دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کارخانجات مواد غذایی مازندران محصولات سالم و بهداشتی را تولید می‎کنند، گفت: مدیران کارخانجات مواد غذایی، کار خود را به‎خوبی انجام دادند و اکنون نوبت شهروندان است که با خرید این محصولات، آنها را حمایت کنند.
به گزارش آوای خزر از ساری، قاسم جان‎بابایی صبح امروز در حاشیه نمایشگاه «مواد غذایی سلامت‎محور» که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز مازندران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد شرکت‎های مواد غذایی در مازندران زیاد شده است و این موضوع از یک‎سو هم فرصت است و از سوی دیگر یک تهدید به‌شمار می‎رود.
وی با بیان اینکه استفاده از تولیدات استانی یکی از اهداف برپایی نمایشگاه مواد غذایی است، افزود: مصرف مواد غذایی که ساخت استان و بومی هستند، باید توسط مردم همین استان حمایت شوند تا این شرکت‎ها هم به ادامه کار خود امیدوار شوند و بازار آنها رونق پیدا کند و هم کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه صحت و سلامت تمامی مواد غذایی در نمایشگاه صنایع غذایی و سایر شرکت‎های تولید کننده مواد غذایی استان تأیید شده است، اظهار داشت: البته به این دلیل که عرضه‌کنندگان مواد غذایی در مازندران متفاوت هستند، لذا نظارت نمی‎تواند در سطح وسیعی انجام شود اما تولیدکنندگان این استان به‎خوبی فعالیت دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه مازندران سالانه پذیرای 20 میلیون گردشگر است، اظهار داشت: تولیدکنندگان مواد غذایی با ارائه محصولات سالم و ارگانیک، قدم اصلی را برداشتند و اکنون شهروندان این استان باید با خرید محصولات از آنها حمایت کرده و این تولیدات را به گردشگران معرفی کنند.
براساس این گزارش، نمایشگاه صنایع غذایی مازندران از امروز تا دوشنبه 27 مهرماه در سالن سلمان هراتی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دایر است و شهروندان مازندرانی می‎توانند از محصولات این نمایشگاه دیدن کرده و با تولیدات شرکت‎های مختلف غذایی در مازندران آشنا شوند.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: