دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
معاون وزیر خارجه روسیه:
معاون وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی سفیر ایران بر غیرقانونی بودن تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تأکید کرد و گفت که موضوع آژانس باید به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل شود.

به گزارش آوای خزر،«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه‌شنبه) ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در تماس تلفنی با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه موضوعات مرتبط با برجام، گزارش و اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مشکلات تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا تحت شرایط تحریم‌های آمریکا را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.


معاون وزیر خارجه روسیه در این گفتگو اظهار داشت: موضع اصولی روسیه در مورد تحریم‌ها مشخص است و بارها تاکید کرده‌ایم که تحریم‌ها کاملا یکجانبه و غیرقانونی هستند و در شرایطی که ایران تحت فشار برای مقابله با کرونا قرار دارد مسکو بر این موضع خود تاکید خواهد کرد.

ریابکوف همچنین، ضمن ابراز همدردی و ابراز تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در پی ابتلا به ویروس کرونا، اعلام کرد که مسئولان روسیه آمادگی دارند در تامین تجهیزات و کمک‌های پزشکی به ایران کمک کنند و به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز تاکید کرد: مسئله آژانس می‌بایست به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل شود و روسیه در این زمینه تلاش خود را انجام خواهد داد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: