دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره نگرانی برخی از معلمین غیررسمی مدارس دولتی و غیردولتی گفت: توصیه ما به وزارت آموزش‌وپرورش این است که به‌صورت دقیق به این دغدغه معلمین در مدارس دولتی و غیردولتی توجه کرده و نظارت خود را برای پرداخت حقوق معلمین بیشتر کنند.

به گزارش آوای خزر،اسدالله عباسی با اشاره به لزوم آگاهی بخشی به جامعه در خصوص مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: معمولاً در فصل زمستان با شیوع انواع سرماخوردگی و آنفولانزا مواجه بوده و امروزه بسیاری از مراجعات مردمی و نگرانی‌ها هم همین بیماری است و با توجه مرطوب بودن استان‌های شمالی، این موضوع می‌تواند یکی از عوامل سرعت شیوع ویروس کرونا باشد. 

همکاری همه دستگاه‌ها لازمه مقابله با ویروس کرونا

وی با تأکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با میهمان ناخوانده کرونا گفت: مقابله با این ویروس را نباید تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی دانست و همه دستگاه‌ها باید با همکاری و جدیت ویژه به مقابله با این ویروس  بپردازند.

عباسی با اشاره به پیگیری مجدانه خود به‌عنوان نماینده مردم از وزارت بهداشت در راستای تجهیز امکانات موردنیاز در مراکز درمانی بیان کرد: سایر نهادها و سازمان‌ها مانند سپاه، ارتش، بسیج، هلال‌احمر به کمک کادر درمانی آمده و در این برهه حساس در کنار کادر درمان، به خدمت‌رسانی می‌پردازند. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و آن را جدی بگیرند، افزود: بهتر است مردم عزیز در منازل بمانند و از رفت‌وآمد غیرضروری بپرهیزند تا ایمنی مربوط به شیوع ویروس را رعایت و در معرض آن قرار نگیرند. 

درمان و ممانعت از شیوع کرونا دو هدف وزارت بهداشت

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاوه بر بخش درمانی در مواجهه با ویروس کرونا باید به بخش فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود، تصریح کرد: توازن و تعادل امکانات در سراسر استان لازم و ضروریست برای مثال در رودسر به اکسیژن و خدمات ویژه نیاز بوده لذا ضروری است امکانات و تجهیزات موردنیاز برای این شهرستان تهیه شود. 

مدیران کم‌کاری نمی‌کنند

عباسی با اشاره به نگرانی مردم به کم‌کاری احتمالی مدیران استانی و علوم پزشکی در مقایسه با امکانات سایر استان‌های آلوده بیان کرد: مسؤولین استان به‌صورت مجدانه پیگیر بوده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و همه مسؤولین استانی با تلاش و کوش درصدد هستند تا امکانات موردنیاز استان به گیلان گسیل‌شده و کادر درمانی با امکانات بیشتر به خدمتگزاری بپردازند. 

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌شخصه به‌طور ویژه با دکتر نمکی در ارتباط بوده تا امکانات موردنیاز استان تهیه و به دست استان برسد، گفت: استان گیلان یکی از استان‌های درگیر با این بیماری است که با توجه به تدابیر اندیشیده شده علاوه بر درمان بیماری، جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار قرار دارد.  

شرایط ویژه برای این داوطلبین حضور در بیمارستان‌های هدف

وی با اشاره به درخواست داوطلبانه برخی از مراکز درمانی در فضای مجازی برای  تأمین نیروی انسانی بیمارستان‌های هدف افزود: منظور از درخواست، حضور داوطلبانه مردم عادی نبوده بلکه افراد متخصصی که دوره‌های پزشکی و پرستاری و حتی طرح خود را گذرانده و آماده کار هستند، می‌توانند در این بیمارستان‌ها حاضر شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مقابله با ویروس کرونا علاوه بر درمان باید از شیوع آن جلوگیری کرد، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم که ارتباط خود را با مردم بیشتر کرده و بااطلاع رسانی صحیح و به هنگام، گامی مهم در جلوگیری از شیوع بیماری در  جامعه بردارند. 

عباسی با بیان اینکه سفرهای مردم در استان‌های آلوده تحت کنترل بوده و قطعاً مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز می‌کنند، تصریح کرد: در خصوص قرنطینه کردن مناطق فعلاً این مطلب، مطرح نیست چون این موضوع تنها در یک نقطه و یک شهر محدود متمرکز نشده اما اگر برخی خانواده‌ها که در معرض این بیماری بوده و شناسایی‌شده باشند، باید در راستای ممانعت از شیوع این بیماری قرنطینه صورت بگیرد. 

تمهیدات لازم همه کارکنان بیمارستان اعم از کادر درمان و نیروهای خدماتی  

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت نیروهای خدماتی شاغل در بیمارستان‌ها نیز موردتوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارد، افزود: قطعاً با توجه به اهمیت سلامتی همه شاغلین بیمارستان‌های هدف، رؤسای بیمارستان‌ها سعی می‌کنند تا با ایجاد تمهیدات لازم همه کارکنان اعم از کادر درمان و نیروهای خدماتی از این بیماری در امان باشند. 

معلمان و دانش آموزان نگران نباشند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره نگرانی برخی از معلمین غیررسمی مدارس دولتی و غیردولتی که با توجه به ساعات حضور در مدارس، حقوق می‌گرفتند، تصریح کرد: توصیه ما به وزارت آموزش‌وپرورش این است که به‌صورت دقیق به این دغدغه معلمین در مدارس دولتی و غیردولتی توجه کرده و نظارت خود را برای پرداخت حقوق معلمین بیشتر کنند. 

نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه دانش آموزان برای عقب ماندن از درس‌های خود نگران نباشند، گفت: قطعاً دانش آموزان از این روزهای تعطیل بهره برده و به مطالعه درس‌های خود مشغول هستند از طرفی علاوه بر آموزش‌های سراسری از طریق رسانه ملی در صورت نیاز و لزوم کلاس‌ها در آن‌طرف سال جبران خواهد شد. 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: