دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۴
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اهمیت مسائل جنسی در زندگی زناشویی، گفت: به‌زودی کلینیک سلامت جنسی در مرکز مازندران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش آوای خزر، دکتر صغری خانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیر علمی سمینار سلامت جنسی، در حاشیه این سمینار دو روزه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: یکی از نیازهای غیرقابل انکار در زندگی زناشویی بحث مسائل جنسی است و متاسفانه کمتر در جامعه ما به این بحثها پرداخته می شود، لذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران فرصتی برای برگزاری سمینار سلامت جنسی برگزار شد و مورد استقبال ماماها، پزشکان عمومی خانواده و آزاد، متخصصان زنان، ارولوژیست‌ها و ... قرار گرفت.
وی افزود: یک واقعیت اساسی این است که از همان ابتدا نگاه خوبی نسبت به مسائل جنسی نبوده و آن را بد و زشت معرفی می کردند، بچه ها بدون آگاهی بزرگ شده و وقتی وارد اجتماع میشدند به دلیل ناآگاهی با مشکلات زیادی در این بخش برخورد داشتند، اما اکنون دوره تکنولوژی و اطلاعات بوده و دسترسی به شبکه های مجازی نیز بیشتر است.
این دکترای بهداشت باروری با اشاره به انتشار فیلم‎هایی در زمینه مسائل جنسی، گفت: اطلاعات فراوانی در دنیای مجازی منتشر می شود و ممکن است درست نباشد، افراد فیلمهای سفید را می بینند و فکر میکنند در واقعیت نیز اینچنین است اما درواقع این قبیل فیلمها را بعضاً بازیگران اجرا می کنند و واقعیت چیزی دیگری است.
دکتر خانی با بیان اینکه ما به عنوان افراد دانشگاهی باید در این زمینه اطلاع رسانی کنیم، تصریح کرد: آگاهی خانواده ها از سلامت جنسی یک نیاز است، لذا آنها باید یاد بگیرند که راه درست را بروند، به فرزندان نیز باید سلامت جنسی را آموخت زیرا اگر اینگونه نباشد؛ آنها به گروه همسالان خود روی می آوردند و چه بسا مسیر را اشتباه رفته و دچار مشکل شوند.
وی ادامه داد: در سلامت جنسی لازم است که ابتدا پدر و مادر نسبت به این مسائل آگاهی داشته باشند تا بتوانند به فرزندان خود به‌خوبی منتقل کنند.
دبیر علمی سمینار سلامت جنسی با اشاره به نقش رسانه ها در انتقال مفاهیم و ضرورتهای سلامت جنسی، اظهار داشت: برخی مطالب که در رسانه ها منتشر می شود توقعات مردم را در زمینه سکس بالا می برد، اگر رسانه میخواهد درست وارد بشود باید به سمت مباحث علمی برود و مطالب را به‌صورت صحیح منتقل کند.
خانی با بیان اینکه گفته می شود 30 درصد ازدواجها در کشور به طلاق کشیده می شود، گفت: این موضوع برای کشور اسلامی ما خیلی بد است و متاسفانه روابط خارج از چارچوب خانواده ممکن است شیوع پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه منظور از خانواده، زندگی زوجین زیر یک سقف نیست، تصریح کرد: بی تردید زن و مرد برای آرامش یکدیگر آفریده شده اند، لذا یکی از این آرامشها نیز در روابط جنسی خلاصه میشود که از نظر علمی نیز ثابت شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گذشته سطح توقعات در زمینه مسائل جنسی پایین بوده است، گفت: این بحثها تا حدی تابو بوده که افراد به خود حتی اجازه صحبت کردن درباره چنین مسائلی را نمی دادند، اما اکنون توقعات افزایش پیدا کرده و نیاز به اطلاع رسانی در این زمینه ها وجود دارد.
خانی با اشاره به پیشنهادات زیادی که برای ادامه چنین بحثهایی وجود دارد، افزود: در رابطه با تربیت و سلامت جنسی کودکان و نوجوانان نیز درخواستهای زیادی مطرح شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو 13 استان کشور است که مجوز راه اندازی کلینیک سلامت جنسی را دریافت کرده است، اظهار داشت: اتاقهای مربوط به این کلینیک مشخص شده است اما هنوز به صورت بین‌رشته ای و چند رشته ای که باید متخصص ارولوژی، روانپزشک و روانشناس حضور داشته باشد، محقق نشده است، فعلا مکانی در خیابان 18 دی ساری نزدیک هلال احمر در نظر گرفته شده که یک پزشک باید در آنجا مستقر شود و به پرسشها پاسخ دهد.
دبیر سمینار سلامت جنسی با اشاره به اینکه آموزشها در این زمینه به ویژه از سوی آموزش و پرورش بسیار اندک است، گفت: مسائل جنسی این نیست که بلافاصله به رابطه دو نفره پرداخته شود، بلکه سلامت و کارکرد دستگاه تناسلی نیز بسیار مهم است.
وی در پایان اظهار داشت: متناسب با هر سنی، نیازهای آن تعریف شده و آموزشهای خاص آن نیز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: