دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
سحرگاه امروز اتفاق افتاد
بر اثر فروریختن یک منزل مسکونی قدیمی در روستای مهدیرجه گلوگاه از توابع بخش کلباد این شهرستان، سه نفر از اعضای خانواده که زیر آوار مانده بودند، نجات یافتند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان گلوگاه، در ساعت 3:30 دقیقه سحرگاه امروز گزارشی مبنی بر فرو ریختن یک واحد ساختمانی در روستای مهدی‎رجه از سوی مردم به اورژانس و واحدهای امداد و نجات هلال احمر و آتش‎نشانی اعلام شد.
بنا بر گزارش اولیه از واحد خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرستان گلوگاه، رانش ساختمان سبب مصدوم و محبوس شدن اعضای یک خانواده سه نفره (مادر و دو فرزند) شد، لذا با کمک واحد آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵ و ۱۲۵هلال احمر و همکاری نیروی انتظامی از شهرهای گلوگاه، بهشهر و خلیل‌شهر، و با مساعدت اهالی مهدیرجه، مصدومان از زیر آوار نجات یافته و به بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر انتقال داده شدند.
براساس این گزارش، این واحد، در واقع خانه‎ای کاه‌گلی با قدمتی 50 تا 60 سال متعلق به زنده یاد دکتر حسینعلی خلیلی بود و در این حادثه، فرزندان دکتر خلیلی به نامهای محمد و جواد و همسر مکرمه مرحوم خلیلی، زیر آوار و خاک گرفتار شدند.
محمد خلیلی که در این حادثه آسیب بیشتری دیده است به خبرنگار آوای خزر گفت: روز گذشته چند کارگر به همراه استادکار نسبت به تعمیر بخشی از ساختمان منزل (نازک‎کاری) مشغول بودند و این کار تا ساعت 12:30 دقیقه شب(30 دقیقه بامداد) به طول انجامید و آنها به منزل خود بازگشتند.
وی افزود: ساعت سه و نیم صبح بود که احساس کردیم زلزله‎ای در حال وقوع است، برای همین من، برادرم جواد و مادرم که در یک اتاق بودیم برخاستیم تا به بیرون از اتاق برویم، من به‌سرعت حرکت کردم تا درب اتاق را باز کنم که مادر و برادرم بتوانند از اتاق خارج شوند.
خلیلی ادامه داد: برادرم جواد خود را سپر مادر کرد تا آسیبی به مادر نرسد، اما به ناگهان سقف فرو ریخت و زیر آوار ماندیم، در آن لحظه فقط به فکر برادر و مادرم بودم که چه اتفاقی برایشان رخ داده است، از آنجا که در زمان حادثه بیدار بودم و گوشی همراهم را در دست داشتم؛ از اینرو با برادر دیگرم «شعبان»که در منزل خود بود؛ تماس گرفتم و موضوع را به او اطلاع دادم.
فرزند دکتر خلیلی اظهار داشت: پس از مدتی متوجه حضور عوامل امداد و نجات شدیم و از آنها تشکر داریم که به کمک ما آمدند.
شعبان خلیلی برادر بزرگتر خانواده که بامداد امروز در جریان حادثه قرار گرفته بود و به کمک خانواده خود آمد؛ درباره وضعیت برادرانش محمد و جواد و مادرش به آوای خزر گفت: «جواد» برادر کوچکم دچار مصدومیت سطحی و پس از مداوا ترخیص شد، مادر و برادرم محمد در بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر بستری هستند و دچار کوفتگی شدند، در حال حاضر آثاری از شکستگی در بدن آنها دیده نشده و خدا را شکر وضعیت مساعدی دارند.
براساس این گزارش، از آنجا که منزل این خانواده بیمه نبوده و وضعیت مالی خوبی نیز ندارند، امیدواریم مسئولان مربوطه پیگیر مشکلات آنها در بخش مسکن باشند.
فروریختن یک منزل مسکونی در «مهدیرجه» گلوگاه و نجات اعضای خانواده از زیر آوار + تصاویر

فروریختن یک منزل مسکونی در «مهدیرجه» گلوگاه و نجات اعضای خانواده از زیر آوار + تصاویر

فروریختن یک منزل مسکونی در «مهدیرجه» گلوگاه و نجات اعضای خانواده از زیر آوار + تصاویر

فروریختن یک منزل مسکونی در «مهدیرجه» گلوگاه و نجات اعضای خانواده از زیر آوار + تصاویر

انتهای پیام/ 1003
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها