دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
دانشجویان انقلابی با ساخت انبوه دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف؛ این دستگاه ساده اما کارآمد را به صورت رایگان در مساجد و میان گروه های جهادی توزیع کردند.

به گزارش آوای خزر، جمعی از دانشجویان انقلابی که در مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید اقدام به ساخت دستگاهی ساده و کارآمد برای تولید دستکش یک‌بار مصرف کرده بودند، هم اکنون با ساخت انبوه این دستگاه، توزیع رایگان آن را در مساجد و بین گروه‌های جهادی آغاز کردند تا مردم نیز بتوانند با استفاده از این دستگاه به تولید دستکش بپردازند.

مبین حقدل یکی از دانشجویان فعال در مجموعه تحقیقاتی کاوشگر خورشید که در ساخت این دستگاه ساده اما کارآمد مشارکت داشته در گفت وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: صرفا کار ما با نیت الهی بود و وقتی مطرح شد که حتی برخی بیمارستان هایی که برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده اند دستکش یکبار مصرف هم ندارند و متاسفانه علاوه بر افزایش شدید قیمت آن، این پوشش استراتژیک نایاب هم شده، ما تصمیم گرفتیم که چنین کاری را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید هر دستگاه بیش از 4000 دستکش در روز با انواع ضخامت ها و مواد اولیه است.

حقدل تاکید کرد: هزینه تقریبی ساخت دستگاه کمتر از 300 هزار تومان است که خیلی از مردم و دانشجویان می‌توانند با تولید آن کمک بسزایی برای مقابله با کرونا داشته باشند.

حقدل همچنین اخیرا روش تولید این دستگاه را در اختیار گروه‌های جهادی، دانشجویان و مردم قرار داد ( اینجا ) تا آنها نیز بتوانند با ساخت این دستگاه و تولید دستکش یک بار مصرف برای مبارزه با کرونا تلاش کنند.


وی قبلا هم گفته بود که برای برطرف کردن نیاز مردم به دستکش چنین کاری را انجام داند و سعی دارند تعداد انبوهی از این دستگاه‌ها را بسازند و به صورت رایگان در اختیار مساجد و گروه های جهادی قرار دهتد  تا با آن دستکش تولید کنند و میان هموطنان توزیع کنند.


انتهای پیام/1005


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار