دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

به گزارش آوای خزر، این حادثه صبح هفتم بهمن ۹۸ در فرودگاه بندر ماهشهر رخ داد و در پی آن هواپیمای بوئینگ MD هواپیمایی کاسپین هنگام فرود در فرودگاه ماهشهر از انتهای باند خارج شد که خوشبختانه تمامی ۱۴۴ سرنشین و ۸خدمه این پرواز با سلامت کامل از هواپیما خارج شدند.

حالا و براساس تحلیل اطلاعات بازخوانی‌شده از دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پروازی (CVR و FDR) اعلام شده که خطای خلبان پرواز مذکور سبب فرود نامناسب در باند فرودگاه ماهشهر شده است. از جمله اینکه خلبان برخلاف سیاست شرکت هواپیمایی اقدام به سوخت‌گیری بیش از حد لازم کرده که در نتیجه سرعت هواپیما در هنگام فرود بیش از حد نیاز می‌شود.

و اینکه در نزدیکی فرودگاه پیشنهاد فرود در باند ۳۱ را نپذیرفته و تصمیم به فرود در باند۱۳ فرودگاه ماهشهر می‌گیرد که در این باند شدت باد در پشت سر هواپیما در هنگام فرود سبب افزایش وزن هواپیما می‌شود، در نتیجه سرعت فرود از ۱۳۵نات به ۱۷۱نات افزایش می‌یابد و دوسوم طول باند از دست می‌رود.

مدیریت ضعیف خلبانان و رعایت‌نشدن رویه عملیاتی هواپیما (SOP) از دیگر عوامل عملیات فرود نامتعارف با چرخ جلو روی باند بوده که به‌دلیل کم‌آوردن طول باند، هواپیما دچار سانحه شده است.

براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، از آنجایی که عامل انسانی و خطای خلبان سبب تصمیم‌گیری مخاطره‌آمیز برای ورود نامتعارف در باند فرودگاه ماهشهر به‌عنوان علت اصلی وقوع سانحه مذکور شناخته شده، بنابراین به دستور وزیر راه و شهرسازی و به‌منظور اقدامات پیشگیرانه، شرکت هواپیمایی کاسپین همکاری خود را با خلبان پرواز مذکور با ۶۴ سال سن به اتمام رسانده و آموزش‌های لازم را جهت بازگشت کمک‌خلبان این پرواز به فعالیت پروازی مجدد انجام داده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار