دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
سیاست‌ها و قابلیت‌های جدید اپل در iOS 14 که با هدف حفاظت از حریم خصوصی کاربران ارائه می‌شوند، انتقادهایی جدی شرکت‌های متعدد را به‌همراه داشته‌اند.

به گزارش آوای خزر، اپل در سال ۲۰۲۱ و در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی، قابلیت‌هایی را متمرکز بر حریم خصوصی در فضای تبلیغات آنلاین عرضه خواهد کرد. این قابلیت‌ها و تغییرات واکنش‌های متفاوت فعالان صنعت فناوری را در پیش داشته‌اند. از یک سو، طرفداران حریم خصوصی قابلیت جدید اپل را تحسین می‌کنند که به‌صورت پیش‌فرض درباره‌ی ردگیری اپلیکیشن با هدف تبلیغات از کاربر اجازه می‌گیرد و از سوی دیگر، توسعه‌دهندگان متفرقه و تبلیغ‌دهندگان می‌گویند حرکت جدید اپل افراطی است و درآمد آن‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. اکنون اینستاگرام علیه حرکت جدید اظهارنظر کرده است. مدیرعامل این شرکت می‌گوید شکایت‌هایی جدی علیه تغییرات مطرح خواهد کرد.

با وجود تأخیر در عرضه‌ی قابلیت جدید iOS، شرکت‌های متعدد به این سیاست معترض هستند

اپل ابتدا تصمیم گرفته بود تا تغییرات حریم خصوصی در تبلیغات را به‌محض عرضه‌ی iOS 14 در پاییز امسال دردسترس کاربران قرار دهد. پس از دریافت بازخوردها و انتقادهای متعدد توسعه‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفتند تا عرضه‌ی قابلیت را تا بهار ۲۰۲۱ به‌تعویق بیندازند.

فیسبوک، شرکت مالک اینستاگرام، هم قبلا اعتراض‌ها و انتقادهایی جدی علیه سیاست‌ها جدید اپل مطرح کرده بود. غول شبکه‌های اجتماعی می‌گوید فقدان شخصی‌سازی تبلیغات تا ۵۰ درصد درآمد آن‌ها را کاهش می‌دهد. اگرچه اپل فعلا می‌گوید که عرضه‌ی قابلیت‌ها به‌تعویق افتاده است، مدیرعامل اینستاگرام تصمیم گرفته است تا اعتراض‌های جدی خود را علیه سیاست و تصمیم اپل به جریان بیندازد. موسری می‌گوید شرکتش از تمام توان برای اعتراض به تصمیم جدید اپل استفاده می‌کند. او همکاری با جامعه‌ی عمومی،‌ سیاست‌گذاران، افراد تأثیرگذار و جامعه‌ی دانشگاهی را بخشی از برنامه‌ی اعتراض به اپل بیان کرد. البته مدیرعامل اینستاگرام هم به این حقیقت اذعان می‌کند که کوپرتینویی‌ها سهم عمده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند را در ایالات متحده دراختیار دارند و به‌نوعی کل اکوسیستم را در مالکیت و کنترل خود درآورده‌اند.

پیام شناور iOS 14 اپل در زمینه رهگیری فعالیت های کاربر برای تبلیغات

موسری درادامه‌ی صحبت‌هایش روی نگرانی از سیاست‌های جدید اپل در ردگیری‌های وب‌سایت و اپلیکیشن پافشاری می‌کند. او در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید:

مقاله‌های مرتبط:

  • چگونه تصمیم اپل در قبال iOS 14، صنعتی میلیارد دلاری را به‌سمت نابودی می‌برد؟
  • قابلیت بحث‌برانگیز iOS 14 برای جلوگیری از رهگیری کاربران به‌تأخیر افتاد

اگر اکوسیستم به‌گونه‌ای تغییر کند که تبلیغ‌دهندگان نتوانند درآمد خود از سرمایه‌گذاری را دقیقا اندازه‌گیری کنند، قطعا برای کسب‌وکار ما خطرهایی ایجاد می‌شود. همچنین، مشکلات برای تمامی پلتفرم‌های تبلیغاتی بزرگ به یک اندازه ایجاد می‌شوند. درنتیجه، در بلندمدت نگرانی آن‌چنان زیادی ندارم. درواقع، مشکلات جدید بیش از همه به کسب‌وکارهای کوچک آسیب می‌رساند. میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک اکنون مشغول به فعالیت هستند که برای هدف‌گیری مشتریان خود به ما وابسته شده‌اند؛ خصوصا در وضعیت کنونی و همه‌گیری ویروس کرونا، مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرعامل اینستاگرام درمجموع صحبت‌هایش اعتقاد دارد باید راهکارهایی برای افزایش کنترل کاربران iOS روی پلتفرم تعبیه شود؛ اما راهکارها نباید لزوما به فعالیت بدون داده‌ی تبلیغ‌دهندگان منجر شوند. او از عبارت «فعالیت بدون دید» (Operating Blind) برای این مفهوم استفاده می‌کند. البته درنهایت به‌نظر نمی‌رسد موسری منتظر تغییری در سیاست‌های اپل باشد. او می‌گوید هیچ‌کس نمی‌تواند روی فعالیت‌های اپل تأثیر بگذارد.

در بخشی از صحبت‌های وی، بازهم اپل به دروازه‌بان دنیای اپلیکیشن‌ها برای یک‌میلیارد دستگاه در سرتاسر جهان تشبیه می‌شود. درنهایت، باید منتظر گذشت زمان باشیم که شاید با تغییر تصمیم اپل در سیاست کنترل ردگیری همراه شود. شاید هم کوپرتینویی‌ها همین رویکرد را ادامه دهند و کاربران قابلیت مسدودسازی ردگیری تبلیغاتی را در همه‌ی اپلیکیشن‌ها دریافت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها