دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای میاندورود از نصب سیل‌بند در پل دارابکلا  خبر داد.

به گزارش آوای خزر،کامل نصرالهی از نصب سیل‌بند در دارابکلای ساری خبر داد و اظهار کرد: نصب سیل‌بند در پل دارابکلا برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها در مواقع سیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر، تخریب پل دنگسرک در منطقه دشت‌ناز در سیل داشتیم که اقدام به بازسازی در دو فاز انجام شد، افزود: این پل در فروردین ماه افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میاندورود ادامه داد: برای اینکه از وقوع سیل جلوگیری شود باید به موقع دهانه آبراه  پاکسازی شود که در این زمینه، ۵۰۰ متر بالادست پل و هزار متر پایین دست پل نگهداری آن به عهده حمل و نقل راهداری است تجاوز به پل موجب نشست و واژگونی خواهد شد.

رئیس راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای میاندورود در این زمینه تأکید کرد: آب منطقه‌ای باید هر سال لایروبی انهار و رودخانه‌ها را انجام دهد، بحث سر باز بودن کانال‌های محدود زید تا سه راه گهرباران که منجر به تصادف می‌شود مشکلی است که متولیان شرکت دشت‌ناز باید به آن رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: پروژه‌ای در محور دارابکلا به روستاهای بالادست داشتیم که دیوار ۷۰متری سنگ ملاتی با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومان، زهکشی طولی انجام شد، ولی ریشه درختان قسمت بالای دیوار موجب سقوط درختان و نشست به داخل جاده شد که می‌طلبد تا منابع طبیعی زودتر اقدام کند.

وی در پاسخ به این سؤال درباره  اینکه در بحث بازسازی جاده گهرباران آیا اقدامات شما جاده را باریک‌تر می‌کند یا خیر؟ گفت: جاده گهرباران ‌یک جاده ۱۳ متری است که عرض کافی ندارد، عملیات بتن‌سازی غلطکی با تراکم خوب در بستر خاک با هدف تعریض و ایمن سازی جاده، در حال انجام است و این مسئله موجب باریکتر شدن جاده نمی‌شود.

نصرالهی با بیان اینکه محور تازه‌آباد در جاده دریا ۲۰۰ متر آن در سیل امسال از بین رفته بود که بازسازی و بازگشایی این جاده شد، انجام روکش ‌آسفالت در دستور کار است، تصریح کرد: بازسازی  پل حسن آباد هم داریم این مجموعه در امور بازسازی جاده کوتاهی نمی‌کند اما همه چیز به اعتبار بستگی دارد.

* کل طول راه‌های حوزه استحفاظی میاندورود ۱۸۲ کیلومتر است، طول بزرگراه ۲۷ کیلومتر، راه فرعی ۳۷ کیلومتر، راه روستایی تا ۳۸ کیلومتر، راه روستایی آسفالته ۷۹ کیلومتر است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها