دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
فرماندار بهشهر:
فرماندار بهشهر گفت: از سوم مهر تا امروز صبح، 7.8 درصد از خانوارهای قابل پیش‌بینی بهشهر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و تا صبح امروز رتبه نهم را در استان داریم.
سید خالق سجادی در گفتگو با آوای خزر با بیان اینکه امکانات لازم برای انجام سرشماری اینترنتی در شهرستان مهیا شده است، اظهار داشت: تا به امروز 5 هزار خانوار بهشهری به‌صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: روستانشینان هم می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و دهیاری‌ها مراجعه کرده و ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن 95 را انجام دهند.
رئیس ستاد سرشماری بهشهر تصریح کرد: مردم هر چه زودتر کار ثبت‌نام اینترنتی را به پایان برسانند و این کار مهم را به روزهای آخر موکول نکنند.
سجادی با بیان اینکه ماموران آمارگیر از روز 25 مهر ماه تا 25 آبان ماه کار ثبت‌نام حضوری را انجام می‌دهند و با ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری دستی از دغدغه‌های آنها هم کم می‌شود؛ از مردم خواست تا با مراجعه به کافی‌نت‌ها، دفاتر پیشخوان دولت و مراکزی مانند شهرداری، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و دیگر ادارات دولتی کار ثبت‌نام اینترنتی سرشماری را انجام بدهند.
فرماندار بهشهر گفت: با مبلغین و روحانیون و مسئولان مدارس هم جلساتی برگزار شد و از آنها خواستیم که مردم را به ثبت نام اینترنتی ترغیب کنند.
وی اظهار داشت: مردم بر اساس واقعیت اطلاعات را تکمیل کنند و به دهیاران هم تاکید شده که اگر آمار به واقعیت نزدیک نباشد، بازبینی حضوری انجام و ملاک سرشماری حضوری خواهد بود.
فرماندار بهشهر در پایان گفت: 7.8 درصد از خانوارهای قابل پیش‌بینی بهشهر در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و تا صبح امروز رتبه نهم را در استان داریم.
انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها