دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
آستان قدس رضوی با راه‌اندازی طرح نسیم مهر رضوی در حمایت از مدافعان سلامت، اقدام به توزیع ۴۱۰۰ پرس غذای متبرک در مراکز درمانی کرد.

به گزارش آوای خزر، با ورود ویروس کرونا به کشور و شیوع سریع آن در همه استانها و شهرها، همه چیز به  تعطیلی کشیده شد. از مدارس و دانشگاه‌ها تا اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها، به ویژه حرم امام رئوف رضا (ع) که مأمن مردم ایران است، خصوصا در این ایام عید نوروز که دل مردم برای تجدید دیدار با امامشان پر می‌زند. 

در این میان کادر درمانی یا همان مدافعان سلامت بیش از سایرین در سختی هستند. آن‌ها با تلاش شبانه روزی و با جان نثاری در این شرایط که همه در خانه‌ و در کنار خانواده‌های خود هستند، بر بالین بیماران شب را سحر می‌کنند. 

از این رو در راستای حمایت از مدافعان سلامت، آستان قدس رضوی با راه اندازی طرحی با عنوان نسیم مهر رضوی با حضور در مراکز درمانی ضمن توزیع بسته‌های متبرک اقدام به توزیع ۴۱۰۰ پرس غذای متبرک کرده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای نماینده آستان قدس رضوی در دیدار با دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تیم بهداشت و درمان در کشور نشان داد که متعهدانه پای کار بوده و در راستای دفاع از مردم می‌کوشند.

 

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با قدردانی از حرکت انجام شده گفت: تیم بهداشت و درمان در ذل توجهات حضرت بقیه الله و رهنمودهای مقام معظم رهبری، توانستند خدمات ارزشمندی را ارائه کرده و تهدید ویروس کرونا را به فرصت همدلی تبدیل کنند.

او اظهار کرد: متاسفانه در کنار ویروس کرونا، ویروس دروغ و شایعه نیز در حال گسترش است که همه این مسائل توسط دشمنان و معاندین در حال گسترش است.

در پایان این مراسم تکه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) به نیابت از جامعه پزشکی به دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اهدا شد. 

انتهای پیام/ 1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار