دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
صدراعظم آلمان روز دوشنبه با متهم کردن ترکیه به حل مشکلاتش از طریق پناهجویان گفت: رفتارهای این کشور با پناهجویان غیرقابل قبول است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، آنگلا مرکل ترکیه را به تلاش برای حل مشکلات خود از طریق پناهجویانی که سعی در ورود به اتحادیه اروپا از طریق یونان دارد متهم کرد، این درحالی است که اردوغان رییس جمهوری ترکیه برای بحث و گفت و گو درباره بحران پناهجویان در بروکسل به سر می‌برد.

مرکل همچنین تصمیم ترکیه مبنی بر نادیده گرفتن شرایط پیمان پناهندگان سال ۲۰۱۶ را محکوم کرد.

صدراعظم آلمان روز دوشنبه طی سخنانی در مجمع اقتصادی آلمان و هلنی در برلین گفت: رویکرد ترکیه قابل قبول نیست، بنابراین من به شدت از توافق اتحادیه اروپا و ترکیه که در مرحله جدیدی گرفته می‌شود طرفداری می‌کنم.

وی تصدیق کرد که ترکیه با جمعیت بیش از ۳.۵ میلیون پناهنده که بیشتر آن‌ها سوری هستند، "بار بزرگ" را تحمل می‌کند اما افزود که آنکارا انتظار هیچ گونه همدردی و درکی را نباید داشته باشد اگر می‌خواهد از طریق پناهجویان مشکلات خود را حل کند.

مرکل افزود که یونان مستحق همبستگی و پشتیبانی کامل ما است، اما اجتناب تکرار حوادث مواجهه با پناهجویان مانند پنج سال پیش نیز مهم است.

اردوغان رییس جمهوری ترکیه دوشنبه شب بار دیگر از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که از آنکارا در خصوص سوریه حمایت کند.

اردوغان که برای رایزنی با مقام‌های اروپایی در بروکسل بلژیک حضور دارد، در این باره گفت: از متحدانمان (در ناتو) انتظار حمایت کامل برای مقابله با شرایط موجود در سوریه را بدون هیچ تمایزی با دیگر کشورهای عضو داریم.

رییس جمهوری ترکیه از متحدان این کشور خواست که باید بدون هیچ پیش شرطی از آنکارا در برابر آنچه وی مبارزه با تروریسم خواند، حمایت کنند.

رییس جمهوری ترکیه جمعه هفته پیش در فرمانی به خاطر آنچه خطرهای احتمالی خوانده شد، دستور منع عبور مهاجران از دریای اژه برای ورود به اروپا و یونان را صادر کرد.

مقامات ترکیه البته خاطرنشان کردند که به جز مسیرهای دریایی، مهاجران همچنان می‌توانند ترکیه را به مقصد دیگر کشورها ترک کنند.

به دنبال هجوم پناهجویان از مرزهای ترکیه به سوی مرزهای یونان، اتحادیه اروپا روز جمعه از مهاجران در مرز ترکیه خواست که تلاش برای عبور از یونان را متوقف کنند.

آنکارا پس از تشدید درگیری‌ها در ادلب، مرزهای خود به سوی اروپا را برای نزدیک به ۴ میلیون مهاجر میزبان خود باز کرد.

سران روسیه و ترکیه روز پنجشنبه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش‌های بوجود آمده در ادلب استانی در شمال سوریه و در همسایگی ترکیه به توافق رسیدند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار