دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
حمید گروگان، نویسنده مجموعه 10 جلدی «قصه‌هایی از امام سجاد(ع)» معتقد است منابع و اطلاعات موجود درباره برخی ائمه در حدی نیست که بتوانیم به جزئیات امر بپردازیم و موضوعات تاریخی آن‌زمان را استخراج کنیم و سبب شده آثار تولیدی درباره برخی امامان کمتر باشد.
گروگان: منابع و اطلاعات موجود درباره برخی ائمه محدود است
 

به گزارش آوای خزر، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوازدهم محرم مصادف است با شهادت امام سجاد (ع)، کسی که نقش زیادی در انتقال پیام عاشورا و تبیین چرایی قیام امام حسین (ع) داشت. اما کودکان و نوجوانان ما تا چه اندازه نسبت به شخصیت این امام بزرگوار و نقش ایشان در روشنگری واقعه کربلا، دانش و آگاهی دارند؟ حمید گروگان از نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال است که پژوهش‌ها و تحقیقاتی در این زمینه داشته و آثاری مانند مجموعه 10 جلدی «قصه‌هایی از امام سجاد(ع)» را برای شناساندن بیشتر امام زین‌العابدین (ع) به کودکان و نوجوانان نوشته است.
 
او درباره این مجموعه که از سوی انتشارات قدیانی به دو صورت تک‌تک و در قالب یک مجلد، منتشر شده، می‌گوید: قرار بود مجموعه‌ای شامل آثار داستانی درباره 12 امام (علیهما سلام) از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی نوشته و منتشر شود. من هم نوشتن مطالب مربوط به امام سجاد (ع) را برعهده گرفتم و وقتم را صرف تحیقق و جمع‌آوری بخش‌هایی از زندگی امام سجاد (ع) کردم. براین اساس تعدادی ماجرای داستانی پیدا کردم و به زبان کودکانه که قابل درک برای گروه سنی خردسال باشد، پرداخت کردم تا مطالب واضح، روشن و قابل خواندنی برای بچه‌های دبستانی باشد و در نهایت «قصه‌هایی از امام سجاد(ع)» با تصویرهایی از سمیه صالح شوشتری در قالب مجموعه‌ای 10 جلدی منتشر شد.

 


گروگان درباره دلیل انتخاب موضوع زندگی امام سجاد (ع) بیان می‌کند: من قبلا درباره زندگی امام سجاد (ع) تحقیق کرده بودم و کتاب «یاد یار و دیار» را نوشته بودم. این کتاب درباره جابر بن عبدالله انصاری، اولین ملاقات کننده قبر امام حسین(ع) بعد از شهادتشان است که در آنجا با امام سجاد (ع) که برای زیارت آمده بودند روبه‌رو می‌شود. و براین اساس با بخشی از زندگی امام سجاد (ع) آشنایی مختصری داشتم و برای نوشتن این مجموعه آمادگی داشتم از سویی علاقه قلبی‌ام به این حضرت نیز سبب شد با انگیزه و شوق بیشتری به نوشتن این مجموعه بپردازم.
 
او درباره اینکه آثار منتشر شده درباره بعضی ائمه بیشتر است، می‌گوید: درباره برخی ائمه کتاب‌های بیشتری منتشر شده و درباره برخی ائمه کمتر. حتی به برخی امام‌ها کمتر از امام سجاد (ع) پرداخته شده است و این موضوع دلایل متعددی دارد مثلا اینکه تا حدی نویسندگان در این زمینه کم‌تر جست‌وجوکرده‌اند و وقت لازم و کافی را برای دسترسی به منابع صرف نکرده‌اند، اما مهم‌ترین دلیل این است که درباره برخی ائمه منابع اطلاعاتی و تاریخ مکتوب و مستند کمتری داریم مثلا درباره امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع)، امام حسن عسگری(ع) و تا حدی امام جواد (ع) اطلاعاتی داریم اما درباره بقیه ائمه اطلاعات زیادی نداریم و در حدی نیست که بتوانیم به جزئیات امر بپردازیم و موضوعات تاریخی آن‌زمان را استخراج کنیم.
 
این نویسنده در ادامه می‌افزاید: اما با این وجود من در کتاب «یاد یار و دیار» راجع به جابر بن عبدالله انصاری نوشتم و در آن کتاب تاحدی هم به زندگی امام سجاد (ع) پرداخته‌ام. علاوه بر این در کتاب «تشنه ‌لبان» هم درباره امام حسین (ع) و مقتل امام حسین (ع) نوشتم که اطلاعاتی در این زمینه به عموم مردم می‌دهد. همچنین جسته و گریخته هم کارهایی درباره برخی ائمه مانند حضرت علی (ع) و امام جواد (ع) انجام داده‌ام و اگر توفیقی حاصل شود تمایل دارم باز هم به ائمه بپردازم.
 
گروگان در پایان به کیفیت کتاب‌های دینی در حوزه کودک و نوجوان اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه نویسنده هم بتواند از بین منابع موجود مطلب را استخراج کند و هم بتواند زبان و بیان و نوع نگارشی را انتخاب کند که برای کودک و نوجوان قابل فهم باشد بستگی به هنر او دارد. ما کتاب‌های بسیار خوبی از نویسندگان داریم که واقعا ارزشمند است اما در کنار آن‌ها در موارد متعدد، شاهد انتشار کتاب‌های ضعیفی هم هستیم که فقط به صورت ظاهری به قضیه پرداخته‌اند، بدون توجه به نثر و نگارشی که برای کودکان و نوجوانان مناسب است.
 

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: