دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به حوادث عاشورا و اینکه گمان می‎شد شاید دیگر علی‌اکبرها، قاسم و عباس‎ها را در تاریخ نداشته باشیم، اظهار داشت: این حادثه محدود به عاشورا نبود و تاریخ اسلام مملو از این حادثه‌ها است.
تاریخ مملو از حوادث عاشوراست/ «عباس»ها، «قاسم»ها و «علی‎اکبر»ها هنوز هم هستند/آمریکا توان حفاظت از خود را ندارد

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، حجتالاسلام علی شیرازی امشب در یادواره پنج شهید حاجی‌محله نکا با محوریت شهید احمد حیدری و گرامیداشت 35 شهید مدافع حرم که در روستای حاجی‌محله برگزار شد، اظهار داشت: نزدیکی به خدا، پیامبر و اولیا تنها یک راه دارد و آن راه، دوستی با حسین(ع) و دل را خانه حسین(ع) قرار دادن است، زیرا در این راه است که انسان از همه زشتی‌ها و گناهان و باطل‌ها جدا می‌شوند و دچار گناه ، خطا ، طغیان و غفلت و اشتباه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر دل بخواهد خانه حق و عشق به ولایت و خدا باشد باید محبت اهل بیت(ع) در آن وارد شود، افزود: هم باید عشق به حسین(ع) در دل زنده شود و هم برائت از یزید و یزیدیان؛ فردی که پیرو امام حسین(ع) است و زیر پرچم حسین(ع) سینه میزند، به امام خود می‌گوید که من سرباز تو هستم، آمدم تحت ولایت تو قرار بگیرم هر آنچه تو دستور بدهی عمل می‌کنم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس اذعان داشت: هنر ملت ما این بود که درس عاشورا و ولایت‌پذیری را آموختند و مثل مردم عصر عاشورا نبودند، بلکه با تمام وجود تسلیم رهبر جامعه اسلامی شدند تا انقلاب به ثمر نشست، و متصل شدن ملت ایران به فرهنگ عاشورا و ایستادگی در مقابل سفیانیان، عامل عزت مردم شد و همین فکر و فرهنگ برای دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، سالهاست که ملت را پشت سر ولایت قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: امام راحل در جنگ هشت ساله و قبل از شروع جنگ تحمیلی در ماجرای کردستان فرمان حرکت را صادر کرد، به ملت ایران در جنگ هشت ساله فرمودند: هر کسی می تواند باید به جبهه برود، ملت ایران همین مردم خونگرم استان مازندران هشت سال نیروهای خود را به میدان جنگ فرستادند و لشکر ۲۵ کربلا مملو از خاطرات مردم ولایت‌مدار این خطه در تاریخ جنگ هشت ساله است که مردمی که از هستی خانه و خانواده و دنیای خود گذشتند و برای بقای دین جان دادند.

** تاریخ مملو از حادثه عاشوراست

وی با اشاره به حوادث عاشورا و اینکه گمان میشد شاید دیگر علی‌اکبرها، قاسم و عباسها را در تاریخ نداشته باشیم، اظهار داشت: این حادثه محدود به عاشورا نبود و تاریخ اسلام مملو از این حادثه‌ها است، از این نمونه‌ها در لشکر ۲۵ کربلا و لشکرهای هشت سال دفاع مقدس بسیار داشتیم، همین عشق به حسین(ع) دل رزمندگان ما را منور کرده بود و حاضر بودند در این راه جان فدا کنند.

حجتالاسلام شیرازی گفت: پدر شهید افراسیابی ۵ فرزند خود را در این راه فدا کرد، وقتی دل به عاشورا وصل شود و حب اهل بیت(ع) بر دل ها حاکم شود و زیر چتر ولایت قرار بگیریم؛ انسانهای متعالی حاضرند برای بقای دین همه هستی خود را فدا کنند تا دین بماند و پرچم اسلام در جهان در اهتزاز باشد.

همسنگر سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ۳۸ سال از تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و دشمنان برای مقابله با این انقلاب و مردم مانده‌اند که چه کاری انجام دهند، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ هشت ساله تا امروز اینطور نبود که باب شهادت بسته باشد، امروز این درب بازتر شده است بعد از جنگ این ملت قربانی داد، در این چند سال اخیر بُعد مقابله با تروریست برای دفاع از مردم و حریم اهل بیت(ع) مطرح شد، یک‌بار دیگر ملت ایران در میدان شهادت طلبی، جهاد و مبارزه با استکبار و دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) - زینب کبری(س) خوش درخشیدند.

** مردم ملتمسانه خواستار اعزام به آنسوی مرزها برای مبارزه با تکفیریها هستند

وی ادامه داد: دیروز مرزها و شهرهای ما درگیر جنگ بود، اما امروز جنگ در ایران نیست، دیروز علما و در رأس همه امام راحل و مسئولان، مردم را به به مشارکت در میدان جنگ علیه باطل تشویق میکردند اما امروز کسی فرمان حرکت نداد، خیلی‌ها مراجعه می‌کنند تا داوطلبانه اعزام شوند و این جوانان التماس به رفتن دارند و می‌گویند به سوریه و عراق بروند تا شهید شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گفت: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده شهدای حرم فرمودند: من به همه شهدا علاقمند و عشق می‌ورزم اما به شهدای حرم علاقه و ارادت ویژه دارم زیرا در دوران جنگ امام راحل و "ما"ها مردم را تشویق به رفتن به جبهه می‌کردیم اما امروز کسی تشویق نمی‌کند و مردم با التماس خواهان رفتن به آنسوی مرزها برای نبرد با گروه‌های تکفیری هستند.

این مسئول با اشاره به جنایت دشمنان انقلاب گفت: سال ۵۸ و ۵۹ در جنگ کردستان سر پاسداران و علما را با موزاییک می‌بریدند اما اکنون با شمشیر سر می‌برند و به این فجایای کثیف استکبار و داعش همچنان ادامه می‌دهند اما بدانند جوانان و ملت ایران زیر پرچم ولایت سینه می‌زنند و اگر قطعه قطعه شوند دست از ادامه مسیر انقلاب بر نمی‌دارند و لازم است که جوانان تاریخ ایران را مطالعه کنند و بدانند چه بر سر ملت آوردند.

شیرازی ادامه داد: بعضی‌ها مانند سرلشگر لشگری ۲۰ سال در زندان صدام بودند، با انواع شکنجه‌ها مواجه شدند، دست و سرهاشان شکسته میشد و شلاق می‌خوردند اما دست از همت برنداشتند.

** با آمریکا سازش نمیکنیم

وی با بیان اینکه با آمریکا سازش نمیکنیم زیرا آمریکا شیطان بزرگ است، یادآور شد: در جنگ دیروز کلاشینکف نداشتیم که بخواهیم اهواز را حفظ کنیم، دشمن در ۱۰ - ۱۵ کیلومتری اهواز مستقر شده بود، امروز در دنیا نزدیک ۶ سال تمام قدرت‌های استکباری و تروریست‌ها نتوانستند جبهه مقاومت و سوریه را بشکنند؛ داعش نیز دو سال و نیم است که در سوریه می‌جنگد در یک ماه اخیر ۲ هزار کیلومتر مربع از اطراف موصل آزاد شد . با وجود اینکه فشاری که قدرت‌های استکباری گذاشتند و از داعشی‌ها حمایت تسلیحاتی کرده و علیه ایران وارد گود شدند عراق را نتوانستند شکست دهند و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

همسنگر سردار حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: لبنان و یمن نیز علی رغم همه مشکلاتی که دارند و جنایتهایی که در این کشورها انجام میشود اما همچنان مقاومت می‌کنند و این قدرت ایران است.

وی با اشاره به به مسائل موجود در آمریکا و انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست چرا که آبرویش رفته است، جنگ سیاسی و فرهنگی و فساد در این کشور انجام شد و این افول آمریکا را نشان می‌دهد.

حجتالاسلام شیرازی گفت: آمریکائیها که تاریخ را تا 2020 معرفی می‌کردند، اکنون آن را به 2030 تغییر دادند! و این پایان صحنه است که باید گفته شود «ان الباطل کان زهوقا»، زیرا آمریکا در حال حاضر حتی نمی‌تواند خودش را نمی‌تواند حفظ کند.

در پایان این مراسم با حضور پدر شهید محمدتقی سالخورده (شهید مدافع حرم نکا) و حجتالاسلام حمزه‌ای به نیابت از پدران شهید مدافع حرم حاضر در جلسه، تمبر یادبود شهدای روستای حاجی‌محله و شهدای مدافع حرم مازندران با همکاری اداره پست مازندران و شهرستان نکا رونمایی شد، در این برنامه از کتاب "انقلابی" در توصیف شهید احمد حیدری از شهدای روستای حاجی محله نکا نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ 1002/  فرزانه حسنی

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها