دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
مقامات روسیه پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه کرده‌اند که براساس آن تمام نرم‌افزار‌ها باید از ارزش‌های اخلاقی و معنوی روسیه پیروی کنند.

به گزارش آوای خزر به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ با گذشت چندین ماه از ممنوعیت فروش تلفن‌های همراه و وسایل الکترونیکی فاقد نرم‌افزار‌های بومی در روسیه، مقامات این کشور پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه کرده‌اند که مشخص می‌کند شرکت‌ها چه نرم‌افزارهایی را می‌توانند روی محصولات خود نصب کنند.

پایگاه خبری "رویترز" در گزارشی نوشت،  نرم‌افزار مذکور باید به اولویت شدن ارزش‌های سنتی اخلاقی و معنوی روسیه کمک کند؛ همچنین این نرم‌افزار باید محبوب و ایمن باشد؛ این در حالی است که پوتین سعی دارد از ارزش‌های فرهنگی غربی دوری کند.

با این حال پیش‌نویس تهیه شده مشخص نکرده که نرم‌افزارها باید کدام ارزشهای روسی را در خود داشته باشند.

براساس این دستورالعمل شرکتهای خصوصی، سازمانهای دولتی یا بانک مرکزی این کشور می‌توانند نرم‌افزار و اپلیکیشنهایی را برای بررسی ارائه کنند؛ تا پایان ماه موارد ارائه شده بررسی می‌شوند و در مرحله بعد شرکت کنندگان در بازار درباره آنها نظر می‌دهند.

این قانون قرار است از جولای سال 2020 به مرحله اجرا در بیاید و به معنای ممنوعیت فروش گجت‌های حاوی نرم‌افزارهای غیرروسی نیست، بلکه شرکتها را ملزم می‌کند که نمونه‌های روسی از آن نرم افزارها را هم روی محصولات خود نصب کنند.

"ولگ نیکولایف" یکی از مؤلفان این قانون در مصاحبه با خبرنگار روسی گفت: دستگاه‌هایی که مردم روسیه می‌خرند باید در وهله نخست برنامه‌های غربی را به صورت پیش فرض داشته باشند که این یکی از مسائل اصلی است؛  به طور طبیعی وقتی فردی این برنامه‌ها را می‌بیند ممکن است تصور کند که هیچ جایگزین داخلی ندارند و اگر در کنار برنامه‌‌های پیش‌فرض بتوانیم نمونه‌های روسی را هم به کاربران ارائه کنیم آنگاه می‌توانند حق انتخاب داشته باشند.

روسیه فروش وسایل الکترونیکی بدون نرم‌افزار‌های روسی را ممنوع می‌کند "اینترنت ملی" روسیه راهکاری دقیق برای مقابله با حملات سایبری خارجی آزمایش اینترنت ملی روسیه موفقیت آمیز بود

انتهای پیام/4000

برچسب ها: اخبار "روسیه"
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار