دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
وزیر راه و شهرسازی در آمل:
وزیر راه و شهرسازی در سفر به آمل برای افتتاح تونل آبشار در محور هراز با بیان اینکه همه توان خود را برای هراز گذاشته‎ایم، گفت: ساخت تونل آبشار از کارهای سختی بود زیرا هم بحث تونل را داشتیم و هم منطقه کوهستانی و همراه با ریزش‎های مدام بود.
همه توان خود را برای جاده هراز به‎کار گرفتیم/ بهره‎برداری از 450 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال در کشور/ توجه به فرم و معماری پل‎ها در کنار اصول مهندسی

به گزارش آوای خزر از آمل، عباس آخوندی امروز در مراسم بهره‎برداری از تونل آبشار محور هراز که در منطقه پلور انجام شد، اظهار داشت: راه‌های منتهی به شمال از راههای پرتردد است و از جهت حمل و نقل و کریدور شمال - جنوب مهم است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که سعی کردیم تا آن را به عید برسانیم در محور هراز بود؛ تونل آبشار یکی از تونلهای بسیار سخت است، حدود هزار متر باید به صورت یکپارچه کار انجام میدادیم و قطعه بعدی از همین مسیر تا لاسم در حدود 5 کیلومتر است و امیدواریم تا آخر بهار آن را انجام بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از تونل آبشار تا آمل نیز 101 متر مسیر داریک که تاکنون 55 کیلومتر آن به بهره‎برداری رسیده و 12 کیلومتر دیگر نیز تا تابستان تکمیل می‎شود. آخوندی با بیان اینکه یکی از مناطق در محور هراز از جاده لاسم تا بایجان است که کار نسبتاً سختی است، پیمانکار آن انتخاب شده و عملیات اجرایی آن را انشاالله در سال 96 آغاز می‎کنیم.

همه توان خود را برای جاده هراز به‎کار گرفتیم/ بهره‎برداری از 450 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال در کشور/ توجه به فرم و معماری پل‎ها در کنار اصول مهندسی

وی ادامه داد: تونل آبشار از پروژه‎های بسیار سخت و مهندسی ایران است، راجع به جاده هراز همه توان خود را گذاشته‎ایم، پیشرفت کار ما نیز بیش از 52 درصد است، قطعه تونل شیرگاه که یکی از محورهای مهم شمال است، هفته آینده به بهره‎برداری می‎رسد.

آخوندی بیان کرد: تونل منجیل از سمت قزوین به رشت نیز تا پایان سال مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد، این جاده از مسیرهای سخت است؛ تونل در هنگام ساخت چندین بار ریزش داشته و گرفتاری بسیاری ایجاد کرده است.

وی درباره تونل آبشار تصریح کرد: چون این پروژه از البرز عبور می‎کند، لذا کار بسیار سختی است؛ هم کار تونل را داریم که باید از دل آبشار عبور می‎کردیم و یک کار مهندسی بسیار پیچیده است و هم از جهت منطقه نیز در محیطی کوهستانی و خرده شده واقع بود که مدام ریزش تونل را داشتیم.

همه توان خود را برای جاده هراز به‎کار گرفتیم/ بهره‎برداری از 450 کیلومتر بزرگراه تا پایان سال در کشور/ توجه به فرم و معماری پل‎ها در کنار اصول مهندسی

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زیباترین کریدور ایران را در هراز داریم، فعالیت در این قطعه حساس بود و باید همراه با مهندسی، یک کار معماری جاده را نیز انجام بدهیم تا یک طراحی معماری را با خلق اثر ماندگاری داشته باشیم.

وی بیان کرد: همه این کارها در شرایط بحران مالی صورت گرفته و به‎خوبی با سرعت مناسب با توجه به اصول فنی و معماری انجام شده است و اخیراً فرم پل‌ها را به مسابقه معماری می‎گذاریم زیرا در کنار بحث مهندسی، بحث فرم و معماری برای پروژه‎های راهسازی برای ما مهم است.
 
آخوندی بیان کرد: در سراسر کشور 450 کیلومتر بزرگراه تا پایان اسفندماه مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد تا مردم سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار