دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری از آیتمی تحت عنوان ترمیم معدل برخوردار هستند که در این گزارش به بیان توضیحاتی درباره شرایط استفاده از آن می پردازیم.

به گزارش آوای خزر، یکی از نگرانی‌هایی که داوطلبان کنکور، موضوع تاثیر معدل در کنکور سراسری مربوط می‌شود. برخی از داوطلبانی که معدل آن‌ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند.

همین مسئله موجب می‌شود که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری می‌شود. خبر خوبی که می‌توان به این دسته از داوطلبان داد این است که می‌توانند از ترمیم معدل برای جبران نقایص خود استفاده کنند. داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری از آیتمی تحت عنوان ترمیم معدل برخوردار هستند.

چندین سال است که سخن از حذف تدریجی کنکور سراسری به میان آمده، اما بعد از گذشت بیش از ده سال، هنوز خبری مبنی بر حذف کنکور سراسری منتشر نشده است. در راستای اجرایی شدن حذف تدریجی کنکور، پذیرش دانشجو باید بر اساس سوابق تحصیلی افراد انجام بگیرد.

به همین دلیل است که، هرساله شاهد افزایش تاثیر معدل بر نتیجه‌ کنکور هستیم تا جایی که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ به ۳۰ درصد تاثیر مثبت بود. به این معنی که داشتن معدل بالا در پذیرش داوطلبان در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد، ولی کسانی که معدل پایینی دارند، سوابق تحصیلی آن‌ها در پذیرششان تاثیری ندارد.

با تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ۹۹، بازتاب بسیاری را میان داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ به خصوص داوطلبان نظام قدیم در برداشته است و هم اکنون موج عظیمی از نگرانی‌ها را با خود به همراه دارد. این قضیه برای آن دسته از دانش آموزانی که در امتحانات نهایی دبیرستان و پیش دانشگاهی نمرات خوبی را کسب نکرده اند، بیش‌تر از سایر دانش آموزان نگران کننده بوده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش در ۱۵ آبان، تاثیر معدل در کنکور ۹۹ برای همه داوطلبان (نظام قدیم و نظام جدید) مثبت اعلام شد. اما این ترمیم معدل چیست و چه شرایطی دارد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

ترمیم معدل چیست؟

قانون ترمیم معدل نمرات امتحان نهایی سال سوم متوسطه و دیپلم در سال ۹۴ تصویب شد. هدف از تصویب این قانون چنین ذکر شده است:

ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها به فارغ التحصیلان بعد از سال ۸۴ (که معدل برای آن‌ها موثر است).

قطعا این موضوع برای دانش آموزان و داوطلبانی که معدل بالایی دارند بسیار خوشایند است، متقاضیان شرکت در کنکور سراسری که معدل نسبتا پائینی دارند و یا از معدل خود ناراضی هستند، نگران نباشند، آن‌ها نیز می‌توانند با استفاده از فرصت مجددی که با عنوان ترمیم معدل در اختیارشان قرار داده می‌شود، در آزمون نهایی دروسی که در آن نمره خوبی کسب نکرده اند، شرکت کنند و معدل خود را ارتقا دهند.

نمراتی که داوطلبان در طرح ترمیم معدل کسب می‌کنند، تاثیری روی معدل دیپلم آن‌ها نخواهد داشت و صرفا در اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری موثر است.

شرایط شرکت در ترمیم معدل

فارغ التحصیلان دوره متوسطه (از سال ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک پیش دانشگاهی (از سال ۹۱ به بعد) اجازه داده می‌شود در صورتی که نمرات خوبی در امتحانات نهایی خود بدست نیاورده اند؛ بتوانند فقط یک بار نمره‌های خود را با ترمیم معدل ارتقا دهند و با روحیه بهتری در کنکور سراسری شرکت کنند. با شرکت در طرح ترمیم معدل شما هیچ ضرری نخواهید کرد، در صورتی که در امتحانی که برای ترمیم معدل شرکت کرده اید نمره‌ بالاتری را کسب نکنید یعنی اگر نمره شما از بار اول هم کمتر بشود؛ نمره‌ بالاتر برای شما لحاظ خواهد شد.

در نظر داشته باشید ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل جبران می‌کنید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی‌شود و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک ارسال خواهد کرد. داوطلبان در نظر داشته باشند محدودیتی در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل می‌خواهید شرکت کنید، وجود ندارد.

هزینه ثبت نام ترمیم معدل چقدر است؟

ثبت نام ترمیم معدل معمولا یک ماه قبل از امتحانات نهایی آغاز می‌شود. ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی برگزار می‌شود. هر فردی فقط یکبار می‌تواند در ترمیم معدل شرکت کند و محدودیتی در انتخاب تعداد دروس در نوبتی که شرکت می‌کند وجود ندارد.

محل ثبت نام برای ترمیم معدل مدارس دولتی بزرگسالان است و دانش آموزان ثبت نام ترمیم معدل خود را باید در منطقه‌ای انجام دهند که امتحانات نهایی آن‌ها در آن منطقه بر گزار شده است. متقاضیان ترمیم معدل در نظر داشته باشند بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته اند، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزان دریافت می‌شود که این مبلغ برای هر درس تقریبا ۲۰ هزار تومان است.

مهلت ثبت نام ترمیم معدل

در رابطه با مهلت ثبت نام ترمیم معدل نیز همانند زمان برگزاری امتحانات اصلی که در مدارس برگزار می‌شود، داوطلبان و دانش آموزان مهلت شرکت در ترمیم معدل را دارند. هر یک از دانش آموزانی که مایل به ثبت نام در این طرح هستند، می‌توانند در دی، خرداد و شهریور نسبت به ثبت نام و استفاده از طرح مورد نظر اقدام کنند.

دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که هر یک از فارغ التحصیلان تنها یکبار امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت و این موضوع هیچگونه ارتباطی با پرداخت هزینه ترمیم معدل برای کنکور ندارد. کلیه دانش آموزانی که معدل و نمره کمتر از ۲۰ را دارند، می‌توانند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

منابع مورد مطالعه برای ترمیم معدل چیست؟

منابع مورد مطالعه برای شرکت در ترمیم معدل همان کتب درسی شما هستند.

چند نکته مهم

نمرات جدید شما، فقط در تاثیر معدل برای دانشگاه‌های خاص اعمال می‌شود که شرط معدل از شرایط پذیرش آنهاست و این ترمیم معدل در واقع فرصت دوباره برای انتخاب آن دانشگاه هاست. معدل شما چه زیاد شود و چه کم، به عنوان معدل ثبت شده در مدرک دیپلم رسمی شما لحاظ نمی‌شود. بلکه فقط در کنکور محاسبه می‌شود. هزینه ثبت نام و شرکت در این امتحانات ترمیم معدل توسط شورای آموزش در اداره آموزش و پرورش هر استان تعیین می‌شود.

شرایط ترمیم معدل در کنکور سراسری ۹۹

امتحانات ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی برگزار می‌شود و هر داوطلب فقط یک بار می‌تواند در این امتحانات جهت ترمیم معدل شرکت کند، ولی در تعداد دروس امتحانی هیچ محدودیتی وجود ندارد. از جمله شرایط ترمیم معدل در کنکور ۹۹ که عبارتند از:

- تمام دانش آموزان امکان شرکت در طرح ترمیم معدل را دارند.

- داوطلبان به منظور شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور ۹۹ حتماً می‌بایست دیپلم خود را دریافت کرده باشند.

- داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۸۴ اخذ کرده اند نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

- در ترمیم معدل کنکور، امکان ترمیم نمرات سوم و پیش دانشگاهی وجود دارد.

- در ترمیم معدل، تمامی افراد با نمره‌ی کمتر از ۲۰ می‌توانند شرکت کنند، خواه نمره‌ی آن‌ها ۱۹.۷۵ باشد یا ۱۰، بنابراین فرصت بهبود نمرات امتحانات نهایی به همه‌ی افراد داده می‌شود.

مانند کنکور که در آن دو نوع سوال طرح می‌شود، در امتحانات نهایی ترمیم نیز دو دسته سوال برای نظام آموزشی قدیم و جدید طراحی می‌شود. اگر در این آزمون شرکت کرده باشید و نتوانسته باشید نمره بالاتری نسبت به نمره قبلی بدست آورید، در بین دو نمره‌ای که شما کسب کرده اید هر کدام بالاترین نمره را داشته باشد ان را برای سازمان سنجش ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که نمرات جدید صرفاً در کنکور سراسری لحاظ می‌شود و در کارنامه کتبی دیپلم که سازمان آموزش و پرورش کشور برای دانش آموزان صادر می‌کند، تاثیری نخواهد داشت.

فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی قبل از ۱۳۹۱، فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش و فارغ التحصیلان رشته‌های غیرنظری (دانش سرا‌های تربیت معلم)، فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه و دیپلمه‌های تطبیقی مدارس غیر ایرانی خارج از کشور هستند، مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی نیستند.

آموزش و پروش به طور اتوماتیک نمرات جدید را برای سازمان سنجش کشور ارسال خواهد کرد و شما می‌توانید بر روی سامانه مربوطه مشاهده کنید. آزمون‌های طرح ترمیم معدل برای کنکور ۹۹ در همان مناطقی که داوطلب امتحانات کتبی خود را داده است برگزار خواهد شد.

این آزمون در دی، خرداد و شهریور برگزار می‌شود. بطوری که داوطلبان می‌توانند یکی از آزمون‌های خود را در خرداد و دی ماه و دیگری را در خرداد ماه امتحان بدهند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار