دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴

به گزارش آوای خزر،ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپدی و فلوشیپ آرتروپلاستی و تروما در گفت و گویی، درباره بیماری «پارگی مینیسک» گفت: پارگی مینیسک یک بیماری شایع در میان ورزشکاران به ویژه افراد جوان است.

او افزود: هر زانو دارای دو مینیسک داخلی و خارجی است که به منظور جلوگیری از ضربه و آرتروز، تقسیم وزن و تسکین دهنده درد زانو است. در صورتی که مینیسک پاره شود آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری برای فرد به وجود خواهد آمد.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به عوارض «پارگی مینیسک» اظهار کرد: پارگی مینیسک باعث قفل شدن واقعی زانو می‌شود؛ بنابراین بعد از صدمات ورزشی و پیچ خوردگی ناگهانی زانو‌ها اگر مینیسک پاره شود یا آسیب ببیند در سه درجه تقسیم بندی می‌شود.

حسن زاده افزود: افرادی که به انجام حرکات ورزشی غیر حرفه‌ای می‌پردازند در صورت تغییر شکل زانوهایشان به شکل پرانتزی باید به پزشک مراجعه کرده و سپس به وسیله آرتروسکوپی که به «جراحی لیزیک» یا «جراحی بسته» معروف است زانو‌های آسیب دیده خود را ترمیم کنند.

او ادامه داد: پارگی میسینک از افراد جوان تا میانسال را شامل می‌شود. این پارگی در افراد جوان و ورزشکار معمولا به علت صدمه به زانو و در افراد میانسال به علت پیچ خوردگی و چرخش اتفاق می‌افتد.

 

این متخصص ارتوپدی با اشاره به روش‌های انجام شده برای انجام «جراحی بسته» گفت: جراحی بسته یا جراحی لیزیک یک عمل سریع و فوری است که با ایجاد برش‌های کوچک یک سانتی در سطح زانو بدون ایجاد فشار یا درد باعث بهبود نواحی آسیب دیده مینیسک می‌شود.

حسن زاده در پایان گفت: در صورتی ترمیم مجدد پارگی مینیسک افراد ورزشکار باید به مدت ۶ تا ۸ هفته از بلند کردن وزنه‌های سنگین خود داری کنند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار