دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
3 خبر انتظامی
کشف 3 تن چوب قاچاق در نور/ کشف 4 دستگاه پراید سرقتی در بابلسر/ دستگیری سارقان داخل خودرو و منزل در آمل
کشف 3 تن چوب‌آلات قاچاق در نور، کشف 4 دستگاه پراید سرقتی در بابلسر و دستگیری سارقان داخل خودرو و منزل در آمل از مهمترین حوادثی بود که نیروی انتظامی مازندران در روز 9 دی به اطلاع خبرنگاران رساند.

به گزارش آوای خزر، سرهنگ محمد زمان شالیکار گفت: در پی کسب خبری مبني بر قاچاق چوب آلات جنگلي در بخش "چمستان" شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با تشکيل 2 اکيپ گشت خودرويی موفق شدندف یک دستگاه خودرو حامل چوب آلات جنگلی قاچاق را حین تردد در یکی از محورها شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: این خودرو در عمليات غافلگيرانه پلیس متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از نوع راش کشف و در این ارتباط متهم به قاچاق چوب شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شالیکار از تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: اموال مکشوفه نیز به اداره منابع طبیعی تحویل شد.

 کشف 4 دستگاه خودرو سواری پراید در بابلسر

سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی بابلسر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم به سرقت را شناسايي و با هماهنگي قضائي در عمليات ضربتی متهم را در مخفيگاهش دستگير کردند.

سرهنگ اسدی با بيان اينکه در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي اموال مسروقه و اوراقی خودرو و 4 دستگاه خودروی سواری پراید سرقتی کشف شد، اظهار داشت: متهم در تحقيقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پايان از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و بکارگیری سیستم های بازدارنده در خودروها در صورت مشاهده افراد ولگرد و مظنون در معابر عمومی در سریع ترین زمان ممکن پلیس را از طریق تلفن 110 مطلع کنند.

* دستگیری سارقان داخل خودرو و منزل در آمل

سرهنگ نعمت الله آزادی فرمانده انتظامي شهرستان آمل گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و منزل در سطح شهرستان آمل، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقیقات پليسي، ماموران کلانتری 12 و 11 موفق به شناسايي سارقان شدند و با هماهنگی قضائی در عملياتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، افزود: متهمان در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت اقرار کردند.

سرهنگ آزادی از شهروندان خواست با نصب دزدگير و اقدامات پيشگيرانه فرصت ارتکاب جرم را از سارقان گرفته و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات به پلیس 110 ما را در برقراری نظم و امنیت پایدار یاری کنید.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها