دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
شاعری در جمع مردم نکا:
نماینده باید در طراز پارلمان جمهوری اسلامی باشد/ گزارش دادند پسرانم واردکننده خودرو هستند/ من اصلاً پسر ندارم/ شورای نگهبان به دادم رسید/کیفیت اداره کشور در میزان مشارکت مردم است
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر نیکان با بیان اینکه نماینده باید در طراز پارلمان جمهوری اسلامی باشد، از مردم خواست تا به فرد شایسته رأی بدهند و مشارکت حداکثری داشته باشند، وی همچنین گریزی به هجمه‌هایی که علیه او می‌شده زد و گفت: حتی گزارش داده بودند که پسرانم واردکننده خودرو هستند در حالیکه من اصلاً پسر ندارم، شورای نگهبان به دادم رسید.

به گزارش آوای خزر، علی محمد شاعری در همایش بزرگ حامیان خود که در تالار آبشار نکا برگزار شد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه سه رکن ولایت، اسلام و مردم بنا شده است، وظیفه جامعه را حفظ این سه عنصر اصلی که تکیه‌گاه نظام است، عنوان و خاطرنشان کرد: مردم نقش اصلی را در حکومت دارند، جمهوری اسلامی، روش اداره کشور، رئیس جمهور، شورای شهر و نماینده مجلس را مردم انتخاب می‌کنند، و این مبین نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز مردم در تحولات کشور است.

وی با تأکید بر اینکه کیفیت اداره کشور در میزان مشارکت مردم در انتخابات و تصمیم‌گیری‌هاست، اظهار داشت: کمتر کشوری را دیدیم که مردم اینهمه در تعیین ارکان نظام نقش‌آفرینی کنند، لذا باید قدر خودمان را بدانیم و نقش خودمان را به‌خوبی ایفا کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا، گلوگاه، با اشاره به اینکه مجلس یکی از ارکان نظام است که به دست مردم شکل می‌گیرد، بیان کرد: 290 نماینده توسط مردم انتخاب می‌شوند و نسبت به انجام وظیفه طی یک‌دوره 4 ساله اقدام می‌کنند. وظیفه‌شان 3 محور اساسی شامل قانون‌گذاری، نظارت بر اجرای قانون و پیگیری مطالبات مردم است.

وی ادامه داد: نماینده‌ای به اعتقاد من می‌تواند این نقش‌ها را ایفا کند که در طراز پارلمان جمهوری اسلامی باشد. یعنی فردی که از سابقه مدیریتی، تجارب لازم، دانش و معلومات کافی از بخش‌های مختلف اقتصاد کشور، شناخت نسبت به صنعت و گردشگری کشور، کشاورزی و محیط زیست برخوردار و نسبت به سیاست خارجی، اصول و مبانی سیاست داخلی و روابط بین‌الملل آگاهی داشته باشد.

نماینده فعلی مردم بهشهر، نکا، گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی می‌تواند قانون را خوب وضع کند که با چالش‌های اساسی کشور آشنا باشد، و وظیفه دوم یک نماینده که نظارت است را به خوبی انجام دهد یعنی نماینده‌ای که سطحش حداقل به اندازه وزیر باشد؛ کسی که پایین‌تر از وزیر و رئیس جمهور است چگونه می‌تواند بر عملکرد رییس جمهور و وزیر نظارت داشته باشد؟

نماینده نباید وکیل‌الدوله باشد

شاعری اشاره‌ای هم به استیضاح یکی از وزرا داشت که همه کارها تمام شد اما یک عده وارد شدند و با نمایندگان لابی کردند تا جایی که استیضاح از دستور کار خارج شد. و این مسائل از اول مجلس تا مجلس دهم همیشه همینطور بوده است، مگر اینکه نمایندگانی که محکم بودند و وکیل‌الدوله نبودند. مسئله را جور دیگری رقم می‌زدند.

وی با بیان اینکه نماینده نباید ضد دولت باشد زیرا از طرف ملت انتخاب می شود و یک ملت را در خانه ملت نمایندگی می‌کند، افزود: اگر دولت تصمیم می‌گیرد آب خزر را به سمنان منتقل کند، اگر تصمیم غلط است باید با جان خودش در مقابل این تصمیم بایستد، هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد مهم نیست، اگر دولت در جایی کار درستی انجام می‌دهد باید نماینده از دولت حمایت کند؛ نماینده نه مخالف دولت و نه نوکر دولت باید باشد، بلکه فقط نوکر و خدمتگزار مردم است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه بهشهر اظهار داشت: مگر می‌شود امروز استیضاح کرد و فردا استیضاح را پس گرفت؟ تعدادی از نمایندگان کم‌تجربه ماجرا را طوری رقم زدند که وزیر به جای استیضاح، سر از یک وزارتخانه دیگر درآورد!

شاعری ادامه داد: این مسائل، کشور را به چالش می‌کشاند. پس نماینده اگر می‌خواهد قانونگذار باشد؛ باید با تمام مسائل کشور آشنا باشد. اگر می‌خواهد ناظر خوبی باشد باید سطحش به اندازه‌ای باشد که بتواند وزیران را نظارت کند تا آن ریل‌گذاری را به گونه‌ای انجام دهد که دولت در ریل قرار داشته باشد و منحرف نشود.

وی با بیان اینکه سومین وظیفه نماینده پیگیری مطالبات مردم هم در کل کشور و هم در حوزه انتخابیه است، تصریح کرد: بخشی از مطالبات در مجلس و بخشی دیگر در وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

تأمین 13 دستگاه آمبولانس برای شرق مازندران و گام‌برداشتن جهت 2 برابر کردن تخت‌های بیمارستانی

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: وقتی در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه از 7 خرداد 95 پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی را تحویل من دادند؛ ضمن اینکه از نمایندگان دوره‌های قبل تشکر می‌کنم؛ نقدهایی هم دارم؛ در شرق مازندران مهمترین رکنی که باید نقش خود را ایفا کند بهداشت و سلامت مردم بود. 4 خانه بهداشت را افتتاح کردند و رفتند، اما گفتم: " من به اینها کار ندارم، تعداد تخت بیمارستان‌ها را به من اعلام کنید".

شاعری ادامه داد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های بهشهر و نکا و گلوگاه را با شهرهای دیگر مقایسه کردم و دیدم کمتر از نصف آنهاست و عدالت اجرا نشد؛ هر وقت خواستند محرومیت بهداشت را مثال بزنند بهشهر، نکا و گلوگاه را مثال زدند، لذا با یک برنامه‌ریزی دقیق با وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی وقت، جلسات مختلفی برگزار شد و نتیجه این شد که به سمت 2 برابر کردن تخت‌های بیمارستان گام برداشتیم؛ بیمارستان بهشهر در حال افتتاح است و بیمارستان ثامن گلوگاه را شروع کردیم.

وی بیان کرد: 10 سال گذشت و تنها 3 دستگاه آمبولانس به منطقه آمد،  در حالیکه سالانه 1000 دستگاه آمبولانس وارد کشور می‌شد اما این منطقه سهمی نداشت. رایزنی کردیم و 13 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر وارد منطقه کردیم و بیمارستان‌ها را سامان دادیم.

ساخت یکی از پل‌های مهم بالای سد در پروژه گلورد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش کشاورزی، 20 هزار هکتار اراضی مازندران یا شور بودند یا استعداد ذخیره آب را نداشتند، افزود: به همین خاطر در مجلس رایزنی کردیم و در نتیجه 650 میلیارد تومان برای 3 استان شمالی و 30 آب‌بندان شهرهای مازندران اعتبار قرار دادیم. مصوب کردیم همه اراضی شور و آبگیر شرق استان باید زهکشی شوند.

"اتمام سد گلورد از آرزوهای دیرینه مردم منطقه باقی مانده بود، 100 میلیارد تومان پول نیاز داشت، با آقای چیت‌چیان وزیر وقت نیرو جلسه گذاشتم و گفتم که این پروژه مهم باید زمانبندی و 12 ماهه تمام شود. و حتی برخی امکانات مورد نیاز را از کشورهای خارجی گرفتیم. همچنین برای پل بالای سد نیز 100 میلیارد تومان دیگر درخواست کردیم و اکنون در حال ساخت یکی از پل‌های بزرگ بالای سد هستیم".

شاعری با بیان اینکه در بخش برنج نیز علیرغم اینکه 2.2 میلیون تن تولید برنج داریم اما انبارها را پر کردیم، اظهار داشت: بازار باید به نفع مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد. برنج مورد نیاز داخل 1 میلیون تن است و نیازی نیست که 3 میلیون تن وارد شود و در انبارها بماند و فاسد شود. در قیمت گندم، هلو، شلیل و مرکبات نیز وارد شدیم و سعی کردیم قیمت‌ها را به‌نفع کشاورز تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت پایانه صادراتی در جویبار قبل از من به عنوان نماینده شروع شده بود و در کمیسیون کشاورزی و با همکاری سایر نمایندگان استان و استاندار از این پروژه حمایت کردیم. بحث بندر امیرآباد به‌عنوان منطقه آزاد که از قبل نیز در دستور کار بود را دوباره پیگیری کردیم و امید داریم که این منطقه شرایط اقتصادی منطقه را متحول کند و برای جوانان اشتغالزایی شود.

پای کار آوردن مسوولان برای بخش گردشگری و زیرساختی شرق مازندران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: در حوزه گردشگری نیز پارک‌های جنگلی 5 شهر نکا، رستم‌کلا، بهشهر، خلیل‌شهر و گلوگاه و در ادامه نیز صفی‌آباد را برای کل منطقه، به عنوان مناطق اصلی گردشگری در شرق مازندران مورد توجه قرار دادیم و اکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است و ادامه دارد.

وی همچنین گازرسانی به هزارجریب را یکی از عملیات‌های مهم زیرساختی در شرق مازندران عنوان و اظهار کرد: 250 کیلومتر خط اصلی تغذیه لازم داشت، کار سنگینی بود، با آقای زنگنه وزیر نفت ده‌ها جلسه برگزار شد، پیگیری کردیم و در مجلس تصویب شد. به مدیران سه شهرستان هم اعلام کردم که هر کسی می‌خواهد با این پروژه مخالفت کند، از مدیریت خداحافظی کند.

"برای گازرسانی همه را پای کار آوردیم و گفتیم: مردم نمی‌توانند معطل باشند، در این شرایط بی‌پولی پیمانکاران طلب زیادی از ما ندارند زیرا به طور مستمر پیگیر مطالبات آنها بودم، معتقدم که اگر نظارت نباشد، کار رها می‌شود همچنان که ورودی نکا 10 سال معطل بود اما محکم ایستادیم و آن را به اتمام رساندیم".

شاعری همچنین اشاره‌ای به طرح توسعه‌ای نیروگاه شهید سلیمی نکا داشت و افزود: ساخت این 2 پروژه مهم، 1400 میلیارد تومان پول می‌خواهد اما شروع شده و حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، اینها کارهای زیربنایی است که انجام شده است.

گزارش دادند پسرانم واردکننده خودرو هستند! من اصلاً پسر ندارم ....

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر پیشرفت و سازندگی را از سال 57 یاد گرفتم و هیچ جا به دنبال مسوولیت نرفتم، اشاره‌ای به ثبت‌نام برای مجلس در روزهای آخر مهلت قانونی داشت و گفت: می‌دانستم یک عده مرا تخریب خواهند کرد، اما برای اینکه حقانیت این منطقه ثابت شود وارد عرصه شدم، در مدت نمایندگی علیرغم تخریب‌هایی که می‌شد، هرگز وارد بازی‌های یک عده انسان‌های افراطی و حاشیه‌ای و بی‌برنامه و کم‌اطلاع که 40 سال منطقه را به عقب راندند، نشدم و هرگز وقت خودم را صرف این کارها نمی‌کنم.

شاعری بار دیگر خود را "سرباز ولایت و خادم ملت" معرفی و بیان کرد: نیاز نیست مجیزگوی کسی باشم. اگر ولایتمدار هستیم که هستیم، اگر امام و شهدا را دوست داریم که داریم؛ باید کار مجاهدانه انجام بدهیم و یک لحظه غفلت نکنیم.

وی بار دیگر از تخریب‌هایی که علیه او شده بود گفت و اینکه گزارش داده بودند پسران من واردکننده خودرو هستند. من اصلاً پسر ندارم. آنها یک هفته انرژی مرا گرفتند و در نتیجه شورای نگهبان با آگاهی درست به دادم رسید.

دعوت شاعری از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات

این نامزد انتخابات شرق مازندران خطاب به مردم عزیز نکا بیان کرد: همه ما باید به وظایف‌مان آشنا باشیم، در عمل به وظیفه خودمان ذره‌ای کوتاهی نکنیم، با توکل به خدا و با توسل به ائمه در راه ولایت و امام و شهدا بگونه‌ای تصمیم‌گیری کنیم که زینت خودمان باشیم. دشمنان را مأیوس، و امام و شهدا و رهبر انقلاب را خشنود کنیم.

وی در جمع حامیان خود در نکا، با تأکید بر اینکه انتخاب اصلح به دست شما مردم است و باید کسی که در طراز انقلاب بوده و برای پارلمان شایسته است انتخاب بشود، خاطرنشان کرد: قطعاً شاعری به‌تنهایی کاری از پیش نمی‌برد، با کمک شما و دعای خیر و بسیج همگانی می‌تواند  نکا، بهشهر و گلوگاه و هزارجریب و بخش‌های مختلف را بسازد و قانونگذار خوبی در مجلس باشد.

شاعری در پایان سخنان خود مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و گفت: بار دیگر پای صندوق‌های رأی برویم و سرنوشت خودمان را تعیین کنیم، با روح بلند امام و شهدای عزیز و با رهبر معظم انقلاب میثاق ببندیم که همچنان در صحنه هستیم و از نظام مقدس جمهوری اسلامی، منافع ملی و منافع شهرمان دفاع می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر از ساری، علی محمد شاعری متولد 1338 در شهرستان بهشهر است، چهار فرزند دختر دارد، او با رتبه ممتاز دکتری تخصصی علوم کشاورزی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران فارغ‌التحصیل شد، شاعری در حال حاضر دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان مازندران است. از سمت‌های پیشین او می‌توان به استاندار گلستان، معاون وزیر کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی، قائم مقام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی گلستان، مدیرکل برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری مازندران و شهردار منطقه 22 تهران اشاره کرد.

شاعری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از مجموع 167 هزار و 668 رأی مأخوذه، 70 هزار و 403 رأی به دست آورد که معادل 41.99 درصد آراست.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار