دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
ستاد خدمات سفر مازندران/ 12 فروردین
کیمیا اسماعیل‎پور دختر خردسالی است که چهار سالی می‎شود به همراه خانواده از تهران به فریدونکنار آمده و دلیل آن را نیز هوای سربی پایتخت عنوان کرده است، مادر کیمیا نیز می‎گوید: از آمدن به فریدونکنار پشیمان نیستم.
کیمیا اسماعیل‌پور: بخاطر هوای «سربی» تهران به فریدونکنار آمدیم/ مادر کیمیا: از آمدن به فریدونکنار پشیمان نیستم

به گزارش آوای خزر از ساری، نازنین‎نرگس اسماعیل‎پور که خانواده و دوستان و آشنایانش او را به اسم «کیمیا» می‎شناسند؛ هنوز به سن هشت سالگی نرسیده است، او حدود 6 ماه است که نقاشی را آغاز کرده و در این مدت، یک نمایشگاه انفرادی با 35 اثر، نمایشگاه انفرادی دیگری را با 15 اثر و یک نمایشگاه گروهی را با 5 نفر از دوستانش با 7 کار مهم برگزار کرده است.

او متولد تهران است، یک برادر 15 ماهه به نام «ایلیا» دارد، پدرش دکترای ژئوتکنیک و مادرش نیز مترجم زبان انگلیسی است.

کیمیا با همان حال و هوای کودکی درباره حضور خود در مازندران، می‎گوید: در شهر تهران آلودگی هوا بسیار زیاد است، هوا «سرب» دارد، من و مادر و پدرم تصمیم گرفتیم به ماندران بیاییم، چون اینجا آب و هوا خوب است؛ از لحاظ گردشگری هم جاهای تفریحی خوبی مثل ساحل و دریا دارد.

او اکنون در کلاس پنجم درس می‎خواند، دلش می‌خواهد جراح شود، کیمیا در سال 92 عنوان خردسال‎ترین کتابخوان و در سال 94 برترین کتابخوان کشور را به خود اختصاص داده است.

مادر کیمیا می‎گوید؛ دخترم در یک سال توانست سه کلاس تحصیلی را پشت سر بگذارد و اکنون در کلاس پنجم تحصیل می‎کند. می‌خواهم باقی‌مانده سالهای تحصیل را به صورت عادی طی کند.

کیمیا اسماعیل‌پور: بخاطر هوای «سربی» تهران به فریدونکنار آمدیم/ مادر کیمیا: از آمدن به فریدونکنار پشیمان نیستم

خانم اسماعیل‎پور با تأیید سخنان کیمیا درباره علت دل‌کندن از تهران و زندگی در کنار ساحل خزر اظهار داشت: هوای تهران واقعاً آلوده است و سلامتی فرزندانم برای من و همسرم از همه چیز مهمتر است، در اینجا نیز امکانات خوبی وجود دارد و از این انتخاب، پشیمان نیستم.

وی در ادامه می‎گوید: کیمیا به زبان انگلیسی نیز آشناست، به‌سرعت در رشته نقاشی پیشرفت کرد و توانست یک نمایشگاه انفرادی با 35 کار را برگزار کند، موسیقی هم کار می‎کند و علاقه زیادی به آن دارد، او تقریباً در هر رشته‎ای که وارد می‎شود، استعدادهای خود را نشان می‎دهد، در ورزش نیز به اسکیت و تکواندو علاقه دارد.

خانم اسماعیل‌پور اظهار داشت: در آستانه عید، 15 اثر نقاشی که حاصل دغدغه‎های ذهنی کیمیا است؛ با موضوع طبیعت و نوروز در ستاد خدمات سفر مازندران به نمایش درآمد و به همین خاطر نیز به همراه خانواده و به دعوت این ستاد، به نمایشگاه آمدیم، از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاران ایشان در برگزاری نمایشگاه سپاسگزاریم.
وی در پایان گفت: کیمیا برای خود وبلاگ، سایت و تلگرام دارد و به ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت، کتابخوانی، احترام به دیگران و بهره گرفتن از فرصت‎ها می‎پردازد.
انتهای پیام/ 1354  
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها