دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
مدیر گمرک امیرآباد در گفت‎وگو با آوای خزر اعلام کرد
مدیر گمرک امیرآباد بهشهر با اشاره به 20 دستاورد مهم دولت یازدهم در گمرک جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی را دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در تجارت خارجی دانست.
سامانه جامع گمرکی دستاورد مهم دولت یازدهم در تجارت خارجی است

به گزارش آوای خزر، در شمال ایران، گمرک بندر امیرآباد بهشهر از گزینههای موفق در زمینه ورود و خروج کالا براساس سامانه جامع گمرکی است و در اوایل سال 94، تمامی فعالیتهای گمرکی از روش کاغذی به شیوه الکترونیکی و ثبت در سامانه تغییر یافت و اکنون تاحدودی تمامی گمرکات کشور از این شیوه در نقل و انتقالات گمرکی استفاده میکنند.

اینکه سامانه جامع گمرکی چیست و اساساً به چه منظور راه‌اندازی شده است، باید بدانیم که گمرکات کشور بهعنوان مرزبانان اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری دارند، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که اخیراً در گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، اتصال سازمانهای مرتبط با کار گمرکی در قالب سامانه جامع الکترونیک است که از طرفی سرعت انجام تشریفات مربوط به ورود و خروج کالا را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر، راه تخلف را بر سودجویان میبندد و هم اینکه با نظارت بر کالاهای وارداتی و صادراتی، بازار رقابتی سالمی را با تجارت کالاهای باکیفیت و دارای شناسنامه ایجاد میکند.

** راه‌اندازی سامانه گمرکی با همکاری دفتر فناوری گمرک ایران و دانشگاه شهید بهشتی تهران

از آنجا که شفافسازی فعالیتها در حوزه تجارت خارجی یکی از خدمات مهم دولت برای مبارزه با تخلفات احتمالی است، لذا راهاندازی سامانه جامع یا بانک اطلاعات کامل که بتواند مشخصات واردکنندگان، صادرکنندگان و شرکتهای حمل و نقل را به تفکیک خدمات و با همه مشخصات موجود نشان دهد، از اهمیت بهسزایی برخوردار است.

اتفاق مهمی که در این بخش با همکاری دفتر فناوری گمرک ایران و دانشگاه تهران به‌دست آمده و شیوه‌نامه‌های آن نیز همراستا و بر اساس قوانین اصلاح‌شده تدوین شده است، به راهاندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی (سامانه جامع گمرکی) انجامید.

از بین طراحیها و ساختارهای مختلفی که برای راهاندازی این بانک اطلاعاتی در کشور صورت گرفته است، سرانجام سامانه جامع گمرکی فعلی آخرین محصول ارائه‌شده با ضریب امنیت بالا و امکان ارائه اطلاعات در لحظه است.

در این سامانه به سهولت مشخص میشود که چه میزان کالا، با چه مشخصاتی، در چه زمانی، از کجا، به چه مقصدی و با چه هدفی و از سوی چه کسی یا چه سازمانی وارد، خارج و یا ترانزیت میشود، از مزیتهای دیگر این سامانه میتوان به ضرورت نیاز به واردات بیشتر یا توقف واردات محصول مورد نظر اشاره کرد که نقش مهمی در تعادل بازار و تجارت داخلی و خارجی داشته و از ورود بیرویه کالا جلوگیری میکند. 

گمرک بندرامیرآباد؛ پیشرو در اجرای فعالیت‌های سامانه جامع**

مدیر گمرک امیرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر، یکی از مزیتهای مهم سامانه جامع گمرکات کشور را کاهش تخلفات و جلوگیری از جعل اسناد مانند استفاده چندباره از یک پروانه اعلام کرد و گفت: دسترسی به آمار و اطلاعات از این طریق بهراحتی امکان‌پذیر بوده و تمامی مشخصات کالاهای ترانزیت، واردات و صادرات را در هر زمان می‌توان بهدست آورد.

امیر جمشیدی با اشاره به 20 دستاورد گمرک در سه سال گذشته، اظهار کرد: گمرک امیرآباد در این دستاوردها بهویژه در سامانه جامع گمرکی، از گمرکات پیشرو کشور است که به‌عنوان نمونه در سامانه جامع واردات و در حذف یک مرحله کارشناسی در ترانزیت نه‌تنها پایلوت محسوب شدیم بلکه شاید نخستین گمرک کشور بودیم که ترانزیت را از سرویس ارزیابی حذف و در دروازه خروج مستقر کردیم و اکنون نیز بسیاری از گمرکات کشور از همین تجربه استفاده میکنند.

 سامانه جامع گمرکی دستاورد مهم دولت یازدهم در تجارت خارجی است

**انجام تمامی رویههای سازمانی و اجرایی در گمرک امیرآباد

وی افزود: گمرک امیرآباد علاوه بر اجرای فعالیتهای سازمانی مندرج در دستاوردهای گمرکی که به‌طور طبیعی باید صورت میگرفت، همه موارد مربوط به گمرکات اجرایی را نیز انجام داده و رویهای در این بخش وجود ندارد که گمرک امیرآباد به مرحله اجرا نرسانده باشد.

جمشیدی با اشاره به کاهش زمان گذر از مسیرهای سبز، زرد و قرمز در فعالیتهای گمرکی از سوی تجار و گمرکات کشور، تصریح کرد: اکنون میتوان گفت که مسیر سبز در کمتر از یک ساعت، مسیر زرد کمتر از دو ساعت و مسیر قرمز نیز در 4 تا 5 ساعت انجام می‌شود.

**هماهنگی گمرک ایران با 21 سازمان در سامانه جامع گمرکی

مدیر گمرک بندر امیرآباد بهشهر گفت: برای سهولت در روند فعالیت‌های گمرکی از طریق سامانه جامع، از یکسو دوره‌های آموزشی برای کارمندان و از سوی دیگر نیز کلاسهای آموزشی برای مراجعان در 10 تا 12 ساعت به‌صورت حضوری برگزار و در حال حاضر نیز اتاق خدمت برای آنها در نظر گرفته شده است که مراجعهکنندگان مراحل ثبت را بهخوبی فرا گرفته و اگر اشتباهی در مراحل مختلف آن رخ داده باشد؛ اصلاح روش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روند کاغذی کاملاً حذف شده و پروانه سبز گمرکی که مجوز ترخیص کالا از این طریق صورت میگرفت نیز وجود ندارد، گفت: راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی بهترین اتفاق در گمرک ایران است، زیرا از یک سامانه بومی با ضریب امنیت بالا استفاده میکنیم که 21 سازمان در این روند با گمرک جمهوری اسلامی ایران متصل هستند و دسترسی به آمار و اطلاعات گمرکی بهصورت هوشمند و لحظهای انجام گرفته و از طرفی امکان تخلف و جعل اسناد در پروانههای واردات، صادرات، ترانزیت، اطلاعات پروانههای عبوری، بیجک‌ها و اظهارنامهها به پایینترین حد کاهش یافته است.

جمشیدی با اشاره به بخش تیر الکترونیکی (E-TIR) در سامانه جامع گمرکی که با هدف تسهیل در روند تجارت، ترانزیت و کاهش ریسک طراحی شده است، تصریح کرد: سند تیر یا کارنهتیر همان سندی است که پیش از راهاندازی سامانه جامع گمرکی برای صحت وضعیت عبور و مرور کامیونها از مسیر ترانزیت صادر میشد که زمانبر بود اما اکنون، رصد این وضعیت همانند 70 کشور دیگر، به‌صورت لحظهای انجام میشود.

سامانه جامع گمرکی دستاورد مهم دولت یازدهم در تجارت خارجی است

مدیر گمرک بندر امیرآباد ادامه داد: سامانه هوشمند بیمه، سامانه بایگانی دیجیتال اسناد، اعمال الکترونیکی بخش‌نامهها و مقررات، صندوق الکترونیکی، صدور پروانه الکترونیکی، کیف پول الکترونیک، سامانه جامع بازبینی، کنترل الکترونیکی بدهیها، توزین هوشمند، پنجره واحد مجازی، سامانه آنلاین ارزش، دریافت الکترونیک مانیفست و دوراظهاری واردات، صادرات و ترانزیت کالا از دستاوردهای گمرک در دولت یازدهم است

 ضرورت حمایت از سامانه جامع گمرکی**

وی با اشاره به انجام کارشناسی پس از ارائه اظهارنامه در روش دستی و تخلفاتی که ممکن بود در این مسیر صورت بگیرد، تصریح کرد: با راهاندازی کارشناسی متمرکز در سامانه گمرکی، ارتباط مستقیم بین کارشناس و اربابرجوع از بین رفته و برای سیستم، صحت اطلاعات ارائهشده ملاک کارشناسی است که این روند بهصورت الکترونیکی و در لحظه انجام میشود.

از آنجا که سامانه جامع گمرکی با تلاش گروهی از جوانان متعهد و متخصص در گمرک ایران و دانشگاه تهران انجام شده و کاملاً بومی است و از طرفی نیز نقش این سامانه در امنیت اقتصادی از طریق مرزهای اقتصادی یا همان گمرکات کشور بهدلیل برخورداری از ضریب امنیت بالا و جلوگیری از سوءاستفاده و قاچاق کالا دارای اهمیت است، و از طرفی نیز به کنترل واردات کالا کمک کرده و راه را بر واردات بیرویه و بیکیفیت می‌بندد، لذا میطلبد تا از این اقدام مهم دولت در تجارت خارجی کشور که همراستا با برنامههای اقتصاد مقاومتی است، حمایت شود.

انتهای پیام/1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار