دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
واعظی در حاشیه جلسه هیئت وزیران:
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: حقوق بشر برای کشور‌های غربی به ابزاری سیاسی برای فشار بر کشور‌ها تبدیل شده است و همان طور که می‌بینیم این کشور‌ها در این خصوص دوگانه عمل می‌کنند.

حقوق بشر، ابزار سیاسی برای فشار بر کشور‌هابه گزارش آوای خزر، آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش دولت به ادعای حقوق بشری غرب در خصوص تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های دینی در ایران گفت: این کشور‌ها خودشان با اقلیت‌های دینی شان و رنگین پوستان شان برخورد‌های بسیار بد و غیرحقوق بشری انجام می‌دهند از طرف دیگر در همین منطقه خودمان با کشور‌هایی که اصول اولیه حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند بهترین رابطه را دارند.

وی افزود: امروز با توجه به فضای مجازی و اینکه همه مسائل شفاف شده است، این ادعای غربی‌ها نه در ایران و نه در جا‌های دیگر خریداری ندارد.

واعظی همچنین درباره اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر استفاده از مکانیزم ماشه گفت: چهارگامی که ما در کاهش تعهدات برجامی برداشتیم از نظر کارشناسانی که در مسایل حقوقی، برجام و هسته‌ای کار کردند و همچنین کارشناسان بین المللی مغایر با کنوانسیون‌های ذیربط نبوده است.

وی با بیان اینکه ادعای اروپایی‌ها هیچ مبنای حقوقی ندارد و آن‌ها به دنبال این هستند که پاسخی برای افکار عمومی خود داشته باشند، افزود: اینکه اروپایی‌ها در این شرایط بخواهند از روش ماشه استفاده کنند، انجام نخواهد شد و خود اروپایی‌ها به دنبال مذاکره از طریق دیگری هستند که بتوانیم به تفاهم برسیم.

انتهای پیام/2000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار