دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

به گزارش آوای خزر، مثبت‌اندیشی یکی از قدرتمندترین دارایی‌هایی است که هر شخص می‌تواند داشته باشد. افراد مثبت‌اندیش، موفقیت، سلامتی، خوشبختی، ثروت و تمام چیزهای خوب را مانند آهنربا به خود جذب می‌کنند. این همان قانون جذب است که می‌گوید ذهن‌های مثبت‌اندیش نتایج مثبتی را می‌پرورانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، درست است که افکار مثبت باعث حل همه مشکلات نمی‌شود؛ اما به شکل غیرمنتظره‌ای کمک می‌کند تا مشکلات قابل‌کنترل‌تر به نظر برسند. افکار مثبت کمک می‌کنند تا با دید بازتری به مشکلات نزدیک شده و به دنبال راه چاره‌ای برای حل آن‌ها باشیم. در عوض افکار منفی انرژی بیشتری از ما گرفته و تمرکزمان را کمتر کرده و باعث می‌شوند تا از زندگی در لحظه باز بمانیم.


اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که تنها نیمه‌ خالی لیوان را می‌بینید باید بدانید نتایج بررسی‌هایی که اخیراً روی 70 هزار خانم‌ انجام شده نشان می‌دهد زنانی که خوش‌بین‌تر بودند به‌طور قابل‌توجهی از خطر مرگ به دلایلی چون بیماری قلبی، سرطان، بیماری‌های تنفسی و سکته‌های مغزی نجات پیدا کرده بودند.

فواید مثبت اندیشی
1. کیفیت بهتر زندگی
مثبت اندیشی و امید به زندگی، نقش شگرفی در بالا بردن کیفیت زندگی ایفا می‌کنند.

2. سطح انرژی بالاتر
افکار مثبت باعث احساس مثبت بیشتری نسبت به خود، و احساس مثبت و خوش‌بینی بیشتر باعث تقویت انرژی ذهنی و جسمی می‌شود.

3. سلامت روانی و جسمی بهتر
ذهن و بدن به طور ذاتی در ارتباط هستند. با مثبت‌اندیشی و بهبود سلامت روحی ناخودآگاه سلامت جسمی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

4. بهبودی سریع‌تر از آسیب یا بیماری
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که احساسات مثبت می‌تواند در بهبودی سریع‌تر حتی بیماری‌های مهلکی چون سرطان موثر باشد.

5. سرماخوردگی کمتر
محققان طی ارزیابی‌هایی که روی تعدادی از افراد مثبت‌اندیش و منفی‌نگر انجام دادند دریافتند که افراد دارای نگرش مثبت، پرانرژی، شاد و آرام، نسبت به افراد افسرده و عصبی کمتر مبتلا به سرماخوردگی می‌شدند. آنها حتی طی این مطالعه گزارش دادند که افراد غمگین و منفی‌نگر حتی در صورت عدم سرماخوردگی نیز از علائم سرماخوردگی شکایت می‌کردند. دکتر کوهن، دکتری دانشگاه کارنگی ملون، با انتشار خبری گفت: "افزایش سبک مثبت‌اندیشی با کاهش میزان سرماخوردگی همراه است."

6. میزان افسردگی پایین‌تر
قدردانی و خوش‌بینی کلید مدیریت افسردگی است. مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد.

7. مهارت‌های بهتر مدیریت استرس
تفکر مثبت که معمولاً با خوش‌بینی حاصل می‌شود، بخش مهمی از مدیریت استرس است. با داشتن افکار مثبت در مورد اتفاقاتی که در زندگی روزمره شما رخ می‌دهد، می‌توانید میزان استرس خود را کاهش دهید.

8. طول عمر بیشتر
سلامت بیشتر قلب و عروق و کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌ عروقی همه از فواید نگرش مثبت است. یک مطالعه در سال 2019 نشان می‌دهد که تفکر مثبت می‌تواند منجر به 11 تا 15 درصد طول عمر بیشتر شود.

روی راه‌حل تمرکز کنید
مشکلات یکی از موانع زندگی هستند بنابراین هرگاه با آن‌ها روبرو می‌شوید به جای تمرکز روی نکات کوچک و بی‌اهمیت روی راه‌حل مشکل تمرکز کنید. به‌عنوان‌ مثال، اگر با کسی قراری داشتید و قرارتان توسط او کنسل شد با خودتان بگویید بهتر که به هم خورد در عوض می‌توانم فیلم مورد علاقه‌ام را ببینم و یا فعالیتی را انجام دهم که از انجامش لذت می‌برم.

قدردانی کنید
قدردانی باعث کاهش استرس، تقویت عزت‌نفس و تاب‌آوری در مواقع بسیار دشوار می‌شود. به افراد، لحظات و مواردی فکر کنید که راحتی و خوشبختی را به شما هدیه می‌دهند و سعی کنید یک‌بار در روز قدردانی کنید این قدردانی می‌تواند از مادرتان باشد به خاطر غذای خوشمزه‌ای که پخته و یا همسرتان باشد به خاطر عشق بی‌قیدوشرطش و یا هزاران مورد دیگر.

حفظ نگرش مثبت تمام‌ وقت می‌تواند کار دشواری باشد؛ اما نگران نباشید اگر به خودتان ایمان داشته باشید مطمئناً موفق می‌شوید!

یادداشت کنید
نوشتن چیزهایی که از آن‌ها سپاسگزار هستیم می‌تواند باعث خوش‌بینی و احساس خوشبختی شود. برای این کار فهرستی از مواردی که در روزهای سخت از بابت وجود آن‌ها خدا را شکر می‌کنید تهیه کنید و در طول روز آن‌ها را مرور کنید.

خوش‌خنده و شوخ‌طبع باشید
مطالعات نشان داده است که خنده، استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. همچنین مهارت‌های مقابله، خلق‌وخو و عزت‌نفس را بهبود می‌بخشد. سعی کنید حتی در شرایط سخت هم شوخ‌طبعی کنید و به خود اجازه خندیدن دهید. مجبور کردن خود به خندیدن می‌تواند روحیه شما را بهبود و استرستان را کاهش دهد.

با افراد مثبت ‌اندیش معاشرت کنید
تحقیقات نشان داده که منفی و مثبت بودن مسری است؛ بنابراین در انتخاب کسی که می‌خواهید با او معاشرت کنید سختگیر باشد. معاشرت در کنار افراد مثبت اندیش باعث افزایش عزت‌نفس و افزایش شانس رسیدن به اهداف می‌شود؛ بنابراین اطرافتان را پر از افرادی کنید که شما را به سمت موفقیت سوق می‌دهند. تفکر مثبت می‌تواند زندگی شما و اطرافیانتان را تحت تأثیر قرار دهد.

مثبت صحبت کردن را تمرین کنید
به صدای افکار و اندیشه‌هایتان گوش کنید و نهایتاً سعی کنید به آن‌ها پاسخ مثبت دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که حتی یک تغییر کوچک در نحوه صحبت کردن با خودتان می‌تواند بر توانایی شما در تنظیم احساسات، افکار و رفتارهای تحت استرستان تأثیرگذار باشد. به‌عنوان‌ مثال وقتی کاری را خراب کردید به‌جای اینکه به خودتان بگویید «من واقعاً این کار را خراب کردم»، بگویید «اشکالی ندارد این‌ قدر ادامه می‌دهم تا موفق شوم» حفظ نگرش مثبت تمام‌ وقت می‌تواند کار دشواری باشد؛ اما نگران نباشید اگر به خودتان ایمان داشته باشید مطمئناً موفق می‌شوید!

سرکوب کردن عوامل موثر در منفی‌نگری
شناسایی کنید که در چه زمان و یا چه مکانی بیشتر منفی‌نگری می‌کنید برای این کار بهترین راهنمای شما اطرافیانتان هستند؛ از اعضای خانواده گرفته تا همکارانتان، با سؤال کردن از آن‌ها متوجه زمان‌های منفی‌نگری خود شوید و کم‌کم روی مثبت‌اندیشی تمرکز کرده و آن‌ها را از بین ببرید.

روزتان را با یک تفکر مثبت شروع کنید
تصمیم بگیرید که هر روز خود را با نکته‌ای مثبت آغاز کنید. مثلاً بعد از بیدار شدن به خود بگویید روز خوبی خواهم داشت.

عوارض جانبی منفی نگری
تفکرات منفی، احساسات منفی مانند بدبینی، استرس، عصبانیت و همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها و کوتاهی عمر را به دنبال دارند. استرس و سایر احساسات منفی عواقب بدی برای بدن ما دارند، از جمله می‌توان به افزایش هورمون استرس، تغییر متابولیسم و کاهش عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد. استرس طولانی‌مدت می‌تواند باعث افزایش التهاب در بدن شده و بیماری‌های جدی نیز در پی داشته باشد.

اگر احساس کردید در کنترل افکار منفی خود مشکل‌ دارید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کنید چرا که افکار منفی می‌تواند ناشی از یک وضعیت روانی باشد که نیاز به درمان دارد.

 

انتهای پیام/2000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
نظرسنجی
آیا با ممنوعیت پذیرش مسافر در استان مازندران در شرایط فعلی موافقید؟