دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش آوای خزر، تشخیص رنگ‌شدگی خودرو با چشم اولین گام برای خرید خودرو است که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

بررسی لبه‌های کاپوت صندوق و درها

بررسی کاپوت و در ماشین می‌تواند یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو با چشم باشد. برای این کار کافی است به موم لبه در و کاپوت توجه کنیم درهای فابریک کارخانه دارای مومی خاص هستند و اگر قسمتی از خودرو نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد نیاز است که این موم کنده شود. به این نکته توجه کنید که بعضی از متخصصان با موم کشی سعی می‌کنند تشخیص را سخت کنند، اما با مقایسه نقاط مختلف می‌توان به‌راحتی از این موضوع باخبر شد.

بررسی رنگ خودرو با استفاده از چراغ قوه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل است. زمانی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه ماشین می‌تابانید امکان دارد با نکاتی رو به رو شوید؛ برای مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد. این راهکار در رنگ‌های روشن و متالیک با زاویه ۱۶۰ درجه توصیه می‌شود.

 بررسی گلگیر

طبق آماری از فروش یک شرکت تولیدکننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض، بتونه‌کاری و رنگ‌شدگی را دارد. برای بررسی گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ‌های متصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ‌ها نباید آچارخوردگی داشته باشد.

بررسی کیلر پاشیده شده روی خودرو

تشخیص رنگ‌شدگی خودرو با چشم در این مرحله نیاز به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می‌شود. اکثر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می‌کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه خودرو به صورت فابریک دارای نظم خاصی است. مثلا در برخی خودروها اگر به بدنه دقت کنید خانه‌های چند ضلعی می‌بینید. اما بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت‌های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.

 بررسی لبه‌های زیرین دستگیره خودرو

با بررسی لبه‌های زیرین دستگیره خودرو می‌توان به سر نخ‌های قابل توجه‌ای دست یافت. در این قسمت پیچ‌های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و احتمال اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد زیاد است.

 بررسی سیم‌هایی که از درها و گلگیر می‌گذرد

اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم‌ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، می‌توان به این نکته پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ‌شدگی صورت گرفته است.

کلام پایانی تشخیص رنگ‌شدگی

تشخیص رنگ‌شدگی خودرو با چشم دارای ریسک‌هایی است و مطلوب است در پایان از کارشناس تشخیص رنگ خودرو کمک بگیرید. یک دور کامل دور ماشین بچرخید با دقت همه زوایا را نگاه کنید ببینید که آیا قسمتی از ماشین هست که رنگش با سایر قسمت‌های بدنه متفاوت است. به عنوان مثال اگر درِ ماشین رنگ‌خوردگی دارد خیلی عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ ماشین با پنل‌های مجاورش شوید. وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می‌رود، نقاشان اتومبیل به غیر از قسمتی که می‌خواهند رنگ کنند بقیه قسمت‌های بدنه خودرو را با کاغذی می‌پوشاند این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه‌ها و پنل‌های ماشین می‌چسبانند. نقاشان اتومبیل معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره‌ها و یا نقاط دیگر نیز می‌زنند.

نتیجه این می‌شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می‌ریزد. اگر خود ماشین مشکی نباشد، می‌توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می‌توان قسمت زیر بدنه ماشین در قسمت چرخ‌ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه‌ای از پاشش رنگ را دارد.

همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه‌ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می‌دارد. معمولا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت ماشین، از روی رنگ پیچ و مهره‌های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می‌توان این را متوجه شد. این پیج و مهره‌ها خود در کارخانه رنگ می‌شوند، اما اگر آن‌ها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ ممکن است در سرپیچ‌ها رفته باشد و وقتی پیچ‌ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود./ باشگاه خبرنگاران

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها