دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و ریزش کوه و رانش زمین در پی بارش‌های شدید و پیش‌بینی شده در برخی استان‌های کشور خبر داد.
وقوع سیلاب،
به گزارش آوای خزر، سازمان هواشناسی امروز یکشنبه اعلام کرد براساس پیش بینی های صورت گرفته در خصوص بارش های شدید باران تا ۸۰ میلیمتر در استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس؛ وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی، ریزش کوه و رانش زمین دور از انتظار نیست.

سازمان راهداری یادآور شده است: از آنجا که سازمان هواشناسی ایستگاه های محدودی دارد و میانگین بارش ها را به صورت استانی پیش بینی می کند و پیش بینی شهرستانی، نقطه ای و محلی برای آن‌ها مقدور نیست، در سیل اخیر نیز بارندگی‌ها بیش از آنچه که پیش بینی کرده بود، اتفاق افتاد و منجر به وقوع سیل جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در فروردین امسال شد.

در این راستا کمیته پیش بینی هوای سازمان راهداری، آخرین پیش بینی های معتبر را با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی تطبیق می دهد و بر اساس آن، جمع بندی نظرات را به صورت کلی و به صورت استانی اطلاع رسانی می‌کند، بر این اساس، اکیپ های مختلفی به مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد، اعزام شده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ابراز امیدواری کرده است که بارش‌های پیش رو سبب وقوع سیلاب مخرب در استان‌های ذکر شده نشود، چرا که نه تنها زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور از جمله راه‌ها ضعیف تر می شود بلکه هنوز بازسازی سیل دی و هفته اول اسفند پارسال تکمیل نشده و با افزوده شدن بازسازی های جدید به لیست سازمان، کار مشکل‌تر شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، اوج بارش ها از یکشنبه و دوشنبه اتفاق می افتد و اگر تا کمتر از ۱۰۰ میلیمتر بارش در لرستان داشته باشیم، منجر به سیل مخرب در محورهای مواصلاتی این استان خواهد شد اما بخشی از کهگیلویه و بویراحمد و فارس استعداد سیل را دارند و می‌تواند به راه‌های این 2 استان آسیب بزند؛ حتی اگر سیل منجر به خسارت نشود، بارندگی های کوتاه مدت و شدید منجر به ریزش کوه و رانش زمین می شود همانطور که در سیل چهارم فروردین امسال به بیش از ۵۰۰ مقطع ریزش کوه در ۳۸ هزار مترمربع و مکعب داشتیم.

بارندگی های شدید فروردین ماه امسال در برخی از استانها مشکلاتی به وجود آورد و این بارش های شدید در استان هایی از جمله هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان و کرمان سبب وقوع سیل در بعضی از استان ها و وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت ها، مسدود شدن برخی راه‌های فرعی و روستایی شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: