به گزارش آوای خزر، حمیدرضا حاجیبابایی در دیدار با نماینده ولیفقیه در مازندران اظهار کرد: استان مازندران همواره در عرصه فرهنگی و علمی کشور پیشتاز بوده است و انتظار میرود با مدیریت منسجم، گرههای آموزش و پرورش در این استان گشوده شودو
آموزشوپرورش؛ کلید حل مشکلات کشور
وی با اشاره به جایگاه بنیادین نظام تعلیم و تربیت افزود: اگر بخواهیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم، مسیر آن از آموزشوپرورش میگذرد. متأسفانه با وجود گذشت ۴۶ سال از پیروزی انقلاب، هنوز نتوانستهایم معلم را در جایگاه واقعی خود بنشانیم و مشکلات این حوزه به یک دغدغه مزمن تبدیل شده است.
آموزش، بهداشت و امنیت؛ وظایف حاکمیتی دولت
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقتصاد باید به مردم واگذار شود، گفت: دولت باید در سه حوزه اصلی شامل آموزش، بهداشت و امنیت متمرکز شود؛ این سه وظیفه، اساس حکمرانی کارآمد است.
وی با ذکر خاطرهای اظهار داشت: زمانی در دولت شوخی کردم که باید آموزشوپرورش را با وزارت نفت ادغام کنیم تا اهمیت آن را درک کنند! این نشان میدهد هنوز جایگاه این حوزه، حتی در بین برخی مدیران عالی، مهجور است.
معلم باید قله اقتدای جامعه باشد
عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: هیچکس امروز علاقهای به معلم شدن ندارد، چون شأن این حرفه دچار تزلزل شده است. این در حالیست که در فرهنگ دینی ما، معلم جایگاه رسولان را دارد و باید بر قلهای بایستد تا دانشآموز به او اقتدا کند.
فرهنگیان، سرمایه اجتماعی بزرگ کشورند
وی با اشاره به سیاستهای کلی آموزشوپرورش که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، تأکید کرد: معظمله صراحتاً فرمودند که جذب معلم و تأمین منابع مالی برای آموزشوپرورش، نباید محدود شود. ما نیاز به تربیت معلمانی داریم که هم متخصص و هم متعهد باشند.
حاجیبابایی با اشاره به اینکه بیش از ۲.۵ میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشور وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم دل این مجموعه عظیم را به دست بیاوریم و معیشت و منزلت آنان را ارتقا دهیم، بهتنهایی قادرند فرهنگ عمومی جامعه را دگرگون کنند.
وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی مدیرکل آموزشوپرورش مازندران و استاندار، بر تداوم توجه به مسائل فرهنگیان در برنامههای بودجهای و حمایتی تأکید کرد و گفت: آموزشوپرورش باید اولویت اول تمام دولتها باشد. با تقویت این نهاد، میتوان به امید و پایداری اجتماعی دست یافت.
انتهای پیام/