دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
آوای خزر گزارش می‌دهد
درخواست کمک یک خانواده برای رهایی فرزندشان از اعدام/ 350 میلیون؛ رقمی برای خرید جان
یک خانواده که فرزندشان ناخواسته شریک یک درگیری شوم شده بود و اکنون محکوم به اعدام است؛ از مردم درخواست کمک کرده است، خانواده مقتول به دریافت 350 میلیون تومان دیه، رضایت می‌دهد.

درخواست کمک یک خانواده برای رهایی فرزندشان از اعدام/ 350 میلیون؛ رقمی برای خرید جانبه گزارش آوای خزر، صبح امروز مادری سراسیمه و با دلی پُرغصه به دفتر آوای خزر در ساری مراجعه کرد، او از زندگی مشقت‌بار، از مستأجری و از همسری که از طریق مسافرکشی آنهم با خودروی دیگران، کار می‌کند، گفت.

سه فرزند دارد که فرزند بزرگش، 7 سال پیش در سن 20 سالگی با تماس دوستش وارد یک ماجرای تلخ می‌شوند، ماجرایی که سرانجام به قتل یک جوان می‌انجامد.

مادر می‌گوید: پسرم قاتل نیست اما شریک جرم بوده است و اصلاً قرار نبود در این میان قتلی صورت بگیرد. یک درگیری بود، پسرم پشیمان است. فرد دیگر که در این ماجرا نقش اصلی را داشته، دیه را تأمین کرد اما ما چیزی نداریم که با آن بتوانیم این مبلغ را تهیه کنیم. خانواده مقتول بزرگواری کردند و مبلغ را از 500 به 350 میلیون تومان کاهش دادند اما باز هم نمی‌توانیم.

"با پیگیری خانواده متهمان، خانواده مقتول رضایت دادند که در قبال دریافت دیه از اعدام دو جوان که در قتل فرزندشان دست داشتند؛ بگذرند، همین روزها حکم جاری می‌شود و یکی از خانواده‌ها مبالغ را تاحدودی تأمین کرده و خانواده متهم ردیف 2 به‌دلیل مشکلات مالی کاری از پیش نبرده است". 

او از مردم و خیران درخواست کمک دارد و تاکید می‌کند که پسرش گول خورده و از کار خود پشیمان است و کمک مردم می‌تواند مسیر جدیدی را در زندگی او بگشاید.

این مادر می‌گوید از حال و روز خانواده مقتول خبر دارم و می‌دانم چه‌قدر به آنها سخت می‌گذرد. آنها هم برای اجرای حکم هزینه‌هایی را متقبل شدند و جان فرزندشان هم از دست رفت. اتفاق بدی‌ست و همه این مسائل را می‌دانم اما حالا که به دریافت دیه که حق‌شان است راضی شدند، از مردم تقاضای کمک دارم ... من نمی‌توانم ببینم که فرزندم به دلیل تنگدستی من و پدرش، جلوی چشم‌مان جان بدهد.

به گزارش آوای خزر، فرد محکوم اکنون در زندان تیرکلا ساری است. محل جرم در نکا و محل زندگی خانواده‌اش نیز در نکاست. هم‌وطنانی که قصد کمک به این خانواده را دارند می‌توانند با شماره 09307193596 به نام خانم پرنیان(مادر فرد محکوم) تماس بگیرند و با ایشان درباره ماجرا و نحوه کمک‌رسانی صحبت کنند.

اخبار مازندران
انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها