دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش آوای خزر، سیدابراهیم حسینی اسفند اظهار کرد: کشور همسایه با اعمال این محدودیت، از تردد تمامی کامیون‌ها و تریلی‌های ایرانی و ترانزیت خارجی حامل مواد غذایی به کشورش جلوگیری کرد.

وی افزود: ممنوعیت تردد اعلام شده فعلا شامل محموله‌های مواد غذایی می‌شود. کشور ترکمنستان زمان مشخصی را برای اعمال این محدودیت‌ها اعلام نکرده ضمن اینکه دیگر اقلام صادراتی مانند سیمان، اسباب‌بازی، اجاق‌گاز، پلی‌اتیلن و آهن و میلگرد به این کشور انجام می‌شود.

حسینی گفت: این کشور همسایه حتی برای کامیون‌های ترانزیت متعلق به اتباع خود نیز این محدودیت را در نظر گرفته و آنها را پس از ورود، قرنطینه می‌کند.

وی تصریح کرد: تا قبل از این محدودیت، به طور متوسط روزانه ۷۰ تا ۸۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت از مرز اینچه‌برون گنبدکاووس بین دو کشور تردد می‌کردند که از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ دستگاه آن ایرانی و بقیه ترانزیت بودند.

مدیرکل گمرکات گلستان همچنین از ممنوعیت تردد مسافران ترکمنستانی به خاک ایران از مرز اینچه‌برون نیز خبر داد و اظهار کرد که این ممنوعیت از یک ماه پیش و توسط کشور همسایه اعمال شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از اعمال ممنوعیت تردد مسافر از مرز اینچه‌برون از سوی ترکمنستان، تردد اتباع ایرانی از این مرز بسیار کم و در حد یک یا دو نفر در روز بود.

به گفته حسینی، از ابتدای امسال تا الان ۳۳۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۷ میلیون دلار از مرز اینچه‌برون گلستان صادرات و ۴۵ هزار تن انواع کالا به ارزشی ۵۹ میلیون دلار واردات انجام شده است.

اینچه‌برون، تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان در بخش داشلی برون شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع شده و از شهر گنبدکاووس به عنوان مرکز این شهرستان، حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

اینچه‌برون مرکز گمرکات این استان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان است.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه‌آهن بین‌المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه‌برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار