به گزارش
آوای خزر از شهرستان ساری، علیرضا سعدیپور ظهر امروز در نشست خبری پویش همکلاسی مهربان جهت تأمین تبلت و گوشی هوشمند، اشارهای به شبکه شاد داشت و آموزش مجازی در این شبکه را برای آموزش و پرورش حائز اهمیت دانست.
وی با بیان اینکه با توجه به اضافهشدن گوشی هوشمند به لوازم آموزشی دانشآموزان، از والدین خواست که استفاده از این وسیله را مدیریت کنند تا فرزندانشان از آموزش بازنمانند، ضمن اینکه از آغاز کرونا تاکنون خانوادهها در اجرای تدریس در فضای مجازی به دبیران کمک کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه آموزش حضوری در اولویت کاری نظام تعلیم و تربیت کشور است، اذعان داشت: هیچگاه آموزش مجازی با آموزش رو در رو برابری نمیکند و آن احساس و عاطفه معلم که در فضای حقیقی وجود دارد، از طریق شبکههای مجازی هرگز اتفاق نمیافتد و این موضوع درباره دانشآموزان کلاسهای پایه بیشتر قابل درک است.
سعدیپور با بیان اینکه آموزش ما در حالت بحرانیست، افزود: در این شرایط باید تلفیقی از همه شیوهها را برای آموزش فرزندان خود داشته باشیم.
وی گفت: مدارس براساس اعلام ستاد ملی کرونا باز خواهد بود، دانشآموزان نیز با رعایت شیوهنامههای بهداشتی در مدارس حضور دارند، ساعات حضور در کلاس ۲۵ تا ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح ۱۰ دقیقه است، همچنین بوفههای مدارس تعطیل است و دانشآموزان باید تغذیه را از خانه یا فروشگاه تأمین کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ۹۶ مدرسه استان فاقد اینترنت هستند، اظهار کرد: اینترنت ۶۳ مدرسه در حال اتمام و ۳۳ مدرسه در حال انجام است.
سعدیپور با بیان اینکه مشکلی در برگزاری کلاسهای درس حضوری نداریم و دانشآموزان و خانوادهها باید شرایط را بپذیرند، افزود: فاصله فیزیکی و زمانی در مدارس کاملاً رعایت میشود، ضمن اینکه در مازندران ۵۲۳ مدرسهی ۱ تا ۵۰ دانشآموز داریم که در حالت طبیعی فاصلهها رعایت میشود، برای سایر مدارس هم رعایت فاصله استاندارد رعایت میشود.
وی همچنین از پیگیری آموزش و پرورش مازندران جهت راهاندازی مدرسه مجازی با همکاری صدا و سیمای استان گفت که بهزودی شکل خواهد گرفت.
سعدیپور دغدغه والدین کلاس اولیها را در خصوص آموزش غیر حضوری بهجا دانست و گفت: بخشی از کلاسها بهصورت مجازی است که همانند آنچه در دنیا مطرح است، طرح "والد مربی" را خواهیم داشت.
در این جلسه اعلام شد که برای تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشآموز مدارس استثنایی استان نیز که بهطور معمول با توجه به نوع معلولیت و سن آنها فضای آموزشی متفاوت است، برای دوران کرونا برنامهریزی دیگری برای همه انجام میشود.
حدود ۱۵۰۰ دانشآموز استثنایی از بستههای بهداشتی بهرهمند شدند، دانشآموزانی با معلولیت بینایی و جسمی حرکتی شدید که وضعیت آنها متفاوت است، تحت خدمات لازم توانبخشی قرار میگیرند تا از آموزش نیز برخوردار شوند. پیش از کرونا برای آنهایی که نیاز به آموزش حضوری دارند، نسخههای آموزش بهصورت انفرادی بود و اکنون نیز فاصله اجتماعی و فاصله زمانی حضور آنها در مدارس، مشخص شده است.
بستههای آموزشی برای دانشآموزان استثنایی جهت استفاده از شبکه شاد و تلویزیونی ترتیب داده شده، برای افراد ناشنوا نیز مترجم ناشنوا در نظر گرفته شده است.
باتوجه به اینکه تبلت یا گوشی هوشمند نیز به جمع نوشتافزار دانشآموزان اضافه شده است لذا مجمع خیرین مدرسهساز در تأمین بخشی از نیازها مشارکت خواهند داشت.
کمیته امداد و بهزیستی براساس تکالیفی که دارند پیگیر مطالبات جامعه هدف هستند، کمیته امداد استان مترصد آن است که حداقل تا روز اول مهر بتواند ۲ هزار و ۵۰۰ گوشی را برای دانشآموزان نیازمند تإمین کند همچنانکه نسبت به تهیه پوشاک و کفش آنها احساس وظیفه میکند.
اصحاب رسانه باید پای کار باشند و پویش همکلاسی مهربان برای تهیه گوشی و تبلت دانشآموزان نیازمند را تبلیغ کنند تا خیران بتوانند از طریق آموزش و پرورش به جامعه هدف کمک کنند.
همچنین مقرر شد یکی از شرکتهای دانشبنیان مازندران براساس تفاهمنامهای که با استانداری مازندران دارد، گوشی یا تبلت با نرمافزارهای مورد نیاز دانشآموزان را تأمین کند.
افرادی که علاقهمند به شرکت در پویش همکلاسی مهربان هستند تا دانشآموزان نیازمند صاحب گوشی هوشمند شوند، میتوانند از طریق ارسال کمکهای نقدی به شماره کارت
۶۱۰۴۳۳۷۳۷۳۳۴۳۴۸۰ و کد دستوری
#۱*۲۰۰۲*۱*۶۶۵۵*(
ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱ ستاره ۲۰۰۲ ستاره ۱ مربع) به نام تشکلهای مردمی مازندران، در این امر خیرخواهانه شرکت کنند.
باتوجه به اینکه ممکن است افرادی از نام تشکلهای مردمی مازندران سوءاستفاده کنند، حتماً پیش از پرداخت نسبت به صحت شمارهها اطمینان حاصل کنید.
انتهای پیام/۱۰۰۱