دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
فرمانده سپاه محمودآباد:
عملیات مدافعان سلامت در محمودآباد با رمز
فرمانده سپاه محمودآباد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به منظور مبارزه با این ویروس و حفظ سلامتی شهروندان، عملیات مدافعان سلامت با رمز "یاقاصم‌الجبارین" به یاد سردار شهید قاسم سلیمانی روز شنبه در شهرهای محمودآباد و سرخ‌رود برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد عصر امروز در نشست با خبرنگاران و گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در سالن جلسات سپاه ناحیه محمودآباد، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان در نظر داریم که از ظرفیت فرماندهان سپاه و بسیج جهت ضد عفونی شهر محمودآباد و سرخ‌رود استفاده کنیم.

وی افزود: این اقدام، کار جدیدی‌ست و باید در سطح کشور پوشش داده شود، عملیات را با رمز "یاقاصم‌الجبارین" به یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و با مدد از سردار دلها انجام می‌دهیم، شهید سلیمانی کارهای خود را دلی انجام می‌داد، مرد میدان بود و عادت به پشت میزنشینی نداشت.

فرمانده سپاه محمودآباد با اشاره به یادآوری دوران دفاع مقدس در این مقطع از مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح با یک کار خلاقانه، از کوله پشتی‌های قدیمی جنگ برای اهدای بسته‌های بهداشتی استفاده می‌کنیم و همچنین یک پیوست فرهنگی شامل دعا،حدیث و وصیت‌نامه شهدا را داریم که کارها مانند حال و هوای دوران دفاع مقدس است و 6 حوزه سپاه را نیز برای این اقدام درگیر کردیم.

ابراهیم‌نژاد ادامه داد: فعلا 3000 بسته بهداشتی شامل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده آماده شده تا به دست شهروندان برسد. توزیع رایگان این اقلام یادآور همبستگی و یکپارچگی بین مردم است، چون آنها همان مردم دوران دفاع مقدس و با همان شعار هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه سپاه این است که به داد مردم برسد و حاضریم که جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کنیم، چون این مردم ولی‌نعمتان ما هستند و جایی که نیاز بود پای کار آمدند و امروز وقتی مردم نیاز دارند ما باید بیاییم و خدمت‌گذار آنها باشیم.

ابراهیم‌نژاد درباره فعالیت‌های سپاه شهرستان در کنترل و مهار ویروس کرونا، عنوان کرد: همه برای رفع این مشکل کمک می‌کنند و این توفیق نصیب ما بسیجیان و سپاه شده است تا دوشادوش کادر درمانی ادای دین کنیم تا مقداری از زحمت بهداشت و درمان را کم کنیم و حداقل اینکه خودمان رعایت، و خانواده‌های خود را مجاب کنیم در این ایام کمک حال این عزیزان باشیم و لذا در جاهایی که نیاز باشد از ظرفیت سپاه و بسیج استفاده می‌بریم.

فرمانده سپاه محمودآباد درخصوص عملکرد سپاه و بسیج شهرستان در زمینه مقابله با بیماری کووید19 بیان کرد: از وقتی که این ویروس در سطح کشور شیوع پیدا کرد و به ویژه در سطح شهرستان،بسیج و سپاه پیشقدم شدند و کمک و پیگیری کردند که ماحصل اقدامات سپاه و بسیج عبارتند از:

1- توزیع پکیج‌های بهداشتی تا این لحظه 2300 بسته ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی به ارزش 12 میلیون تومان که از طرف بسیجیان بصورت خودجوش تهیه شده است.

2-تهیه و توزیع اقلام ضدعفونی کننده مثل ژل و الکل به ارزش 24 میلیون تومان در جاهایی که نیاز بود مثل پاکبانان شهرداری، جایگاه‌های عرضه سوخت، تاکسی درون‌شهری و افراد بی‌بضاعت که قدرت خرید این اقلام را نداشتند.

3- بسیج خیاطان خواهر جهت تولید ماسک ساماندهی شدند که در کارگاه‌های خانگی بصورت تجمیعی در حال انجام رسالت خود هستند.

4- تهیه محلول ضدعفونی کننده در سطح شهر به طوری که 1150 لیتر محلول تهیه و توزیع شذ.

5- در این مدت حدود 700 نفر از بسیجیان و پاسداران مشغول کار شدند که در سطح محلات بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌ها و در خود سپاه هم پرسنل پای کار آمدند و کمک کردند، 36 نفر از بسیجیانی که تخصص داشتند در امور پزشکی و بهورزی و پرستاری به شبکه بهداشت معرفی شدند.

6- در سطح 15 مسجد، 15 کارگاه آموزشی نحوه برخورد با این ویروس و چگونگی مقابله با آن توسط کارشناسان شبکه بهداشت برگزار شد.

7- در سطح تمامی پایگاه‌های مقاومت و محلات پدافند زیستی با حضور دهیار، شورای محل و فرمانده پایگاه و روحانی محل تشکیل شده است، این افراد مدیریت محله را به دست گرفتند و تمام اقدامات را توسط قرارگاه پدافند زیستی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه محمودآباد در پایان گفت: اقدامات سپاه توسط خیرین و مردم و گروه جهادی امام رضا(ع) انجام شده و آنها برای خدمت‌رسانی به مردم در هر لباس و سنگر و جایی که باشد پای کار هستند، قرارگاه امام رضا(ع) ظرفیت خیلی خوبی در سطح کشور دارد که امیدواریم بتوانیم از آنها در سپاه و بسیج هم استفاده کنیم، در بخش شهرستان نیز گروه جهادی "ذاهب" و تشکل‌های مردم‌نهاد کمک‎های خوبی داشتند، این گروه‌ها از حمایت سپاه برخوردارند و مهم این است که در این شرایط سخت، به داد مردم برسیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1004/سید مهرداد محمدیان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها