دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

به گزارش آوای خزر، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اجرای طرح ترافیک برای سال ۹۹، اظهار داشت:  به استثنای موضوع رزروی شدن و تغییر نرخ عوارض طرح ترافیک، تغییرات چندانی در طرح ترافیک نداریم و برای محدوده دوم یا طرح کاهش ‌آلودگی هوا ۱۵ روز تردد رایگان برای پلاک‌های غیرتهران و ۲۰ روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران مشابه سال ۹۸ خواهیم داشت.

  • طرح ترافیک تهران رزروی می‌شود؟
  • واکنش شهردار تهران به زمزمه‌های تغییر طرح ترافیک | حناچی: هر حرفی زدیم اجرا کردیم

وی افزود: همچنین در سال آینده شهروندان برای ورود به طرح ترافیک قبل از آن باید پیش‌پرداخت عوارض طرح را انجام دهند که در واقع همان مسأله رزروی شدن طرح است و برای پیشگیری از رزرو بیجا و بدون نیاز در صورت لغو کردن رزرو، ۲۰ درصد از مبلغ کل عوارض از رانندگان کسر می‌شود.

  • توافق پلیس راهور و شهرداری بر سر طرح ترافیک

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با پلیس راهور تهران در مورد طرح ترافیک به تفاهم و توافق رسیده‌ایم، گفت: مسأله رزروی شدن طرح ترافیک نظر پلیس راهور بوده است،‌ البته برخی هنوز به این طرح انتقاد دارند و می‌گویند که باید طرح ترافیک بازنگری شود ولی دقیقاً مطرح نمی‌کنند که چه قسمت یا چه بخشی از طرح باید بازنگری شود.

  • واکنش شهرداری به ایرادهای پلیس درباره طرح ترافیک

حجت با اشاره به اینکه رأی دیوان عدالت اداری در مورد سقف استفاده از طرح ترافیک است، گفت: بر اساس رأی دیوان شهرداری موظف به رعایت سقف است و در صورتی که راننده‌ای اضافه بر سقف وارد طرح ترافیک شد هم جریمه و هم عوارض شامل آن نیست و فقط باید جریمه را بپردازد در غیر این صورت نیز احقاق حق از سوی شهروندان می‌تواند انجام گیرد.

  • آماده اجرای رأی دیوان عدالت هستیم

وی تأکید کرد: اگر راننده‌ای به خاطر عبور از سقف مجاز طرح ترافیک هم جریمه شد و هم عوارض پرداخت کرد شهرداری ملزم به برگرداندن آن است و ما آماده اجرای رأی دیوان عدالت اداری هستیم. 

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تردد در محدوده طرح ترافیک ۴ درصد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کمتر بوده است،‌گفت: در مورد اینکه در سال ۹۷ شهروندان به علت تردد غیرقانونی در محدوده زوج و فرد هم توسط پلیس جریمه شده‌اند و هم پیامک اخذ عوارض شهرداری برای آنها ارسال شد رأی دیوان شامل آنها نیست چرا که این رأی تنها مربوط به سقف ورود به این محدوده است و رأی‌ در این زمینه صادر نشده که بخواهیم طبق آن عمل کنیم.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها