دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
صالح‌زاده شهردار قائمشهر:
شهردار قائم شهر گفت؛ حل مشکل دفع زباله، اولویت اصلی شهرداری و اعضای شورای شهر قائم شهر است.

به گزارش آوای خزر از قائمشهر، عباس صالح زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیسیون سرمایه گذاری خبر داد و بیان کرد: یکی از چالش های اصلی معضلات دفن زباله استان، در شهر قائم شهر است که در همین راستا کارگاه کاهش دهنده عفونی در محل دفن زباله در جاده کیاکلا احداث شده است.

وی با بیان اینکه سایت زباله قائمشهر نسبت به سایر شهرها شرایط بهتری دارد، افزود: حل مشکل زباله اولویت اصلی شهرداری و اعضای شورای شهر قائم شهر است. 

شهردار قائمشهر گفت: برای شروع کار، یک قطعه زمین ۴۰ هزار متری و یک قطعه زمین ۴ هزار متری را با مصوبه شورای دوره پنجم خریداری کردیم.

صالح زاده از طراحی لندفیل زباله بهداشتی در فاز 2 خبر داد و خاطرنشان کرد: 2 میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب زباله دپو شده داریم که امیدواریم تا هشت ماه دیگر با ساماندهی لندفیل بتوانیم معضل زباله را پایان برسانیم.

شهردار قائمشهر سرمایه گذاری را یکی دیگر از اولویت ها عنوان و اظهار کرد: در پنج ماهه گذشته برای رفاه حال شهروندان  ۸ هزار تن آسفالت استفاده شد که هزینه آن توسط تامین کنندگان مطابق با شرایط شهرداری، تامین شد.

او در خصوص زمین نساجی شماره 2 که ملک رها شده بود، گفت: در این محوطه مجموعه شهربازی، هایپرمارکت، مجموعه اداری، سالن همایش و پارکینگ در آینده ای نزدیک ساخته خواهد شد.

شهردار قائمشهر گفت: شهرداری قائمشهر در همایش شهرداری های کشور به عنوان شهرداری نمونه انتخاب شده است.

صالح زاده به طراحی پارک جنگلی تلار قائمشهر در فازهای 1 و 2 اشاره کرد و بیان داشت: در فاز یک زیرساخت ها آماده شده و در فاز دو سرمایه گذار کار را ادامه می دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پارک جنگلی تلار، افزود: احداث جاده سلامت پنج کیلومتری، لاین پیاده رو، لاین دوچرخه و لاین موتورهای چهارچرخ از جمله مهم ترین کارهایی بوده است که جهت رفاه حال شهروندان انجام گرفته است.

شهردار قائم شهر در ادامه از احداث ۲۲ کمپ اتاقی با سازه چوبی خبر داد و گفت: رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و تجهیز بیش از ۱۰ نقطه به لوازم ورزشی کودکان و بزرگسالان از دیگر خدماتی است که برای رفاه حال شهروندان قائم شهری و البته مسافرین عزیز صورت گرفته است.

عباسصالح زاده با اشاره به طراحی مجموعه ای برای ترمینال شهر، افزود : مجموعه خدماتی، هایپرمارکت و اسکان مسافرین در این مجموعه طراحی شده است که ۳۰۰ میلیارد تومان این پروژه آورده خواهد داشت.

این مسئول یکی از پروژه های مهم ترافیکی و سرمایه گذاری را تونل شهری دانست و در این باره اظهار کرد: دو تونل مجزا به طول هزار و 140 متر و با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید شهر را اداره کند، ادامه داد: عمارت ماندگار و تونل شهری قائمشهر به زودی کلنگ زنی می شود.

شهردار قائمشهر همچنین از پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان آیت الله مازندرانی، استخر نساجی و نگین شمال نام برد و تاکید کرد: این پروژه ها به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسند و پارکینگ طبقاتی خیابان بابل نیز تا سال آینده افتتاح خواهد شد.

این مدیر شهری برنامه های دهه فجر را افتتاح یادمان سردار سلیمانی در میدان راه آهن و نام گذاری خیابان ولیعصر و میدان کفشگرکلا به نام سردار سرتیپ سلیمانی عنوان کرد.

صالح زاده ادامه داد: کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی جنب ورزشگاه شهید وطنی، افتتاح ساختمان سایت محل زباله، افتتاح اولین پایش تصویری و کلنگ زنی چهار زیرگذر قائم محله، دخانیات، 16متری اول و دوم و مسجد رسول از دیکر برنامه های دهه مبارک فجر خواهد بود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها