دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
نمایندگان مجلس انگلیس در تایید تصمیم دولت «بوریس جانسون» و بر خلاف نظر رییس‌ جمهوری آمریکا به لایحه مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت رای مثبت دادند.

به گزارش آوای خزر،این لایحه با اختلاف ۲۴ رای به تایید رسید و راه را برای همکاری این شرکت چینی در بزرگترین پروژه توسعه زیر ساخت ارتباطاتی انگلیس باز کرد

پیش از این گروهی از هم حزبی‌های نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به سایر اعضای این حزب، بر لزوم مخالفت با طرح دولت در این رابطه تاکید کردند.

نویسندگان که اسامی چهار وزیر پیشین دولت انگلیس در آن دیده می‌شود، تصریح کردند که به جای هوآوی می‌توان از شرکت‌های جایگزین استفاده کرد. آنها می‌خواهند آنچه شرکت‌های با خطر بالا نامیده‌اند از این پروژه حذف شوند.

این نامه می‌افزاید: ما به دنبال راهکاری هستیم که اطمینان حاصل کنیم فقط شرکت‌های قابل اعتماد به عنوان پیمانکاری اجرای این پروژه مشارکت کنند.

به گفته آنها، پیمان‌کاران می‌توانند از کشورهایی باشند که در آنجا رقابت سالم، حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر وجود داشته باشد.

«مت وارمن» معاون وزیر فرهنگ انگلیس پس از اعلام نتیجه رای گیری تصریح کرد که دولت نظر مخالفان این طرح را به طور رسا و شفاف شنیده است.

شورای امنیت ملی انگلیس سه‌شنبه (۸ بهمن) باوجود مخالفت واشنگتن، با مشارکت محدود شرکت هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس موافقت کرد.

در این پروژه، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده و فقط مجاز خواهد بود تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی و هسته‌ای منع شده است.

ایالات متحده در روزهای گذشته فشار زیادی را علیه دولت انگلیس اعمال کرد و با طرح این ادعا که شرکت هوآوی با سرویس جاسوسی چین همدست است، عدم همکاری لندن در این زمینه را خواستار شده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرده که چراغ سبز انگلیس، اقتدار و حق حاکمیت این کشور را به خطر می‌اندازد.

همچنین «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس، مراتب اعتراض شدید خود را درباره این تصمیم اعلام کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: