه دو در کسب رتبه زیر 100 به 168 نفر رسید.
قاسمی، در پاسخ به این سوال که چرا امسال دانش اموزان مازندرانی نتوانستند رتبه یک تا سه کنکور را کسب کنند ، گفت: کنکور تنها کارکرد و موفقیت آموزش و پرورش نیست  و در قبولی کنکور شاخص های زیادی نقش دارد .
وی در پاسخ به این انتقاد یکی از خبرنگاران درباره اینکه  در مدارس دولتی حامیان دولت را ثبت نام می کنند و نگرش سیاسی در ثبت نام حاکم است، افزود: در سطح کلان کشور و دولت تدبیر و امید،  نظام تعلیم و تربیت سیاسی پیش نرفت و در همه شاخص های درون سازمانی و برون سازمانی به دنبال تحقق اهداف این نظام پویا و فراگیر هستیم.
** وجود 10 مدرسه با یک دانش آموز در مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بنده با مدارس با عناوین خاص موافق نیستم، گفت: رسانه ها باید  فضای جامعه را برای ایجاد فرصت ها برابر آموزشی  برای همه فرزندان جامعه سوق دهند که البته  در دولت تدبیر و امید با این نگاه حتی برای یک دانش آموز هم مدرسه داریم .
قاسمی اضافه کرد: در این راستا بیش از 60 مدرسه با کمتر از 7 دانش آموز، 123 مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز و 10 مدرسه با تنها یک دانش آموز در مازندران داریم.
به گزارش آوای خزر، در پایان این نشست از خبرنگاران تجلیل شد.
تصاویر:









































انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها