دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
استاندار مازندران در محمودآباد:
فعلاً اجازه پذیرش مسافر در مازندران را نمی‌دهیم/ تأمین سلامت شهروندان در اولویت است/ زیرساخت‌های بهداشتی مازندران پاسخگوی نیازهای بومی‌ست/ مسافرپذیرها زیر ذره‌بین هستند/ نانوایی‌ها از کارت‌خوان و دستکش بهداشتی استفاده کنند
استاندار مازندران با هشدار به متصدیان مراکز اقامتی و گردشگری برای اجرای مصوبات مقابله با بیماری کرونا، گفت: به هیچ عنوان تا عادی‌شدن شرایط اجازه پذیرش مسافر و گردشگر را در مجموعه‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری استان نمی‌دهیم، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مازندران توان پذیرش بیماران زیاد را ندارد، تأمین سلامت مردم مهم‌تر از هر چیزی‌ست، تمامی نانوایی‌ها موظفند که از دستکش بهداشتی و کارت‌خوان استفاده کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، احمد حسین‌زادگان روز چهارشنبه در جلسه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری محمودآباد اظهار کرد: مازندران همواره میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران بوده است اما اکنون وقت آن رسیده همه وضعیت کشور و به خصوص این استان را درک کنند و در این زمینه وظیفه خود مازندرانی‌ها اعم از متصدیان اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی و تک‌تک شهروندان سنگین‌تر است. 

نماینده عالی دولت در مازندران از افرادی که قصد سفر به مازندران را دارند خواست تا عادی‌شدن شرایط به این استان سفر نکنند و تاکید کرد: تصمیم برای سفر از استانی به استان دیگر در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در درجه اول بازی کردن با سلامتی خود و خانواده است و سلامتی شهروندان استان میزبان را هم به خطر می‌اندازد.

وی افزود: تاکنون سعی کردیم تا با سیاست‌های محدود کننده ازجمله اجرای طرح تب‌سنجی و ممنوعیت فعالیت مجموعه‌های گردشگری مانع از پذیرش مسافران در استان مازندران شویم و به طور قطع با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و همراهی تک تک شهروندان مازندرانی این رویه تا عادی‌شدن شرایط ادامه خواهد یافت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه حفظ و تأمین امنیت بهداشتی و سلامت مردم مازندارن اولویت اصلی استان است، عنوان کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان برای مردم بومی است و جوابگوی افزایش مبتلایان نخواهد بود. 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه پیش از این چادر خوابی، اجاره ویلا و خانه و پذیرش مسافر در مجموعه‌های گردشگری را ممنوع اعلام کردیم، یادآور شد: شرایط همانند دوران جنگ است و با متخلفین بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد جدی می‌شود. 

وی گردشگر را بزرگ‌ترین سرمایه استان مازندران دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی امنیت و سلامت مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

فعلاً اجازه پذیرش مسافر در مازندران را نمی‌دهیم/ تأمین سلامت شهروندان در اولویت است/ زیرساخت‌های بهداشتی مازندران پاسخگوی نیازهای بومی‌ست/ مسافرپذیرها زیر ذره‌بین هستند/ نانوایی‌ها موظف به استفاده از کارت‌خوان و دستکش بهداشتی شدند

بسیج ظرفیت خصوصی و دولتی برای مقابله با کرونا

استاندار مازندران همچنین بر بسیج تمامی امکانات خصوصی و دولتی استان در جهت مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از پیشرفت آن تاکید کرد و گفت: نه مردم و نه دولت به تنهایی نمی‌توانند با این مشکل رو‌بهرو شوند، پس همراهی همگانی ضروری است. 

حسین‌زادگان با بیان اینکه ما برای حفظ سلامت مردم با کسی تعارف نداریم، بیان کرد: شهرستان‌های ساحلی از مناطق مسافرخیز است و لازم است بدون هیچ ملاحظه‌ای با متخلفان پذیرش مسافر برخورد شود.

رئیس شورای تأمین مازندران همچنین بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در تمامی نانوایی‌هایی استان تأکید و اظهار کرد: اکنون نانوایی‌ها به یکی از بزرگ‌ترین نگرانی استان به عنوان عامل شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. 

وی ادامه داد: تمامی نانوایی‌ها و مراکز توزیع و فروش مواد غذایی موظف به استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان و دستکش بهداشتی هستند و در صورت تعدی از این نکات با برخورد صریح قانونی مواجه می‌شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه تنها راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره انتقال است، تاکید کرد: در روزهای آتی ما شاهد اوج شیوع این بیماری خواهیم بود و انتظار این است که مردم در منزل خود حضور داشته باشند و از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

استاندار مازندران همچنین هدف خود را از حضور در شهرستان‌ها اطلاع از آخرین وضعیت شیوع این بیماری و بررسی مشکلات ستادهای شهرستانی دانست.

به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران همچنین امروز نشست‌های مشابهی را در تنکابن، عباس‌آباد، کلاردشت، نوشهر و چالوس به‌منظور بررسی وضعیت مقابله با ویروس جدید و نیازهای فرمانداری‌ها و مراکز بهداشتی، داشته است. مازندران به سبب تلاش‌هایی که جهت مقابله با کووید19 ارائه داده، روز گذشته توسط محمدمهدیناصحی نماینده ویژه وزارت بهداشت و فرستاده ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مورد تقدیر قرار گرفت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1004/ سید مهرداد محمدیان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: