دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
رئیس دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی درباره ارتباط شادی و نشاط با تقویت سیستم ایمنی بدن توضیح داد.

شادی و نشاط سیستم ایمنی بدن را در روز‌های کرونایی تقویت می کند

به گزارش آوای خزر، محمد علی مظاهری رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی درباره چگونگی گذراندن روز‌های کرونایی گفت: همه ویروس‌ها از جمله کرونا کاری که با بدن ما می‌کنند این است که اگر سیستم ایمنی ضعیف باشد برای سلامتی مان خطرناک‌تر است.

او افزود: هرچه سیستم ایمنی بدن قوی‌تر باشد حتی اگر ویروس‌ها وارد بدن هم شوند سیستم ایمنی کار خود را به خوبی در مقابل این ویروس انجام خواهد داد.

رئیس دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین کار‌ها برای کاهش تقویت سیستم ایمنی بدن «استرس» است.

مظاهری ادامه داد: روی آوردن به شادی و نشاط و دوری از استرس می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را باتوجه به این روز‌های کرونایی تقویت کند.

او ادامه داد: به اندازه کافی شرایط استرس زا هست و بایستی راه‌ها و روش‌هایی را برای مقابله با استرس ابتدا در خود و سپس در دیگران به وجود آوریم.

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در این روز‌هایی که مجبور به ماندن در خانه هستیم از آن به عنوان یک مزیت استفاده کنیم و استرس نداشته باشیم بلکه با یک دیگر شوخی کنیم، به تماشای فیلم‌های کمدی بنشینیم و دنبال خبر‌های بد نگردیم.

مظاهری افزود: مطالعه و پیگیری اخبار بد باعث افزایش استرس می‌شود و بالا رفتن استرس به معنای بازکردن دروازه‌های ورودی ویروس به بدن و کاهش توانمندی بدن برای مقابله با این ویروس خطرناک است.

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی افزود: شرایط برای همه استرس زاست و ما هم می‌توانیم این شرایط را کنترل کنیم هم آنرا افزایش دهیم. خیلی از روش‌هایی که با انجام می‌دهیم عملا باعث افزایش استرس خواهد شد.

مظاهری اظهار کرد: اعلام کرده اند که از هم فاصله بگیریم، فاصله یک و نیم متری را رعایت کنیم، هم دیگر را در آغوش نگیریم، به یک دیگر نزدیک نشویم، با هم دست ندهیم، ولی نگفته اند که با یک دیگر مهربان نباشیم و همدلی نکنیم.

او افزود: در این شرایط سخت چیزی که می‌تواند به ما کمک کند و ما به عنوان انسان به آن احتیاج داریم تحت عنوان «همدلی و همدردی» شناخته شده است پس این موضوع را چه با خانواده خود و چه با دیگران فراموش نکنیم.

رئیس دانشکده روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی افزود: خوبی شبکه مجازی این است که می‌توان از همه خبردار شد؛ پس با دوری از استرس خبر‌های خوبی بگیریم و همین خبر‌های خوب را به دیگران انتقال دهیم.

 

مظاهری گفت: خوبی شبکه مجازی برقراری ارتباط است؛ بنابراین از طریق همین شبکه‌ها ارتباط مجازی را جایگزین دیدوبازدید نوروز قرار دهیم.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار