دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
با هدف اشتغال زنان سرپرست خانوار اجرا شد
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اهدافی چون تثبیت و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد بومی، توسعه بازار و فروش، گسترش صنعت، اشتغال و توانمندسازی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار در مازندران وارد فاز اجرا شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از ایسنا، این طرح ذیل برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موضوع بند ت ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاونت امور بانوان و خانواده استانداری مازندران و جهاد دانشگاهی استان به عنوان مجری پس از ماه‌ها کار مطالعاتی وارد فاز اجرا شد که در این فاز، شبکه‌سازی، مشاوره و آموزش و اتصال به بازار در دستور کار قرار دارد.

بر این اساس ۳۳۰ عنوان مشاغل خانگی از سوی وزارت کار شناسایی شد که در استان مازندران راه اندازی ۴ شبکه کلی کسب و کار شامل بافندگی گلیم، جاجیم و فرش، صنایع دستی، پوشاک و نیز  گل و گیاه، برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در قالب اشتغال خانگی مدنظر قرار گرفت.

رمضان مهدی‌زاده مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران عصر دیروز در اولین جلسه توجیهی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در شهرستان تنکابن گفت: در طرح توسعه مشاغل خانگی دولت در واقع نقش نظارتی داشته و جهاد دانشگاهی نیز به عنوان تسهیلگر در این طرح انجام وظیفه خواهد کرد.

وی هدف کلی طرح را تکیه بر اقتصاد غیرنفتی معرفی کرد و افزود: در این طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که تحت پوشش نهادی نبوده و یا پشت نوبتی نهادهای مذکور هستند اولویت اول قرار گرفته‌اند.

مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران شبکه‌سازی افراد در این طرح را به سه بخش مستقل، پیشران یا پشتبان و تحت پوشش پشتبان تقسیم بندی کرد و در این باره گفت: مستقل شامل افرادی است که کلیه مراحل کسب و کار خانگی از تامین مواد اولیه تا عرضه و فروش محصول را به شکل انفرادی و مستقل انجام می‌دهند.

مهدی‌زاده ادامه داد: پیشران‌ها اشخاص حقیقی یا حقوقی بوده که مسئولیت حمایت تعدادی از شاغلان خانگی را در فرآیند تولید و ارائه خدمت اعم از آموزش، تهیه مواد اولیه، بسته بندی و فروش را بر عهده دارند، افراد تحت پوشش نیز در واقع همان شاغلان خانگی بوده که به تولید کالا و خدمات می‌پردازند.

وی در ادامه به برخی از ویژگی‌های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: احیای فرهنگ اشتغال در جوامع محلی، آگاه سازی و آشنایی مسئولان محلی، استانی و ملی به مشاغل خانگی درآمدزا، توجه ویژه به مباحث اتصال به بازار و توسعه فروش و کمک به شکل گیری زنجیره ارزش مشاغل و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم و قابل دسترس برای عموم از جمله خصوصیات و نقاط قوت طرح است.

مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه مطابق قانون کسی نمی‌تواند مانع از شکل گیری و توسعه کسب و کاری شود، تصریح کرد: نمی‌توان برای ایجاد و توسعه مشاغل به تسهیلات اتکا کرد چراکه تزریق پول بازخوردی جزء بدهکار کردن واحد تولیدی ندارد بنابراین باید مشکل تامین مالی تولیدکنندگان از طریق تمرکز بر بازاریابی و فروش به شکل بنیادی حل و فصل شود.

مهدی‌زاده درباره علل ورود جهاد دانشگاهی به این حوزه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به دلیل برخورداری از ساختار علمی، پژوهشی، دانشگاهی، رسانه ای و تجاری سازی قابلیت تسهیلگری داشته و به عنوان یک نهاد عمومی می‌تواند به عنوان پیمانکار توسعه‌ای عمل کند.

وی تفاوت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با طرح‌های دیگر در زمینه اشتغال را اینگونه عنوان کرد: در این طرح به مراحل تولید از انتها به ابتدا توجه شده است به این معنا که ابتدا بازار و فروش محصول مهیا شده و سپس تولید کننده اقدام به تولید خواهد کرد، در حالی که در طرح های دیگر، تولیدکننده با گرفتن تسهیلات اقدام به تولید کرده و آنگاه با عدم موفقیت در بازاریابی و فروش  فعالیت وی نافرجام می‌ماند.

به گزارش ایسنا، پس از پایان این جلسه مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران در نشستی صمیمی با خرده صنعتگران و تولیدکنندگان مشاغل خانگی غرب مازندران در حوزه فرش، گلیم و جاجیم به تبادل نظر پرداخت و اظهار کرد: صنعتی کردن یک کشور ساخت یک کارخانه نیست بلکه تمرکز بر بازاریابی و فروش معنای واقعی صنعتی کردن یک کشور است.

مریم جوادی نیا یکی از بانوان شاغل حاضر در این نشست با بیان مشکلات حوزه تولید و فروش فرش و تابلوفرش به نمایندگی از حضار با بیان مشکل عمده تولیدکنندگان گفت: نبود بازارچه دائمی، مشکلات بازاریابی، عدم هماهنگی بین مسئولان استان و تولید کنندگان و مهجور ماندن صنایع و تولیدات غرب استان مازندران از چالش های تولیدکنندگان این مناطق است.

گفتنی‌ست؛ در پایان این جلسه راهکارهایی برای کمک به شبکه سازی تولیدکنندگان غرب استان مازندران در حوزه فرش، گلیم و جاجیم ارائه شد و خانم مریم جوادی نیا به عنوان مدیر شبکه تولیدکنندگان فرش و آقای حسن قنبری نیز به عنوان نماینده جهاد دانشگاهی در غرب استان معرفی شدند.

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها