دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
افشاگری آژانس‌های اطلاعاتی و روزنامه‌های آمریکایی نشان می‌دهد دو کارمند دارای تابعیت عربستان سعودی در شرکت توئیتر، به‌مدت 6 سال اطلاعات کاربران را برای دولت سعودی ارسال می‌کردند.

به گزارش آوای خزر، روزنامه «دیلی‌میل» روز پنجشنبه نوشت، «دفتر تحقیقات فدرال» آمریکا (اف‌بی‌آی) فاش کرد «احمد ابوعمو» ۴۱ ساله و «علی الزباره» ۳۵ ساله، اطلاعات شخصی کاربران را برای دولت عربستان سعودی ارسال کرده‌اند.

این روزنامه نوشت، یک فرد آگاه به پایگاه «بازفید نیوز» گفته است که اطلاعات به‌دست آمده، دولت سعودی را قادر می‌سازد موقعیت آن‌ها را در جهان واقعی ردیابی کنند.

همکاران ابوعمو گفته‌اند سایر کارکنان توئیتر نیز توسط دولت آمریکا و دیگر کشورهای خارجی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا اطلاعات کاربران را استخراج کنند.

تحقیقات اف‌بی‌آی درباره اقدامات ابوعمو و الزباره در نوامبر ۲۰۱۹ نشان داد که توئیتر و رسانه‌های اجتماعی تا چه حد در برابر نفوذ، آسیب‌پذیر هستند.

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در این باره نوشته است، ابوعمو به‌عنوان یک شهروند آمریکایی و الزباره به‌عنوان فردی که در ایالت کالیفرنیا تحت فرمان «بادر العساکر» مقام دولت سعودی دست جاسوسی می‌زدند.

همچنین دادستان‌های آمریکا اعلام کرده‌اند العساکر برای «عضو خانواده سلطنتی-۱» کار می‌کرد که گفته می‌شود به «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی بازمی‌گردد.

ابوعمو و الزباره با این اتهام که مأموران غیررسمی و اعلام نشده دولت سعودی هستند، مواجه شده‌اند. با این حال الزباره یک روز پس از اخراج توسط شرکت توئیتر به همراه خانواده‌اش از آمریکا گریخته است.

اف‌بی‌آی گفته است، اولین اقدام ابوعمو که از سال ۲۰۱۳ مدیر همکاری‌های رسانه‌ای توئیتر بود، اعطای تیک آبی به یک شرکت نماینده سفارت عربستان سعودی در آمریکا بود.

اقدام بعدی ابوعمو این بود که دیدار با مدیران توئیتر را برای شورای تجاری سعودی‌های ساکن آمریکا فراهم کرد. گفته می‌شود العساکر نیز در این دیدار حضور داشته است.

همچنین ابوعمو یک هفته پیش از آن‌که اطلاعات دو تن از مخالفان دولت سعودی را در اختیار العساکر قرار دهد، با او در لندن دیدار کرده و یک ساعت گران‌بها به‌عنوان هدیه دریافت کرده بود.

پایگاه بازفید نیوز به نقل از یکی از همکاران ابوعمو نوشت توئیتر برای مواجهه با کارکنانی که اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار دولت‌های خارجی قرار می‌دادند از آمادگی کافی برخوردار نبود.

این کارمند توئیتر افزود: «هیچکس به ما نگفت ممکن است به ما نزدیک شوند، ما را وسوسه کنند که هرگونه اطلاعاتی را از توئیتر به آن‌ها تحویل دهیم».

یکی دیگر از همکاران سابق ابوعمو گفت، آژانس‌های امنیتی کشورهای دیگری نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز از کارکنان توئیتر خواسته‌اند اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار آن‌ها قرار دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به پنتاگون و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) اشاره کرد.

ابوعمو از سال ۲۰۱۵، الزباره را که از سال ۲۰۱۳ به عنوان مهندس برای توئیتر کار می‌کرد، به رابطان سعودی خود معرفی کرد.

الزباره پس از مدتی توانست مدیر اجرایی شرکت «میسک» شود که بنیان‌گذار ام محمد بن سلمان است. او در طول سال‌هایی که در توئیتر کار می‌کرد به اطلاعات و تحرکات بیش از ۶ هزار کاربر دست پیدا کرده بود.

شخص سومی به نام «احمد المطیری» که با خانواده سلطنتی سعودی ارتباط داشت نیز در نوامبر ۲۰۱۹ با اتهام ایفای نقش واسطه‌ای برای ایجاد ارتباط بین مأموران سعودی مواجه شد.

حساسیت بر روی فعالیت مأموران سعودی از زمانی تشدید شد که «جمال خاشقجی» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست و از مخالفان سیاست‌های دولت سعودی به طرز فجیعی به قتل رسید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار