دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
عبدالوهاب شهیدی خواننده پیشکسوت موسیقی ایران،پیشنهادهای نجومی کاباداره‌داران را رد می‌کند و ترجیح می‌دهد در مزرعه کار کند.

به گزارش آوای خزر،پیروز ارجمند آهنگساز و مدیر کل اسبق دفتر موسیقی وزارت ارشاد، بریده‌ای از صفحه‌ای از مجله‌ی «جوانان امروز» را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که مربوط به سال هزار و سیصد و پنجاه و چهار بود. این بریده‌ی مجله اشاره می‌کند که استاد عبدالوهاب شهیدی خواننده موسیقی ایرانی پس از بازنشستگی تصمیم گرفته مزرعه داری کند. این مجله نوشته است که، شهیدی در مقابل پیشنهادهای کاباره‌ها سر تسلیم فرو نیاورده و در جایگاه هنری‌اش، خود را مقید به حفظ اصول می‌داند.

ارجمند در این باره گفت: در تاریخ موسیقی ایران وقتی درباره جایگاه هنرمندان مطالعه کنیم، از حدود دو هزار سال پیش و براساس اسنادی مانند شاهنامه و خمسه نظامی و نقش برجسته‌ها و مجسمه‌ها؛ می‌بینیم که موسیقی‌دانان از طبقه‌های اول یا دوم جامعه بوده‌اند. براساس این جایگاه سبک و روش زندگی این افراد هم تعریف میشده است. قبل از قاجاریه هم رعایت اصول اخلاقی از ویژگی‌های اصلی هنرمندان بوده است. رساله‌های بسیاری هم در این زمینه داریم که این اصول اخلاقی را تشریح می‌کند.

وی ادامه داد: در دوره قاجار موسیقی‌دانانِ درباری و درباریان موسیقی‌دان را داشتیم. این همان زمانی است که برخی از موسیقی‌دانان حرمتشان را از دست دادند. شاهزادگان این اعتبار را به هنرمندان نمی‌دادند. انحراف در هنر از دوره قاجاریه شروع می‌شود.

در دوره پهلوی دوم، این انحرافِ جایگاه هنرمند تا جایی پیش می‌رود که بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی دوست نداشتند بگویند که نوازنده یا موسیقی‌دان هستند. کاباره رفتن و فضای بدی که در دوره پهلوی دوم ایجاد شد به جایگاه هنرمندان لطمه زند. علی‌رغم اینکه رویدادهای هنری زیادی هم در همین دوره شکل می‌گیرد اما باز هم بی‌اخلاقی در عرصه هنر و موسیقی وجود داشته است.

ارجمند تاکید کرد: هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی به اصول اخلاقی، بسیار قائل بودند. استادان قدیمی موسیقی ایران حتی در انتخاب شاگرد هم اصول بسیاری را در نظر داشتند؛ دوامی بارها شجریان را می‌سنجد تا در نهایت او را به عنوان شاگرد انتخاب کند. خودِ ما هم در مواجهه با استادان مورد سنجش قرار می‌گرفتیم و اگر تایید می‌شدیم به شاگردی ما را می‌پذیرفتند.

این آهنگساز گفت: در دوره‌ی امروز نوعی شارلاتانیزم در هنر شکل گرفته و وجهه‌ی هنری به آکروبات بازی تبدیل شده است. در گذشته اهالی موسیقی ارتباط عمیقی با ادبیات داشته‌اند. در دنیای مدرن مسیر متعالی موسیقی دستخوش تغییر شده است.

ارجمند درباره جایگاه هنرمندانی مانند عبدالوهاب شهیدی، تاکید کرد: متاسفانه بعد از انقلاب سیاست حذفی شکل گرفت تا ایجابی. در طرح حذف برخی از اهالی موسیقی، خشک و تر با هم سوختند. برخی از هنرمندان اجازه فعالیت پیدا نکردند. آقایان ایرج، گلپا و عبدالوهاب شهیدی از ستون‌های موسیقی ایران بودند اما مجبور به خانه‌نشینی شدند. این افراد اما به کشور وفاداربودند و ایران را ترک نکردند.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار