دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
با تکرار کردن اشتباهات رایج در خانه تکانی هم مجبور می‌شوید زمان طولانی‌تری را به نظافت اختصاص دهید و خسته می‌شوید، هم این که نتیجه مطلوب خود را نمی‌گیرید و زحمات شما هدر می‌رود.

آوای خزر/ این روزها با نزدیک شدن به عید، زمان شست‌و‌شو و خانه تکانی است؛ اما پیش از آنکه خانه تکانی را شروع کنید یک سوال از خودتان بپرسید! آیا روش نظافت من درست است؟ مهم نیست شما چقدر وقت برای نظافت خانه خود می‌گذارید یا چند بار در هفته خانه خود را نظافت می‌کنید؛ گاهی چند اشتباه کوچک باعث می‌شود که رضایت کافی از خانه تکانی خود نداشته باشید و زحمت‌های شما به هدر برود. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا شما را با برخی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی آشنا کنیم.

اشتباهات رایج خانه تکانی

عدم استفاده از تهویه مناسب هنگام نظافت

محصولات پاک کننده‌ای که برای نظافت استفاده می‌شوند، گازهای قدرتمندی تولید می‌کنند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما پدید آورده و یا چشم‌ها و ریه‌های شما را آزار دهند. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره را باز کنید یا تهویه را روشن بگذارید.

اختصاص ندادن زمان کافی برای اثرگذاری مواد شوینده

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی این است که سریع‌تر از زمانی که باید مواد شوینده را از روی سطوح پاک کنید. هر کدام از مواد شوینده و پاک کننده، به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم‌ها را از بین ببرند؛ بنابراین اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم‌ها از بین نخواهند رفت. پس حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان گفته شده را منتظر بمانید و سپس جرم و لکه‌ها را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

ترکیب چند ماده شوینده و پاک کننده

بیشتر پاک کننده‌ها هنگامی ایمن هستند که به دستورالعمل آن‌ها عمل شود. هنگامی که شما دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب کنید، ممکن است نتیجه‌ای که حاصل می‌شود خطرناک باشد و گاهی گازهای سمی تولید شود. این یکی از بدترین اشتباهات خانه تکانی است که می‌توانید مرتکب شوید. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک کننده‌های مشابه خودداری و به این ترتیب خود و اطرافیان را از خطر حفظ کنید.

آسیب رساندن به پوست با نظافت

مواد پاک کننده‌ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، گریس، جرم‌ها و لکه‌ها را دارند، قدرت آسیب‌رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش‌های لاستیکی یا لاتکس از دستان خود محافظت کنید.

تمیز کردن گاز

سرکه و آبلیمو بر هر درد بی‌درمان دوا نیست

هرچند این دو ماده تاثیر خارق‌العاده‌ای دارند و پاک کننده‌های طبیعی و ماندگار هستند؛ اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه‌ها نیستند. پاک کردن لکه‌ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

اسپری کردن مواد شوینده به طور مستقیم روی سطوح

برای پاک کردن سطوح، وسایل چوپی و شیشه‌ها، پاک کننده‌ها و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید. با این کار در واقع ذرات گرد و غبار با آن‌ها ترکیب و در نتیجه پس از پاک کردن، سطوح کثیف‌تر می‌شوند. باید محلول تمیز کننده را ابتدا روی پارچه و یا حوله‌های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.

خانه تکانی عید

تصحیح رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی کمک می‌کند راحت‌تر و با خستگی کم‌تر نسبت به سال‌های پیش، به نظافت خانه خود مشغول شوید. کف، فرش‌ها، دستگاه‌ها و ملحفه‌ها و… را از جرم‌ها دور نگه دارید، اما حواستان باشد که از مواد پاک کننده و شیوه‌های صحیح و مناسبی استفاده کنید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها