دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه 40 تا 42 نفر در تصادفات جاده‎ای کشور فوت می‎کنند، برای انجام منسجم‎تر فعالیت‎های اورژانس، پیشنهاد دادیم که این مجموعه در برنامه ششم از اداره به سازمان ارتقا یابد.
پیشنهاد تأسیس سازمان اورژانس در برنامه ششم توسعه/ مرگ روزانه 40 – 42 نفر در تصادفات جاده‎ای کشور

به گزارش آوای خزر از بهشهر، علی نوبخت در آئین کلنگ‎زنی مرکز پیام شرق مازندران و ساختمان شماره دو اورژانس 115 بهشهر اظهار داشت: فعالیت‎های اورژانس از اهمیت بسزایی برخوردار است، تلاش بر این شد تا اورژانس را از حالت اداره به سازمان تبدیل کنیم تا کارها خیلی بهتر پیش برود؛ زمانی‎که انتقال خون به سازمان تبدیل شد، فعالیت‎های آنها شکل منسجم‎تری به خود گرفت، لذا این‎بار در برنامه ششم توسعه مسئله سازمان اورژانس پیشنهاد شده تا مردم نیز خیر آن را ببینند.
وی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در ایران بالاست و تعداد زیادی در سوانح رانندگی بخاطر بی‌مبالاتی خودشان یا مسائل دیگر فوت می‎کنند یا مصدوم می‎شوند، افزود: هر روز 40 تا 42 نفر در اقصی نقاط ایران بر اثر تصادفات رانندگی فوت می‌کنند، نقش اورژانس بسیار مهم است و اینکه اورژانس باید مقتدر باشد، لذا برای رسیدن به این مهم، همه ما مسئولان موظفیم برای نجات مردم دست به دست هم بدهیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ساخت یک واحد فوق تخصصی درمان(دیالیز) در گلوگاه توسط خیران و تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: تلاش مردم گلوگاه در این زمینه قابل ستایش است و اینکه توانستند با کمک یکدیگر، برای رفع آلام مردم شهر خود همت کنند، اکنون نیز دانشگاه علوم پزشکی باید برای تأمین پزشک در مرکز دیالیز بیمارستان گلوگاه اقدام کند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار دستگاه حیاتی «کلیه» به عنوان یک نعمت بزرگ خدادادی به انسان، بیان کرد: در یک ساعت حدود 220 لیتر به کلیه‎ها خون می‎رسد که حدود دو لیتر به شکل ادرار پس فرستاده و 218 لیتر نیز تصفیه می‎شود، تنظیم کلسیم، فسفر و تراکم استخوان و خیلی از کارهای حیاتی بدن از طریق کلیه است.
نوبخت با بیان اینکه بیماران کلیوی در خیلی از زمینه‎ها دردی را احساس نمی‎کنند، افزود: اما به یکباره بیمار به پزشک مراجعه می‎کند در حالیکه اوره و کراتین او به حدی بالا زده است که کار درمان مشکل می‎شود.
وی ادامه داد: افرادی که یکی از نزدیکان آنها سابقه بیماری کلیوی دارند باید این موضوع را یک هشدار برای سلامت خود تلقی کنند و در اولین فرصت چکاپ شوند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 6 میلیون جمعیت ایران یا دیابت شناخته شده دارند یا در معرض این بیماری هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از هر چهار نفر یک نفر نیز مبتلا به فشار خون است و هر اندازه سن افراد بالاتر برود، از هر دو نفر، یک نفر دارای فشار خون بالاست، لذا باید در این سنین به مسائل بهداشتی توجه دوچندان شود.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه دیابت و پُرفشاری خون بر کلیه‎ها تأثیر منفی می‎گذارند، مصرف بی‎رویه آنتی‎بیوتیک‌ها نیز کلیه را از کار می‌اندازد.
وی در پایان با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، از زحمات پرستاران برای کاهش رنج و درد بیماران قدردانی کرد.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار