دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
در گفت‌وگو با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد
انتظار بیش از 40 کشور برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا/ ایران در یک قدمی اوراسیا/ ضرورت رقابتی‌شدن اقتصاد ایران
یک کارشناس ارشد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بیش از 40 کشور در لیست پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا قرار دارند، می‌گوید: ایران گام نخست یعنی امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی را برداشته است و یکی از ضرورت‌های مهم این است که اقتصاد، تولیدات و کسب و کارهای ایران باید رقابتی شوند تا در اوراسیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش آوای خزر از ساری، پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا فصل جدیدی از توافقنامه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را رقم خواهد زد که نخستین تجربه در این سطح و در این قالب از روابط اقتصادی‌ست، برای اینکه بدانیم تا چه اندازه به این مهم یعنی عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا نزدیک شده‌ایم و این عضویت تا چه حد برای کشورمان مهم است، با یکی از کارشناسان ارشد معاونت اقتصادی امور خارجه که اهل مازندران بوده و اخیراً نیز در سفر به مازندران در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شرکت داشته است، گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم.

انتظار بیش از 40 کشور برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا/ ایران در یک قدمی اوراسیا/ ضرورت رقابتی‌شدن اقتصاد ایران

 کوروش جعفری با بیان اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه گمرکی بوده که 10 سال پیش با محوریت روسیه، قراقستان و بلاروس شکل گرفته است، می‌گوید: این مجموعه در سال 2015 با الحاق ارمنستان و قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی تبدیل شد و هدف نهایی آن رسیدن به اتحادیه‌ای همچون اروپاست که عالی‌ترین سطح همبستگی در دنیا بین کشورها را دارد.

 وی اصلی‌ترین موضوعی که کشورها نمی‌توانند در کنار هم باشند را موضوع حاکمیت عنوان و تصریح می‌کند: در اتحادیه اروپا و در همه جای دنیا، کشورها در چنین قالبی به این جمع‌بندی رسیدند که بخشی از حاکمیت خود را بدهند و ما به ‌ازای آن چیزهای دیگر اقتصادی و تجاری دریافت کنند، به‌عنوان نمونه در اتحادیه اروپا سیاست‌های خارجی یعنی پولی، بانکی، مالی و حتی بانک مرکزی آنها یکی است و از این نظر می‌گوییم که عالی‌ترین سطح همبستگی در  بین دولت‌ها را دارند و این اتحادیه(اوراسیا) چنین نگاهی دارد و می‌خواهد در روی ویرانه‌های اتحادیه جماهیر شوروی چنین تأسیسی داشته باشد.

انتظار بیش از 40 کشور برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا/ ایران در یک قدمی اوراسیا/ ضرورت رقابتی‌شدن اقتصاد و تولیدات ایران

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اوراسیا از زاویه اقتصادی می‌خواهد یک مجموعه همکاری‌های تجاری داشته باشد و آزادی نیروی کار، آزادی سرمایه، رفت و آمد، تجارت عبور کالا از مرزها و بر داشتن مرزها از اهداف آن است، می‌افزاید: بیش از 40 کشور در لیست ورود به این اتحادیه‌اند؛ ویتنام، سنگاپور و ایران در حال عضو شدن هستند، و کشورهای مصر، ترکیه، ونزوئلا، استرالیا، نیوزلند، چین، کره جنوبی، هند و حتی رژیم اشغالگر قدس نیز می‌خواهند عضو این اتحادیه شوند.

جعفری درباره اینکه فعالان اقتصادی درباره اینکه آیا ما به عضویت این اتحادیه درآمده‌ایم یا خیر و چه مراحلی داشته یا دارد، پاسخ داد: نکته قابل تأمل این است که ما اکنون عضو این اتحادیه نیستیم، ما موافقتنامه تعرفه ترجیحی که مقدمه‌ای برای رسیدن به موافقتنامه تجارت آزاد است را امضا کردیم و پس از آن، اتحادیه گمرکی را داریم و در 2 تا 3 مرحله به اتحادیه اروپا می‌رسیم، بنابراین نخستین گام برای ورود به این اتحادیه یعنی امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی را برداشته‌ایم.

وی با یادآوری اینکه این موافقتنامه حدود 800 قلم کالای کشاورزی و صنعتی را در بر می‌گیرد و طرف ایران و اوراسیا آن را امضا کردند، می‌گوید: بر این اساس، آنها تعرفه‌های ترجیحی یکدیگر را کاهش دادند و مرحله بعد موافقتنامه 3 ساله است و یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن موافقتنامه که آغاز آن از 5 آبان بوده مرحله بعدی شروع می‌شود، بعد از آن مذاکره برای انعقاد موافقتنامه تجارت آزاد صورت می‌گیرد.

"تجارت آزاد از 7 تا 8 هزار قلم کالا را شامل می‌شود، تقریبا 15 درصد این کالا باقی می‌ماند و بقیه، تجارت با تعرفه صفر خواهد بود که کار به‌غایت سختی برای کشور ما خواهد بود چون اقتصاد و تولیدات ما رقابتی نیست، فضای کسب و و کار و بقیه مسائلی که ناشی از تحریم با آن مواجهیم، نیز رقابتی نیستند، با این فرصت به‌دست آمده باید به سمت کالاهای رقابتی گام برداریم.

انتظار بیش از 40 کشور برای پیوستن به اتحادیه اوراسیا/ ایران در یک قدمی اوراسیا/ ضرورت رقابتی‌شدن اقتصاد و تولیدات ایران

 کارشناس ارشد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان می‌دارد که در حال حاضر کار اساسی این است تا تجار و فعالان اقتصادی استان‌های علاقمند و دارای مزیت نسبی که می‌توانند صادرات داشته باشند را اطلاع‌رسانی کنیم که برای احیای بخش تجارت خارجی، چنین کاری را انجام بدهند.

 جعفری می‌گوید: از منظر بین‌المللی، دیپلماسی این‌چنینی، دیپلماسی چند جانبه اقتصادی بین‌المللی است که به جای روابط دو جانبه، در چارچوب روابط چند جانبه با برخی از کشورها کار می‌کنید، این نخستین تجربه جمهوری اسلامی ایران بعد از 40 سال و بی‌سابقه است زیرا تاکنون ما هیچ موافقتنامه چندجانبه اقتصادی و تجاری نداشتیم. بنابراین تلاش داریم وارد یک مجموعه‌ای شویم که به نحوی در برابر فشارهای حداکثری دشمن مقاومت و حرکت سازنده‌ای داشته باشیم و این یک اقدام بسیار قابل تقدیری است که دولت در این مقطع حساس توانست انجام بدهد.

وی در پایان اظهار می‌دارد: هدف این است تا با یکی از بلوک‌های اقتصاد آینده جهان که محوریت اقتصادی آن از اروپا و آمریکا به سمت آسیا می‌آید با محوریت چین، هند و روسیه، کار کنیم.

به گزارش آوای خزر، 2 ماه از امضای توافقنامه تجارت ترجیحی گذشته است و در این مدت مشکلاتی بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی وجود داشته که به‌مرور زمان، هم اشکالات مشخص و هم راهکارهای قانونی برای رفع آنها در نظر گرفته می‌شود. این مسیر اگر با مدیریت و پیگیری دنبال شود، اتفاقات خوبی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد. مازندران که یکی از استان‌های طراز اول در صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی‌ست نیز به‌واسطه وجود سه بندر و وجود بندر استراتژیک و نسل 3 امیرآباد، فرصت طلایی را پیش روی خود خواهد داشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها