دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع خبرنگاران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هیچ مدیری را مخفیانه تغییر ندادیم، گفت: این تغییرات براساس شاخصه‎های مد نظر وزارتخانه انجام شد و سیاسی نبوده است، همچنین همه آنها از تغییر خود اطلاع داشتند.
هیچ مدیری را مخفیانه تغییر ندادیم/ مدارس زیر حد نصاب تعطیل نشد/ ثبت 13 شکایت در 6 ماهه امسال

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید علی قاسمی بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از مجموعه کتب هشت جلدی پیش‎دبستانی آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: اجماع صاحبنظران حوزه اجتماعی بر این است که توسعه پایدار و اقتصاد توسعه پایدار از آموزش کودکان آغاز می‎شود و آنها سرمایه‌های انسانی هستند.
وی با بیان اینکه دولت برای همه دانش‎آموزان حتی در دورافتاده‎ترین مناطق و بعضاً با یک دانش‎آموز نیز برنامه دارد، افزود: در سال گذشته 9 مدرسه تک دانش‎آموز ، 68 مدرسه کمتر از 4 دانش‎آموز و 123 مدرسه کمتر از 10 دانش‎آموز در مازندران داشتیم و حتی همکاران آموزش و پرورش با رصد سامانه «سناد»، دانش‎آموزانی را که به مقاطع بالاتر تحصیلی نرفتند را شناسایی و آنها را به کلاس‎های درس بازگرداندند تا از تحصیل بازنمانند.
** تعطیل نکردن مدارس زیر حد نصاب
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته توانستیم تمام نوآموزان مناطق محروم را زیر پوشش قرار دهیم، بیان کرد: امسال نیز باوجود مشکلات مالی، همین روند ادامه یافت و با اینکه دستورالعمل ابلاغی مبنی بر عدم فعالیت مدارس زیر 7 دانش‎آموز بود اما مدارس زیر حد نصاب را تعطیل نکردیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه والدین باید دانش‎آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونت ثبت‌نام کنند، افزود: برخی خانواده‎ها به این موضوع توجه ندارند و به همین دلیل در برخی مدارس، شاهد کلاس‌های پُرتراکم و در برخی دیگر نیز کلاس‎های کم‌تراکم و یا خالی داریم، لذا خانواده‎ها باید برحسب جغرافیای محل سکونت، نسبت به ثبت‎نام فرزندان خود اقدام کنند تا آنها بتوانند به موقع در کلاس حاضر شوند و والدین نیز متحمل هزینه‌های اضافی نشوند.
** توزیع عادلانه منابع
قاسمی با بیان اینکه تقسیم عادلانه منابع را در دستور کار خود قرار دادیم، خاطرنشان کرد: برای مجموعه آموزش و پرورش مازندران، منطقه«اشکور» رامسر تا «یانه‎سر»بهشهر با هم تفاوتی ندارند و اکنون با توزیع عادلانه منابع می‎بینیم که بلده نور رتبه دوم آموزشی کشور را دارد.
وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش مازندران را با یک میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، اظهار کرد: باوجود مشکلات مالی اما برای ارتقای سطح آموزش تلاش شد، برای کیفیت‎بخشی و فعالیتهای مدارس و شرکت دانش‎آموزان در المپیادها هزینه‎های خوبی در نظر گرفتیم، برای آموزش معلمان نیز، 68 ساعت آموزش در سال 93 به 112 ساعت در سال 95 افزایش یافت.
** ساماندهی بوفه‎های مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره بوفه‎های مدارس با اعلام اینکه گویا در این زمینه منافع برخی‎ها به خطر می‌افتد! گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بوفه‎های مدارس سر و سامان دادیم تا مواد غذایی مانند ساندویچ که احتمال آلودگی در آنها میرفت، توزیع نشود.
این مسئول با اشاره به وجود 40 هزار نفرساعت نیروی مازاد در آموزش و پرورش مازندران، افزود: در سال گذشته، 500 نفر نیروی مازاد را به صورت حق‎التدریس جذب کردیم.
** عدم جابجایی مدیران بصورت مخفیانه
قاسمی در پاسخی سؤالی مبنی بر تغییر یا جابجایی مخفیانه مدیران در طول سال گذشته و جاری، اظهار کرد: این تغییرات براساس شاخصه‎های مد نظر وزارتخانه انجام شد و سیاسی نبوده است، همچنین هیچ مدیری بصورت مخفیانه تغییر نیافت و همه آنها از این تغییرات اطلاع داشتند.
وی درباره اینکه قرار بود یکی از شرکتها در بخش پوشاک مدارس وارد عمل شود، تصریح کرد: به دلیل برخی مسائل، هیچ قرادادی با این شرکت بسته نشد و باتوجه به اینکه 20 هزار دانش‎آموز نیازمند در مازندران داریم؛ اگر این کار صورت می‎گرفت آموزش و پرورش می‎توانست بخش مهمی از پول حاصل از فعالیتهای این شرکت را برای دانش‎آموزان نیازمند هزینه کند اما برخی‎ها مسائل حاشیه‎ای ایجاد کردند و نگذاشتند این مهم انجام شود.
** کسب 39 رتبه زیر 100 توسط دانش‎آموزان کنکوری مازندران
قاسمی درباره رتبه‎های کنکور سراسری 95-96 گفت: سال گذشته دو رتبه زیر 10 و امسال یک رتبه زیر 10 داشتیم، رتبه زیر 100 نیز در سال گذشته 27 و امسال به 39 نفر رسید، در رتبه‎های زیر 1000 نیز سال گذشته 257 و امسال 300 دانش‎آموز داشتیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان غیردولتی قبل از دولت تدبیر و امید 14.6 درصد بود و اکنون به 21 درصد رسیده است، تصریح کرد: این میزان، دو برابر میانگین کشوری است.
وی با بیان اینکه امسال در نظر داریم تا نظارت همه جانبه بر مدارس غیردولتی در حوزه‎های آموزشی، اداری، حقوق و بیمه معلمان، کیفیت ساختمان و ... انجام شود، افزود: 190 مدرسه غیردولتی مورد تأیید سازمان نوسازی قرار نگرفت و با موافقت استانداری به آنها مهلت دادیم تا مشکلات خود ظرف یکسال حل کنند.
** 13 مورد شکایت در 6 ماه نخست سالجاری
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در 6 ماهه ابتدای سالجاری حدود 36 درصد تخلفات و شکایات در آموزش و پرورش نسبت به سال 94 کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: این کاهش آمار به دلیل سیاست‌های مناسب و نظارت جدید در حوزه شهرستان‎ها و استان‎ها بود بطوری که حدود 2 هزار و 500 مورد نظارت حضوری در مدارس داشتیم.
قاسمی گفت: در 6 ماهه گذشته 13 مورد شکایت به سامانه آموزش و پرورش وارد شد که 5 مورد قابل رسیدگی نبود و بقیه آنها شامل 3 مورد اداری ، دو مورد مالی ، دو مورد پرورشی و یک مورد نیز آموزشی بود که از آنها دو مورد به حق و 11 مورد نیز شاکیان حقی نداشتند و پاسخ آنها را دادیم.
وی در پایان اظهار داشت: در طول سال گذشته نیز 24 مورد شکایت در سامانه بازرسی آموزش و پرورش مازندران ثبت شده بود که 22 مورد ارتباطی به آموزش و پرورش نداشت.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها