دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
هواشناسی/
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر امروز (۲۸ خرداد ماه) رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق در برخی استان‌های کشور پیش‌بینی می‌شود گفت: طی امروز و فردا (۲۹ خرداد ماه) در استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.
به گزارش آوای خزر، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه در ساعات بعدازظهر امروز (۲۸ خرداد ماه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر فردا (۲۹ خرداد ماه) در شمال آذربایجان غربی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: همچنین طی امروز (۲۸ خرداد ماه) و فردا (۲۹ خرداد ماه) در استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  در ادامه با اشاره به اینکه از روز جمعه (۳۰ خرداد ماه) تا یکشنبه (اول تیر ماه) در کل کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود، افزود: طی دو روز آینده خلیج فارس مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ خرداد ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید با حداکثر دمای ۳۸ و حداقل دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و روز جمعه (۲۸ خرداد ماه) صاف تا کمی ابری گاهی به‌همراه وزش باد شدید با حداکثر ۳۹ و حداقل دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.



انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها