دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
اطلاع‌رسانی بهتر به مردم درباره کرونا
کمک به مهار بیماری کرونا از منظر اطلاع‌رسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین مناسبت بسیج رسانه نکا برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم و همچنین بیان تلاش همکاران رسانه‌ای، جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" را برگزار می‌کند.

به گزارش آوای خزر، عمر بسیج رسانه استان مازندران کمتر از پنج  سال است و در همین مدت کوتاه کارهای اثرگذار فراوانی را انجام داده است که ماندگار شده است.

هم اکنون تمامی شهرستان‌های استان دارای کانون بسیج رسانه هستند و مازندران از این لحاظ از استان های برتر محسوب می شود.

توجه به آموزش خبرنگاران فعلی ، تربیت نیروهای جدید در حوزه خبری و فضای مجازی با هدف تربیت کادر تراز انقلابی از مهم‌ترین اهداف بسیج رسانه مازندران است که در این بخش تاکنون خوش درخشیده است و توانمندی‌های مختلفی را در جشنواره‌های مختلف به منصه ظهور رسانده است.

کانون بسیج رسانه شهرستان نکا یکی از کانون‌های برتر استان مازندران در بخش آموزش خبرنگاران است که در تربیت نیروها و کادر انقلابی خبرنگاری تلاش وافر دارد.

تربیت خبرنگار تراز انقلاب

مسؤول بسیج رسانه شهرستان نکا در این باره به خبرنگار فارس گفت: تربیت خبرنگار تراز انقلاب مهمترین رسالت ماست و در این بخش با کمک همگان موفقیت‌های خوبی کسب شده است.

حسین زحمتکش  با اعلام اینکه خبرنگاران تربیت شده این کانون در بخش یادداشت‌نویسی خوش درخشیده‌اند؛ اظهار کرد: به جرأت می‌توان بسیج رسانه نکا را پایتخت یادداشت‌نویسی استان مازندران است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته به همت و تلاش همه اعضای بسیج رسانه نکا در اظلاع‌رسانی درست و به موقع در بحران‌های مختلف تلاش شده است و تلاش برای اطلاع‌رسانی در بحران کرونا هم با قوت در دستور کار است که با هماهنگی بسیج رسانه مازندران، نکا میزبان جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" شده است.

نکا میزبان جشنواره ملی رسانه‌ای " گره"

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" نیز به خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: این جشنواره با هدف اطلاع‌رسانی دقیق ویروس کرونا به جامعه و احساس وظیفه بیشتر خبرنگاران در این عرصه اعلام کرد.

رضا مبینی اظهار کرد: همه خبرنگاران، نویسندگان، تحلیل گران، کارشناسان و فعالان عرصه رسانه می‌توانند یادداشت‌های تحلیلی خود را که با موضوع کرونا در رسانه های مکتوب و مجازی منتشر شده است به این جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: آثار افراد شرکت کننده باید در بازه زمانی 15 اسفند الی 15 فروردین ماه در یکی از رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر شده باشد.

دبیر جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" گفت: افراد شرکت کننده می‌توانند اثر و مشخصات کامل خود را به صورت عکس یا پی دی اف به شماره تماس 09360784782 واتسپ یا سروش ارسال کنند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها