دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
وقتی معادلات به‌هم می‌خورد
پیروزی لیست ائتلاف اصولگرایان در مازندران/ رد صلاحیت نمایندگان مجلس دهم توسط مردم
تقریباً تمامی نامزدهای لیست 11 نفره ائتلاف اصولگرایان مازندران به مجلس راه یافتند، نکته مهم در انتخابات این‌دوره مجلس، عدم راهیابی حتی یک نماینده فعلی به خانه ملت است.

به گزارش آوای خزر از ساری، رویداد ملی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه برگزار شد، با نگاهی به نتایج آرا در 9 حوزه انتخابیه براساس لیست ائتلاف بزرگ احزاب و تشکل‌های انقلابی و اصولگرای مازندران(غیر از آمل و لاریجان)، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشان می‎دهد که مردم استان به این لیست تا 100درصد رأی داده‌اند.

این در حالی‌ست که اصلاح‌طلبان مازندران هیچ لیستی ارائه ندادند. تنها در ساری، شورای اصلاح‌طلبان این شهرستان به یوسف‌نژاد و کوروش جعفری رسیدند که هیچ کدام در این رقابت انتخاباتی پیروز نشدند.

مشارکت حدود 45 درصدی مردم مازندران در انتخابات نشان از گلایه‌مندی‌هایی دارد که در بغض‌ها مانده است. تجربه نشان داده که مردم ایران اگر بخواهند در هر میدانی وارد عرصه شوند و رغبت و میل باطنی به آن داشته باشند، نه از گرمای سوزان می‌گریزند و نه از سرمای استخوان‌سوز، و نه حتی از ویروس کشنده‌ای که نامش "کرونا"ست.

بخش دیگری از این رویداد مهم و ملی را باید در نمره‌ای دید که مردم به نامزدهای انتخاباتی دادند؛ شورای نگهبان گرچه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری درخصوص رد، تأیید و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی‌ست. اما واقعیت این است که قدرتی بالاتر از آن بر انتخابات سایه می‌افکند و آن، "قدرت مردم" است.

مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گرچه نسبت به دوره قبل با تعداد کمتری پای صندوق‌های رأی حاضر شدند اما مهم این است که صحنه خالی نشد و باز هم آمدند.

در مازندران، مردم گویا در یک تصمیم همگانی و هدفمند به هیچ‌کدام از نمایندگان فعلی خود رأی ندادند و همه آنها را رد صلاحیت کردند. هر چند در برخی حوزه‌های انتخاباتی تخلفات زیادی گزارش داده شد، و تخریب‌های زیادی حتی تا آخرین لحظه رأی‌گیری و شوهای تبلیغاتی صورت گرفت تا فردی که قرار بود پیروز رقابت شود، به موفقیت دست یابد.    

مردم با انتخاب خود، خوب یا بد، تحت تأثیر یا بی‌تأثیر از این تبلیغات و جوسازی‌ها، فصل دیگری از تحولات سیاسی و اجتماعی را رقم زدند. در این بین هیچ نماینده‌ای نباید از نتیجه دلسرد باشد زیرا  "درام سیاسی" و "تراژدی سیاسی" بالاخره سراغ همه آنهایی که یک صندلی را به هر طریقی تصاحب کرده‌اند، خواهد آمد.

نتیجه انتخابات، نتیجه یک استان و کشور را مشخص می‌کند. با توجه به اینکه بیشتر راه‌یافتگان خانه ملت در دور یازدهم از ائتلاف بزرگ اصولگرایان و منتسب به جریانی خاص هستند. این موضوع خط و مشی 4 سال آینده را روشن ساخته است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پایان یافت... خوشا به حال آنهایی که آمدند و خوشا به حال آنهایی که مردم کوله‌بار مسوولیت را از دوش‌شان برداشتند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار