دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از اعلام آمادگی ١۶ اداره دولتی برای اجرای برنامه مدیریت سبز با رویکرد استفاده صحیح از منابع پایه و حفظ آن برای نسل های آینده خبر داد.

به گزارش آوای خزر، حبیبه هراتی گفت: در راستای اجرای برنامه مدیریت سبز به عنوان ابزار قدرتمند اجرایی ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرایی مصوب هیات محترم وزیران که یکی از وظایف، ماموریت‌ها و مسئولیت‌های اصلی مدیریتی هر سازمان تلقی می‌شود. پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر و تدوین گر شیوه‌نامه،   آموزش های لازم توسط سازمان مدیریت پسماند ارائه و نحوه عملیاتی شدن طرح مدیریت سبز در دستگاه های دولتی پیگیری می‌شود.

او افزود: این دستورالعمل با رویکرد استفاده صحیح از منابع پایه محیط زیست و حفظ آن برای نسل های آینده تهیه شده است و اجرایی شدن آن می‌تواند مارا در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تحقق عدالت بین نسلی یاری کند بر این اساس دستگاه های اجرایی مجازند که یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سالیانه را به منظور استقرار مدیریت سبز و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و حفظ محیط زیست صرف نمایند.

هراتی در آخر خاطر نشان کرد: در حال حاضر ١۶ اداره دولتی برای ممیزی اعلام آمادگی کرده‌اند و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و ما امیدواریم با عنایت خداوند متعال، تلاش های بی وقفه همکاران عزیز و همکاری‌های ارگان‌ها و سازمان های دولتی و خصوصی بتوانیم حداکثر استفاده بهینه از منابع طبیعی و پایه را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها