دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
به‌مناسبت ایام فاطمیه، به‌مدت 7 شب در میاندورود مراسم عزاداری برپاست و در یکی از روزها نیز آیین سمنوپزان به‌عنوان یکی از سنت‌های کهن در یکی از مساجد یا حسینیه‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، اهالی این شهرستان در ایام فاطمیه همانند سراسر مناطق ایران اسلامی رسم و رسومات خاص خود را دارند، یکی از رسم‌های هرساله آنها "سمنوپزان" است.

زنان با حضور در مسجد محل دست به کار می‌شوند و در حالی‌که از مواد اولیه را برای پخت سمنو آماده می‌کنند، دیگ‌ها را آرام‌آرام بار می‌گذارند، آنها حین کار لحظه‌ای از سلام و صلوات به خاندان عصمت و طهارت غافل نمی‌شوند.

آنان که برای گشایش در امورات امروز و آینده خود اعتقاد راسخی به توسل‌جستن از درگاه الهی دارند و برای رسیدن به مراد خود، آل‌الله را واسطه قرار می‌دهند، پای دیگ نذری حاضر شده و حاجت خود را از خداوند خواستار می‌شوند.

    

   

در همین ایام فاطمیه، زنان و مردان به عشق زهرای اطهر میزبان سوگواران می‌شوند، در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)  میاندورود به مدت 7 شب مراسم به‌مناسبت ایام فاطمیه مرسم سوگواری برگزار می‌شود.

مراسم امسال با سخنرانی فاضل عباسی همراه بود، او در سخنانش از آداب و تربیت اسلامی می‌گوید و از عزت نفس، وفاداری، عفت و پاکدامنی، مهربانی،  یکتاپرستی، فروتنی و مبارزه با کفر و شیطان‌پرستی.

او از فضایل اخلاقی و تأثیر فاطمه زهرا سلام الله علیه در جریانات سیاسی آن زمان می‌گوید و یادآور می‌شود که آن حضرت تا آخرین قطره خونش با ظلم کفار مبارزه کرد. او علی را تنها نگذاشت و به قول پدرش رسول خدا عزیزترین مردم روزگارش شد.

              

حجت‌الاسلام فاضل بیان کرد: مردم مدینه پس از پیامبر اسلام، بسیار در حق دخترش جفا کردند، اما حضرت زهرا(س) با سعه صدر در کنار شیر خدا با کفر جنگید تا دین پدرش را زنده نگه دارد.

در پایان مراسم نیز، "جواد عباسی" به مداحی پرداخت و در بیانات خود در باب تمسک به اهل بیت(ع) به‌ویژه فاطمه زهرا(س) سخن گفت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار